|
Live Vote is temporarily unavailable.
|
|
Bırakın küçükleri, büyüklerin bile sigara içmemesini tercih ediyoruz, aynen onlar gibi... Ayrıldığımız tek nokta, F1in varlığıyla sigara içilmesini arttırıp arttırmadığı... Ben, zaten 2006 sonunda tütüne kapanacak olan Formula 1in sigara karşıtları tarafından iyi kullanılmadığını düşünüyorum, dostumuz ise F1in sigara kullanımını körüklediğini...
F1 Racingin yaptığı yayınla sigaranın yaygınlaşmasına hizmet ettiğini düşünen davacı dostumuz sigaranın zararlarını, her yıl yaklaşık 100 bin kişinin sigara yüzünden hayatını kaybettiğini, sigaraya başlama yaşının 10a kadar indiğini anlatırken, ben hatanın fazlasının F1 severlerde olduğunu düşünüyorum. Çünkü eğer bizler, Formula 1in sigarayla artık uzaktan yakından ilgisi olmadığını anlatamamışsak, suçluyuz.
SPONSORLAR DA DEĞİŞİYOR
Ben elimden geldiğince anlatıyorum, davacı dostumuz da bizi biraz da şaşırarak dinliyor: Formula 1de diyorum, Şu anda sadece 6 takımın (McLaren/West, Ferrari/Marlboro, BAR/Lucky Strike, Benetton/Mild Seven, Prost/Gauloises Blondes ve Jordan/Benson & Hedges) sponsorluğu var; bizde olduğu gibi pek çok Avrupa ülkesinde de sigara reklamı yapmak yasak. Bu şirketler çeşitli sponsorluklarla medyada yeralmayı başarıyorlar, ama yapılan yeni düzenlemelerle F1 sayesinde yasağı delmeleri engellenecek.
F1in farklı bir dünya olduğu konusuna girmiyoruz, ama Formula 1 pilotlarının aşırı sağlıklı olmak zorunda olduklarını, bu nedenle sigara içmek bir yana, sigara içilen ortamlara bile girmediklerini söylüyorum. Ve ekliyorum: Avrupada da yasak sigara reklamı, ama Avrupa yumuşak geçiş yapılmasından memnun ve bir spor dalını yoketmek yerine, o spor dalına kendini yeniden yapılandırması için gerekli zamanı vermeyi tercih ediyor.
NE YAPILABİLİR?
Büyük ihtimalle bu kısa konuşma her iki tarafı birbirine yaklaştırmış olmasına karşın, konuyla ilgili somut gelişmelerin yaşanmasını sağlamayacak. Çünkü Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu, Formula 1 yarışlarında, sürücü giysilerinde, yarış otomobillerinin üzerinde, pistin kenarlarında yeralan sigara reklamlarını (4207 sayılı yasanın 3ncü maddesine aykırı olarak) örtülü sigara reklamı olarak yorumluyor ve Formula 1 yarışlarını kamu sağlığını bozmaya yönelik reklam içeren program olarak görüyor. Sigara karşıtı kuruluşlar için ise F1 en önemli rakiplerden biri.
Bence F1e karşı olmak yerine F1den yararlanmayı düşünmeliler. Örneğin Michael Schumacher sigara içmiyor, çünkü o bir F1 pilotu sloganını kullanabilir, F1i seviyorum ve sigara içmiyorum sloganını yayabilirler.
Eğer gerçekten Formula 1 sigaranın yayılmasına, daha çok içilmesine hizmet ediyorsa, getirilecek yasakla daha az insan hayatını kaybedecekse, değil 100 bin kişi, tek kişinin hayatı için bile, ben kendi adıma F1i feda etmeye hazırım...
Bence F1i hedef alan sigara karşıtları da bu soruyu kendilerine sormalılar: Gerçekten bir işi yarayacak mı?... | |