| | | 2001i çok kötü bir yıl olarak niteleyen Spranger, otomotiv sanayinin son yıllarda gördüğü en korkunç krizin oldukça iyi bir şekilde atlatıldığını kaydetti.
Opel Türkiyenin 2002ye hiçbir şekilde zarar görmemiş bir bayi ağıyla girdiğini, bunun da iyi bir unsur olduğunu vurgulayan Spranger, zorluklara rağmen, bayi ağından kopmalar olmadığını, ayrıca çok sayıda yeni bayi ve plazanın da açılmak üzere olduğunu kaydetti. Spranger, Ankarada açılmak üzere olan plazaya 16 milyon mark yatırım yapıldığını da hatırlattı.
HALA BURADAYIZ, SÖZÜMÜZÜ TUTTUK
Geçen yıl düzenlediği basın toplantısında kendisine Kalıyor musunuz, yoksa bavulu toplayıp gidiyor musunuz? diye sorulduğunu belirten Spranger, (Hayır, buradayız) demiştik. Hala buradayız ve vaadimizi tuttuk. Şu anda müşteri tercihleri arasında en üstteki 3 şirket arasındayız dedi.
2001 yılında, öngörülen pazarın ancak yarısının gerçekleştiğini, kendisinin de tahminlerinde yanıldığını anlatan Erhard L. Spranger, şunları söyledi:
Demek ki Türkiyede 2 yıl yaşamak Türkiyeyi anlamak için yeterli değilmiş. Ancak, sonuçta bu yıl olmasa, öbür yıl mutlaka araç satışlarında patlama olacak. Pazar 350-400 bin, belki ondan fazlasına ulaşacak.
TORBALIDA MONTAJ TESİSİ
Türkiyede yollarda 4.5 milyon araç bulunduğunu, bunların her yıl yüzde 5inin bile yenilenmesi durumunda 200-250 bin adetlik pazar oluşacağını dile getiren Spranger, kendilerinin kötü pazar koşullarında pazar payından fedakarlık ederek, zararı asgari seviyede tutmaya çalıştıklarını anlattı.
Spranger, artık pazarda rekabet dengelerinin yerine oturduğunu ve pazar paylarını yeni modellerle daha yukarı çekme imkanına sahip olacaklarını da kaydetti. Üretime son verilen İzmir Torbalıdaki montaj tesisinin modern bir depo haline getirildiğini belirten Spranger, son teknolojinin kullanıldığı tesislerin Nisan-Mayıs aylarında açılmasının planlandığını bildirdi.
Spranger, ayrıca, 2002 yılının çok daha iyi bir yıl olacağını kaydederek, Çünkü tünelin sonunda bir ışık görmeye başladık diye konuştu. | |