|
Ergenekonda 16 kişi daha gözaltında | |||
Bu üç tasarı içinde muhalefetin büyük engelleme yaptığı, Cumhurbaşkanı Ahmet Necdet Sezerin ikinci kez görüşmek üzere Meclise iade ettiği Tütün Yasa Tasarısı da vardı. Bu tasarı da dün gece geç saatlere kadar yapılan çalışma sonucu yeniden yasalaştı. Geriye ikisi uluslararası sözleşme olmak üzere 7 tasarı kaldı. Bu 7 tasarıdan Devlet İhale ve Kamu İhale Sözleşmeleri yasa tasarıları 120 madde ile iktidar partilerini kara karar düşündürüyordu. Meclis Danışma Kurulunda uzlaşma sağlanamayınca konu Genel Kurulua getirildi. Ancak burada da iktidar partilerinin gerekli olan 330 oya ulaşması mümkün değildi. Çare Adalet ve Kalkınma Partisinden geldi. İktidar partilerinin AKP ile yaptıkları görüşmede, siyaset açısından ileriye yönelik umut ışığı taşıyan bir gelişme yaşandı. AKP ÖNERİLERİNİ BENİMSETTİ AKP, bazı maddelerinde değişikliğe gidilmesi durumunda tasarının temel yasa olarak görüşülmesine destek vereceklerini belirttiler. AKP yönetimi, Başbakan Yardımcısı Hüsamettin Özkan, Devlet Bakanı Kemal Derviş, Maliye Bakanı Sümer Oral ve Bayındırlık Bakanı Abdülkadir Akçan ile yaptıkları görüşmeler sonucunda, önerilerini benimsettiler. Öncelikle AKPnin bu önerilerinin hiçbirinin partilerine özel kazanç getirecek öneriler olmadığını, son derece makul olduğunu belirtmek gerekir. AKP, eşik değerlerin, yerli firmaların korunması için biraz daha yükseltilmesini, yabancı firmalara tanınan ihalelere girme hakkının, o firmaların ülkelerinin de Türk yatırımcıya aynı kolaylıkları göstermesi şartına bağlanmasını istedi. Bu öneriler Derviş başta olmak üzere tüm bakanlar tarafından haklı bulundu ve AKPnin verdiği destekle tasarının temel yasa olarak ele alınması sağlandı. Aksi takdirde, bu tasarının Meclisten geçmesi için, en iyimser tahminle, en az 60 saatlik bir çalışma gerekiyordu. AKP aslında bu tutumunu daha önce Anayasa değişikliğinde de sergilemişti. AKPnin Mecliste yeni bir yaklaşım sergilediğini belirtmek gerek. DYPYE NE DEMELİ? Saadet Partisi gibi hükümet ne getirirse getirsin engelleme yapmıyorlar. DYP gibi de davranmıyorlar. DYP hükümetten gelen pek çok tasarı ile hemfikir olmasına karşın, destek vermiyor, engelleme yapıyor. AKP desteğini de, karşıtlığını da somut gösteriyor. İhale tasarısında da aynı şey yaşandı. DYP, bu tasarıya çok önem veren bir partiydi. Aynı içerikte kendilerinin de bir teklifi bulunan bir parti. Tasarının komisyonlardaki görüşmelerinde DYP Çanakkale Milletvekili Nevfel Şahinin büyük katkıları oldu; onun çok sayıda önerisi benimsendi. Ama, DYP tasarının temel yasa olarak ele alınmasına en sert muhalefeti gösteren parti de oldu. DYP eski bir hastalıktan bir türlü kurtulamıyor. Bunun için de iktidar partilerinin baraj altında dolaştığı bir dönemde bile, en çok yüzde 15lere ulaşabiliyor. Bunlar ülkeyi kötü yönetsin, biz de kötü yönetim için herşeyi yapalım ki, halk bize dönsün politikasını sürdürüyor. Bunlar daha iyi yönetsin, gerekli yasalar çıksın; biz de gelip daha iyisini yapalım mantığını bir türlü benimseyemiyor DYP. AKPnin istediği değişiklikleri DYP de önerebilirdi. İktidar partileri ile böylesi bir uzlaşmaya varabilirdi. Ama hiç yanaşmadılar. Oysa herkes biliyordu ki, çoğu zamanın aksine, (Ki iktidarın muhalefetle daha fazla uzlaşma aramamasını çok yanlış bulanlardan biriyim) iktidar bu tasarı için muhalefetle uzlaşmaya hazırdı. Bu hazırlığı fark eden AKP oldu ve kazanan da onlar oldu. Türkiyede siyaset değişmek zorunda. Negatif muhalefet ve dediğim dedik iktidar anlayışı yok olmak durumunda. AKPnin gösterdiği bu davranış değişikliğinin diğer partilere de sıçradığı, iktidarın da muhalefetle inatlaşmaktan vazgeçtiği bir siyaset anlayışı, öncelikle siyaset kurumuna duyulan güvensizliği azaltacaktır. Türkiye için yararlı bir çalışmaya destek vermeyerek nereye varılabilecek ki, bu geleneksel siyaset anlayışı ile daha ne kadar gidilebilecek ki? İhale Tasarısı ile Mlecliste güzel bir örnek yaşandı. Tekrarlarını dileriz. SEZERİN HAKKI SEZERE Bu arada her fırsatta Meclisi eleştirenlerin, gösterilen yüksek performansı da takdir etmesi gerekir. Ama, çoğu zaman olumsuzluklar öne çıkarılıyor; doğrusu, yanlışı ile. Bir örnek vermek istiyorum: İhale Yasa Tasarısının komisyonlardaki görüşmelerinin büyük bölümünü izledim. Yapılan çalışmaların siyasi kaygılardan uzak, tamamen teknik bir çalışma olduğunu; muhalefetiyle, iktidarıyla ortak ve uzlaşmacı bir çalışma gerçekleştirildiğini gördüm. Ama, yapılan bazı küçük çaplı düzenlemeler bile, neredeyse kıyamet kopardı. | |||||||||
Kıyameti koparanlara bakacak olursak, tasarının özünden uzaklaşılmış, yüklenici çıkarları öne alınmış, yükselinici siyasetçiler yine kendilerini düşünmüştü. Hadi bu eleştirilerin bir bölümüne katıldığmızı varsayalım; ama en azından demokrasiye azıcık inanmış olanların bile, Meclisin bir tasdik makamı olmadığını, yasaları istediği gibi düzenleme hakkına sahip bulunduğunu ve bu hakkı demokrasinin temelinde yer aldığını görmesi gerekmez mi? Sezarın hakkını Sezara vermek gerek. Yaşanan krizden sonra görevini en iyi yapan kurumların başında Meclis geldi. Hükümetin bütün beceriksizliğine karşın, Meclis gerekli olan tüm düzenlemeleri bir bir yasalaştırdı. | |||||||||
Muş böyle zulum görmedi Negatif siyaset Meclis'te bir Hamidiye paşası Bütçe sonrası senoryolar "Ruhlar Evi" MHP'liler 'kuzu kuzu' Gerçekleri gizlemeleri zor Sorunlar da çözümler de aynı Baba ocağına dönüş Ya DSP olmasa Mumculara destek ya da köstek ANAP'lı vekil eşlerine toplu imha planı(!) Ne milleti sevindiryorlar, ne de kendilerini Önce yorulacak, sonra gezecekler Ya küçülecek, ya küçülecekler ANAP artık eyleme geçsin "Vurun Derviş'e" haftası Referandumluk maddeye rötar Top Meclis'te Medeni kanun ve piyasalara uyarı Sezer haksız mı? Diyanet İşleri Başkanı'na destek Kolay milletvekili oluyorlar Dünya yeniden şekillenirken İslam dünyası Böyle olmamalıydı Hükümet ABD'ye "hayır" diyemezdi Seçim 2005'te |
|||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler | Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları |
|||||||||||||||||