|
Otomotiv ihracatında rekor: 3.8 milyar $ Otomotiv pazarı 2002'de daralacak Otomotivde beyin göçü Otomotive vergi dopingi Oyak Renault işbaşı yapıyor Oyak Renault üretime ara verdi Otomotivciler 2002'den umutsuz Otomotiv sektörü zor durumda Otomotivciler KDV'yle umutlandı Otomotiv sektörü zor günler yaşıyor Otomotivde sıra fiyat artışında... Aybar: Otomotivde 2002 kritik yıl |
|||
Oyak Renault Genel Müdürü Dominique Correze, geçtiğimiz yıl sonu itibariyle ciro bakımından Türkiyenin en büyük ihracatçı firması olacaklarını söyledi. Correze, basın toplantısında yaptığı konuşmada, İstanbul Sanayi Odası verilerine göre Oyak Renaultun 2000 yılında ihracatta ikinci, en büyük özel kuruluş sıralamasında da birinci şirket olduğunu ifade etti. | ||||
Geçtiğimiz yıl sonu itibariyle ciro bakımından Türkiyenin en büyük ihracatçı firması olmayı bekliyoruz. Geçen yıl 858 milyon Euro civarında ciro elde ederek, 96 bin 860 adet binek otomobil ürettik. 2001deki cironun yüzde 87ini ihracattan, yüzde 13ünü de iç pazardan elde ettik.
DOMINIQUE CORREZE Oyak Renault Genel Müdürü |
2000 yılında 1 milyar 334 milyon Euroluk ciro sağladıklarını ve 140 bin 159 adet binek otomobil ürettiklerini hatırlatan Correze, geçen yıl ise 858 milyon Euro civarında ciro elde ederek, 96 bin 860 adet binek otomobil ürettiklerini bildirdi. Türkiyedeki iç pazarın çok daralmasına paralel kendilerinin de yüzde 30luk bir daralma yaşadıklarını belirten Correze, 2001deki cironun yüzde 87ini ihracattan, yüzde 13ünü de iç pazardan elde ettiklerini ifade etti. 2005TE 5.000 ARAÇ Correze, 2001 yılı itibariyle Oyak Renaultun, ciro bakımından Türkiyenin en büyük ihracatçı firması olacağını bekliyoruz dedi. Türk otomotiv sektöründe geçen yıl yaklaşık 170 bin adet otomobil ihraç edildiğini ve bundan 3.2 milyar dolar elde edildiğini belirten Correze, 2005te Türk otomotiv sektörünün 500 bin araç ihraç edeceğini ve bundan 8 milyar dolar gelir geleceğini öngörüyoruz dedi. Oyak Renaultda üretilen Megan Wagondan geçtiğimiz yıl Avrupa ülkelerine toplam 44 bin 282 adet ihraç edildiğini, Clio Sembolden de Avrupa ülkeleri ile Mısır, Rusya ve Cezayire 38 bin 682 adet satış gerçekleştirdiklerini bildirdi. 2002 yılında Oyak Renault olarak bu rakamların üzerine çıkmayı hedeflediklerini anlatan Correze, 1990-2001 yılları arasında 697.4 milyon Euroluk yatırım yaptıklarını, bu yıl da benzer büyük yatırımlar yapmaya devam edeceklerini, yeni modeller ve yatırım stratejileri konusunda kararlılıklarını sürdüreceklerini söyledi. |
|||
Aybar'a göre, Renault Clio Symbol 9 bin 79 adet ile 2001 yılında Türkiye'de en çok satan otomobil. | Correze, Bursadaki fabrikaları temel üretim merkezleri haline getirmeyi hedeflediklerini anlatarak, bu fabrikalarda üretilen araçları özellikle Doğu ve Batı Avrupa ile Kuzey Afrika ülkelerine ihraç etmek istediklerini ifade etti. | |||
“Türk otomotiv sektöründe geçen yıl yaklaşık 170 bin adet otomobil ihraç edildi. Bundan 3.2 milyar dolar elde edildi. 2005te Türk otomotiv sektörünün 500 bin araç ihraç edeceğini ve bundan 8 milyar dolar gelir geleceğini öngörüyoruz.”
DOMINIQUE CORREZE Oyank Renault Genel Müdürü |
Fabrikalarında bu hedeflere ulaşmak için üretim sürelerini azaltarak, verimliliği artırma yoluna gittiklerini kaydeden Correze, yüksek performans seviyesine çıkmak için yan sanayii geliştirme yönünde de uygulamalar yapacaklarını belirtti. Aybar: % 70 küçülme Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar ise, otomotiv sektörünün 2001 yılında bir önceki yıla göre yüzde 70 küçüldüğünü söyledi. Renaultnun 2001 yılı rakamlarının değerlendirildiği basın toplantısında konuşan Aybar, geçen Aralık ayında 5 bin 518 otomobil satışı ile sadece bu ayda yüzde 27.5lik bir pazar payı elde ettiklerini ifade ederek, bunu kriz ortamında çok çabuk ve dinamik çözümler üretmeye 17 değişik modelle dünya markaları ile rekabet edebilirlik düzeyine bağladıklarını belirtti. RAKİBİ YÜZDE 13 GEÇTİK Aybar, Renaultun binek otomobil pazarında en yakın rakibinden 17 bin 500 adetten daha fazla satış gerçekleştirdiğini belirterek, 22 bin 916 adet yerli, 16 bin 229 adet de ithal otomobil olmak üzere toplam 39 bin 145 adet satış rakamına ulaşıldığını bildirdi. Oyak ile devam eden ortaklık ile Türkiyenin 230 noktasındaki satış teşkilatıyla yaygın bir hizmet vermelerinin de başarılarının anahtarı olduğunu anlatan Aybar, kriz süresince yaptıkları kampanyaların da başarılarında etkili olduğunu kaydetti. Renaultun kriz ortamına rağmen geçtiğimiz yıl da gelişmesini sürdürdüğünü vurgulayan Aybar, 2000 yılında yüzde 23lük pazar payına sahipken bu oran 2001de yüzde 28.7ye çıktı. En yakın rakibimizden 13 puan öne geçtik ve çok açık farkla lider olduk dedi. TARİHİN EN ŞİDDETLİ KRİZİ İbrahim Aybar, geçtiğimiz yıl otomotiv sektörünün tarihinin en şiddetli krizi ile karşı karşıya kaldığına işaret ederek, şunları söyledi: 2001 yılında 2000e göre sektörde yüzde 70lik bir küçülme meydana geldi. Neden? Çünkü kriz anında piyasalara güven kalmayınca hemen vazgeçilen otomobil... Ancak otomobil bir lüks değil. Ulaşımın büyük bir bölümünün karayoluyla karşılandığı Türkiyede büyük bir ihtiyaç. Sektörde 2001de yaşanan en önemli problemin vergi meselesi olduğunu belirten Aybar, Türkiyede uygulanan vergi oranlarının da Avrupa ülkelerindeki düzeye çekilmesinin şart olduğunu, bir çok Avrupa ülkesinde sadece KDV uygulanırken Türkiyede sektörde 4-5 çeşit vergi olduğunu söyledi. VERGİ İŞİ KONUŞULMAZ YAPILIR Aybar, sektörde yaşanan yüzde 14lük indirim sayesinde önceki aylara göre yüzde 64-65 civarında bir iyileşme yaşandığını ve devletin beklenenin aksine otomobilden daha fazla vergi topladığını ifade ederek, Biz inanıyoruz ki bu iş bu sene düzelecek, ancak bu işin çabuk ve sessiz olması lazım. Vergi işi konuşulmaz yapılır. Sektör olarak Hükümetten ilk 6 ay içinde bu çalışmaların çok çabuk bitmesini istiyoruz diye konuştu. Geçen yıl Türkiyede toplam 136 bin 571 adet binek otomobilinin satıldığını kaydeden Aybar, 2002de satış rakamının bunun yüzde 10-12si oranında daha fazla olabileceğini ve 150 bin civarında gerçekleşebileceğini bildirdi. |
|||
Geçen yıl 8 bin 600 adet satılan Megan Sedan da en çok satan ikinci otomobil. | 2000 yılının otomotiv sektörü için ticari açıdan çok kazançlı olduğunu 2001de ise kriz nedeniyle bu kazancın çoğunun gittiğini anlatan İbrahim Aybar, bu yıl geçtiğimiz yılki gibi kampanyalar olmayacağını, sektörün karlı duruma geçmek zorunda olduğunu kaydetti. 2002DE RENAULT NE YAPACAK? |
|||
“Otomotiv sektörü 2001 yılında bir önceki yıla göre yüzde 70 küçüldü. 2001de pazar payımız yüzde 28.7ye çıktı. En yakın rakibimizden 13 puan öne geçtik ve çok açık farkla lider olduk. Kriz ortamında çok çabuk ve dinamik çözümler üretmeye 17 değişik modelle dünya markaları ile rekabet edebildik.”
İBRAHIM AYBAR Renault Mais Genel Müdürü |
Aybar, bu yıl yeni marka kimliğini destekleyecek ve Renault Otomobiller Yaratır sloganını ortaya koyacak modeller geliştireceklerini belirterek, bunların Clio Hb Symbol ile bu yılın ilk yarısında Laguna 2, ikinci yarıda ise Avantime ve Vel Satis olduğunu bildirdi. 2002de de pazardaki açık ara liderliğini devam ettirmeyi hedeflediklerini anlatan Aybar, Lider olmak zor ancak lider kalmak çok daha zor. 2002 yılı markamızın ve ortaklarımızın gücünün sergilendiği bir başka yıl olacaktır dedi. Geçtiğimiz yıl Türkiyede en çok satılan 2 otomobilin Clio Symbol ve Megan Sedan olduğunu belirten Aybar, 9 bin 79 adet Clio Symbol ve 8 bin 600 adet de Megan Sedan satışı gerçekleştirdiklerini bildirdi. İlk 3 ay önemli Basın toplantısında, gazetecilerin sorularını da yanıtlayan Renault Mais Genel Müürü İbrahim Aybar, 2001de stoklar nedeniyle çok cazip kampanyalar sundunuz. 2002de bunlar ortadan kalkmış durumda. O halde yüzde 10-12 büyümeniz nasıl olacak sorusu üzerine, şöyle konuştu: Global gelişmeler doğrultusunda geçen yılki kadar kötü bir hava yok. Bu yıl geçen senenin getirdiği olumsuzlukları hatırlatır gibi değil. Piyasalardaki güven unsuru belli canlanmaları da beraberinde getirecektir. Bizim için ilk 3 ay çok önemli. Bu 3 ayda belli beklentilerin yerine getirilmesinde olumlu gelişmeler olursa, hedefe ulaşmak zor olmayacaktır. Aybar, vergilerin hangi noktaya indirilmesini beledikleri yönündeki bir soru üzerine de, bu konuyla ilgili olarak birçok kez Ankaradaki yetkililer ile görüştüklerini anlatarak, kendilerinin hangi oranda ineceğine dair bir rakam vermelerinin mümkün olmadığını söyledi. Geçen yılın sonlarına doğru uygulanan yüzde 14lük vergi indiriminin piyasayı nasıl olumlu etkilendiği ve vergi gelirlerindeki artışın görüldüğünü ifade eden Aybar, şunları söyledi: Şayet, motorlu taşıtlar vergisi daha eski araçlarda yılda bir depo benzin parasına tekabül ederse devletin alım vergisini ciddi şekilde azaltması imkan dahilindedir. Türkiyedeki eski taşıtlar için bazı önerilerimiz oldu. Yaşı 25ten büyük araçların trafikten alınıp, yeni araçların tescilinde özel bir vergi ile devletin neler kazanabileceğini anlattık. Değerlendirileceğini umuyoruz. Oyak Renault Genel Müdürü Dominique Correze ise 2002 yılındaki yatırımları çerçevesinde yeni bir modelin üretilip üretilmeyeceğine dair bir soru üzerine, 2002de büyük yatırımlarımız olacak. Tabii ki bunun altında somut gelişmeler var. Yeni ürün, yeni model yatırımları da olacak diye konuştu. Correze, geleceğe yönelik yatırım programlarında iç pazarın yanı sıra ihracata yönelik çalışmalara daha fazla ağırlık vereceklerini de sözlerine ekledi. | |||
Bankaların kara tahtaları siliniyor | |||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler | Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları |
|||||||||||||||||