Home page
Haber Menüsü


 
Bindiğiniz At Ölürse Ne Yapmalısınız?
Stratejik Planlama III
 
Ölü bir ata bindiğinizi farkettiğinizde en iyi strateji o attan inmekmiş...
 
İdil Akidil
NTV-MSNBC
 
4 Eylül —  Stratejik Planlama çalışmalarının önemli bir ayağı da “neden buradayız” sorusunun yanıtını verdikten sonra (misyonu oluşturunca), amaçları sıralamak ve sonra bu amaçları “gerçekleştirmek için yapmak gerekenleri” belirlemek...

   
 
       
    MSNBC News Neden buradayız? Stratejik Planlama II
MSNBC News Stratejik Planlama I Misyon, Vizyon, Prezantasyon...
MSNBC News Kimin yanında iyi hissediyorsunuz?
MSNBC News En yüksek zammı kim almış?
MSNBC News Önerilerinizi sandığa atınız...
 
NTVMSNBC Reklam  
 

  Organizasyon neyi gerçekleştirmeyi istiyor, kimle ve nasıl bunları yapacak sorularının yanıtlarına ise “strateji” deniyor bazı kaynaklarda. “Strateji”inin Türkçe Sözlük’teki tanımı ise : Önceden belirlenen bir amaca ulasmak için tutulan yol. İş dünyasında da küçük farklarla aynı anlama gelecek şekilde kullanılıyor. Bir terimin doğru kullanılması, ortak dil oluşturabilmek, kaynaklardan yararlanabilmek, karşılaştırmalar yapabilmek için çok önemli. Ancak terminoloji savaşına girerek işin özünü gözden kaçırmamaya çalışmak gerekiyor...
       
İdil Akidil’in diğer yazıları

       Bir kurumun, örneğin “pazarda büyümek” ile ilgili, amaçlarına ulaşmak için uygulayabileceği stratejilere örnekler verelim. Bu kurum, pazara daha fazla nufüz etmek stratejisini benimseyebilir. Mevcut ürün ve hizmetler için mevcut pazarlarda daha büyük çaba sarfederek pazar payını artırmak yönünde çalışabilir (Bayi sayısını arttırarak vb.). Veya, mevcut ürün ve hizmetleri yeni pazarlara (bölgelere) taşımak isteyebilir (yeni pazarlara girebilir), örneğin Ortadoğu pazarına da açılabilir. Ya da ürün geliştirmeye yönelir (Mevcut ürün ve hizmetleri iyileştirerek veya yenilerin geliştirerek satışları artırma yolunu seçebilir.).
       Misyonu belirlerken nelerin gözardı edilmemesi gerektiğinden bahsetmiştik (http://www.ntvmsnbc.com/news/102355.asp). Bu amaçta seçilen yollar da genelde bu doğrultuda belirlenir. Stratejilerin tutmamasının sebepleri arasında ise müşteri odaklı olmaması, geribildirimlere -değişikliklere kapalı olması, çevrenin değişmeyeceği düşünülerek hazırlanması, uygulamalar adına geridönüşü gözlenemeyecek büyük harcamalar yapılması, organizasyonun politika ve prosedürlere boğulması, sonuçların ölçümlenmesi için sistemler kurulmaması sayılabilir.
       Melih Arat’ın yazılarını takip edenlerin hatırlayacağı bir atasözüyle devam edelim. Dakota Kızılderililerine ait, kuşaktan kuşağa geçen bir özlü söz varmış: Ölü bir ata bindiğinizi farkettiğinizde, en iyi strateji o attan inmektir!
       John Kotter uluslararası bir Organizasyonel Gelişim Kongresi’ne uydu bağlantısı ile katılarak bu atasözünü, modern işletmelerdeki uygulamaları ekleyerek yorumlamıştı. Ölü atlara yönellik, bundan daha ileri çok çeşitli stratejilerle de karşılaşmak mümkün, diyordu.
       Daha iyi bir kırbaç satın almak.
       Ölü atı, kendisini yok etmekle tehdit etmek.
       Ölü atı inceleyecek bir komite kurmak.
       Ölü atlara başkalarının nasıl bindiğini gözlemlemek amacıyla yurt dışına ziyaretler yapmak.
       Standartlarla oynayıp düşürerek, ölü atın da koşullara uygun olarak sisteme dahil olmasını sağlamak.
       Ölü atı, “yaşama-engelli” diye kodlayarak yeniden sınıflandırmak.
       Ölü ata binme işini taşerona devretmek.
       Hızı arttırmak için birkaç ölü atı birarada koşmak.
       Ölü atın performansını arttırmak için eğitimler vermek.
       At binicilerin ölü atın performansını etkileyip etkilemediğini görmek için verimlilik ölçüm çalışmaları yapmak.
       Ölü atın, beslenmediği için daha düşük maliyetli olduğundan, gelir gider tablosunun dip toplamına diğer atlardan daha çok katkısı olduğunu herkese göstermek.
       Ölü atı bir idari göreve yükseltmek.
       Pratik: Özel bir danışmanlık şirketine ait www.bourton.co.uk adresinde strateji geliştirmeye destek olabilecek araçlarından bazılarını bulabilirsiniz. Porter’in, Puttick’in modelleri de var. Ayrıca siteye farklı sektörlerden şirketlerin değişik amaçlarını gerçekleştirmek için geliştirdikleri stratejileri anlatan gerçek vaka çalışmalarını da eklemişler.
       Periyodik olarak yayımlanan “McKinsey Quarterly”nin strateji üzerine olan sayısı: “McKinsey on strategy” http://www.mckinseyquarterly.com/article_page.asp?tk=276267:1059:21&ar=1059&L2=21&L3=37
       
       
       
 
       
    MSNBC News "Boncuk - ayşe fasulyeden sorumlu grup müdürü"
MSNBC News Fare kapanı mucidi olmak
MSNBC News Gözünüzü yolunuzdan ayırmayın, kazalara bakmayın!
MSNBC News İnsan Kaynakları Yine Sorgulanıyor
MSNBC News Kurumda değişim nasıl kabul görür? Değişim üzerine I
 
     
 
  NTVMSNBC KULLANICILARININ TOP 10'u  
 

Bu haberi diğer okuyucularımıza tavsiye eder misiniz?
hayır   1  -   2  -   3  -   4  -   5  -  6  -  7  kesinlikle

 
   
 
 
NTVMSNBC   NTVMSNBC 'ye iyi erisim için
Microsoft Internet Explorer
Windows Media Player   kullanın
 
   
  Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler |
Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları