|
![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
|||||||
|
|||||||
![]() |
![]() |
||||
Geçtiğimiz yıl sonu itibariyle ciro bakımından Türkiye’nin en büyük ihracatçı firması olmayı bekliyoruz. Geçen yıl 858 milyon Euro civarında ciro elde ederek, 96 bin 860 adet binek otomobil ürettik. 2001’deki cironun yüzde 87’ini ihracattan, yüzde 13’ünü de iç pazardan elde ettik.
— DOMINIQUE CORREZE Oyak Renault Genel Müdürü |
2000 yılında 1 milyar 334 milyon Euro’luk ciro sağladıklarını ve 140 bin 159 adet binek otomobil ürettiklerini hatırlatan Correze, geçen yıl ise 858 milyon Euro civarında ciro elde ederek, 96 bin 860 adet binek otomobil ürettiklerini bildirdi. Türkiye’deki iç pazarın çok daralmasına paralel kendilerinin de yüzde 30’luk bir daralma yaşadıklarını belirten Correze, 2001’deki cironun yüzde 87’ini ihracattan, yüzde 13’ünü de iç pazardan elde ettiklerini ifade etti. 2005’TE 5.000 ARAÇ Correze, “2001 yılı itibariyle Oyak Renault’un, ciro bakımından Türkiye’nin en büyük ihracatçı firması olacağını bekliyoruz” dedi. Türk otomotiv sektöründe geçen yıl yaklaşık 170 bin adet otomobil ihraç edildiğini ve bundan 3.2 milyar dolar elde edildiğini belirten Correze, “2005’te Türk otomotiv sektörünün 500 bin araç ihraç edeceğini ve bundan 8 milyar dolar gelir geleceğini öngörüyoruz” dedi. Oyak Renault’da üretilen Megan Wagon’dan geçtiğimiz yıl Avrupa ülkelerine toplam 44 bin 282 adet ihraç edildiğini, Clio Sembol’den de Avrupa ülkeleri ile Mısır, Rusya ve Cezayir’e 38 bin 682 adet satış gerçekleştirdiklerini bildirdi. 2002 yılında Oyak Renault olarak bu rakamların üzerine çıkmayı hedeflediklerini anlatan Correze, 1990-2001 yılları arasında 697.4 milyon Euro’luk yatırım yaptıklarını, bu yıl da benzer büyük yatırımlar yapmaya devam edeceklerini, yeni modeller ve yatırım stratejileri konusunda kararlılıklarını sürdüreceklerini söyledi. |
|||
Aybar'a göre, Renault Clio Symbol 9 bin 79 adet ile 2001 yılında Türkiye'de en çok satan otomobil. | ![]() |
|||
“Türk otomotiv sektöründe geçen yıl yaklaşık 170 bin adet otomobil ihraç edildi. Bundan 3.2 milyar dolar elde edildi. 2005’te Türk otomotiv sektörünün 500 bin araç ihraç edeceğini ve bundan 8 milyar dolar gelir geleceğini öngörüyoruz.”
— DOMINIQUE CORREZE Oyank Renault Genel Müdürü |
Fabrikalarında bu hedeflere ulaşmak için üretim sürelerini azaltarak, verimliliği artırma yoluna gittiklerini kaydeden Correze, yüksek performans seviyesine çıkmak için yan sanayii geliştirme yönünde de uygulamalar yapacaklarını belirtti. Aybar: % 70 küçülme Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar ise, otomotiv sektörünün 2001 yılında bir önceki yıla göre yüzde 70 küçüldüğünü söyledi. Renault’nun 2001 yılı rakamlarının değerlendirildiği basın toplantısında konuşan Aybar, geçen Aralık ayında 5 bin 518 otomobil satışı ile sadece bu ayda yüzde 27.5’lik bir pazar payı elde ettiklerini ifade ederek, bunu kriz ortamında çok çabuk ve dinamik çözümler üretmeye 17 değişik modelle dünya markaları ile rekabet edebilirlik düzeyine bağladıklarını belirtti. RAKİBİ YÜZDE 13 GEÇTİK Aybar, Renault’un binek otomobil pazarında en yakın rakibinden 17 bin 500 adetten daha fazla satış gerçekleştirdiğini belirterek, 22 bin 916 adet yerli, 16 bin 229 adet de ithal otomobil olmak üzere toplam 39 bin 145 adet satış rakamına ulaşıldığını bildirdi. Oyak ile devam eden ortaklık ile Türkiye’nin 230 noktasındaki satış teşkilatıyla yaygın bir hizmet vermelerinin de başarılarının anahtarı olduğunu anlatan Aybar, kriz süresince yaptıkları kampanyaların da başarılarında etkili olduğunu kaydetti. Renault’un kriz ortamına rağmen geçtiğimiz yıl da gelişmesini sürdürdüğünü vurgulayan Aybar, “2000 yılında yüzde 23’lük pazar payına sahipken bu oran 2001’de yüzde 28.7’ye çıktı. En yakın rakibimizden 13 puan öne geçtik ve çok açık farkla lider olduk” dedi. TARİHİN EN ŞİDDETLİ KRİZİ İbrahim Aybar, geçtiğimiz yıl otomotiv sektörünün tarihinin en şiddetli krizi ile karşı karşıya kaldığına işaret ederek, şunları söyledi: “2001 yılında 2000’e göre sektörde yüzde 70’lik bir küçülme meydana geldi. Neden? Çünkü kriz anında piyasalara güven kalmayınca hemen vazgeçilen otomobil... Ancak otomobil bir lüks değil. Ulaşımın büyük bir bölümünün karayoluyla karşılandığı Türkiye’de büyük bir ihtiyaç.” Sektörde 2001’de yaşanan en önemli problemin vergi meselesi olduğunu belirten Aybar, Türkiye’de uygulanan vergi oranlarının da Avrupa ülkelerindeki düzeye çekilmesinin şart olduğunu, bir çok Avrupa ülkesinde sadece KDV uygulanırken Türkiye’de sektörde 4-5 çeşit vergi olduğunu söyledi. “VERGİ İŞİ KONUŞULMAZ YAPILIR” Aybar, sektörde yaşanan yüzde 14’lük indirim sayesinde önceki aylara göre yüzde 64-65 civarında bir iyileşme yaşandığını ve devletin beklenenin aksine otomobilden daha fazla vergi topladığını ifade ederek, “Biz inanıyoruz ki bu iş bu sene düzelecek, ancak bu işin çabuk ve sessiz olması lazım. Vergi işi konuşulmaz yapılır. Sektör olarak Hükümetten ilk 6 ay içinde bu çalışmaların çok çabuk bitmesini istiyoruz” diye konuştu. Geçen yıl Türkiye’de toplam 136 bin 571 adet binek otomobilinin satıldığını kaydeden Aybar, 2002’de satış rakamının bunun yüzde 10-12’si oranında daha fazla olabileceğini ve 150 bin civarında gerçekleşebileceğini bildirdi. |
|||
Geçen yıl 8 bin 600 adet satılan Megan Sedan da en çok satan ikinci otomobil. | ![]() 2000 yılının otomotiv sektörü için ticari açıdan çok kazançlı olduğunu 2001’de ise kriz nedeniyle bu kazancın çoğunun gittiğini anlatan İbrahim Aybar, bu yıl geçtiğimiz yılki gibi kampanyalar olmayacağını, sektörün karlı duruma geçmek zorunda olduğunu kaydetti. 2002’DE RENAULT NE YAPACAK? |
|||
“Otomotiv sektörü 2001 yılında bir önceki yıla göre yüzde 70 küçüldü. 2001’de pazar payımız yüzde 28.7’ye çıktı. En yakın rakibimizden 13 puan öne geçtik ve çok açık farkla lider olduk. Kriz ortamında çok çabuk ve dinamik çözümler üretmeye 17 değişik modelle dünya markaları ile rekabet edebildik.”
— İBRAHIM AYBAR Renault Mais Genel Müdürü |
Aybar, bu yıl yeni marka kimliğini destekleyecek ve “Renault Otomobiller Yaratır” sloganını ortaya koyacak modeller geliştireceklerini belirterek, bunların Clio Hb Symbol ile bu yılın ilk yarısında Laguna 2, ikinci yarıda ise Avantime ve Vel Satis olduğunu bildirdi. 2002’de de pazardaki açık ara liderliğini devam ettirmeyi hedeflediklerini anlatan Aybar, “Lider olmak zor ancak lider kalmak çok daha zor. 2002 yılı markamızın ve ortaklarımızın gücünün sergilendiği bir başka yıl olacaktır” dedi. Geçtiğimiz yıl Türkiye’de en çok satılan 2 otomobilin Clio Symbol ve Megan Sedan olduğunu belirten Aybar, 9 bin 79 adet Clio Symbol ve 8 bin 600 adet de Megan Sedan satışı gerçekleştirdiklerini bildirdi. İlk 3 ay önemli Basın toplantısında, gazetecilerin sorularını da yanıtlayan Renault Mais Genel Müürü İbrahim Aybar, “2001’de stoklar nedeniyle çok cazip kampanyalar sundunuz. 2002’de bunlar ortadan kalkmış durumda. O halde yüzde 10-12 büyümeniz nasıl olacak” sorusu üzerine, şöyle konuştu: “Global gelişmeler doğrultusunda geçen yılki kadar kötü bir hava yok. Bu yıl geçen senenin getirdiği olumsuzlukları hatırlatır gibi değil. Piyasalardaki güven unsuru belli canlanmaları da beraberinde getirecektir. Bizim için ilk 3 ay çok önemli. Bu 3 ayda belli beklentilerin yerine getirilmesinde olumlu gelişmeler olursa, hedefe ulaşmak zor olmayacaktır.” Aybar, vergilerin hangi noktaya indirilmesini beledikleri yönündeki bir soru üzerine de, bu konuyla ilgili olarak birçok kez Ankara’daki yetkililer ile görüştüklerini anlatarak, kendilerinin hangi oranda ineceğine dair bir rakam vermelerinin mümkün olmadığını söyledi. Geçen yılın sonlarına doğru uygulanan yüzde 14’lük vergi indiriminin piyasayı nasıl olumlu etkilendiği ve vergi gelirlerindeki artışın görüldüğünü ifade eden Aybar, şunları söyledi: “Şayet, motorlu taşıtlar vergisi daha eski araçlarda yılda bir depo benzin parasına tekabül ederse devletin alım vergisini ciddi şekilde azaltması imkan dahilindedir. Türkiye’deki eski taşıtlar için bazı önerilerimiz oldu. Yaşı 25’ten büyük araçların trafikten alınıp, yeni araçların tescilinde özel bir vergi ile devletin neler kazanabileceğini anlattık. Değerlendirileceğini umuyoruz.” Oyak Renault Genel Müdürü Dominique Correze ise 2002 yılındaki yatırımları çerçevesinde yeni bir modelin üretilip üretilmeyeceğine dair bir soru üzerine, “2002’de büyük yatırımlarımız olacak. Tabii ki bunun altında somut gelişmeler var. Yeni ürün, yeni model yatırımları da olacak” diye konuştu. Correze, geleceğe yönelik yatırım programlarında iç pazarın yanı sıra ihracata yönelik çalışmalara daha fazla ağırlık vereceklerini de sözlerine ekledi. | |||
![]() |
|||
![]() |
|||
![]() |
|||
![]() |
|
![]() |
|||||||||||||||
![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler | Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları |
|||||||||||||||||
![]() |