Home page
Haber Menüsü


Aybar: Otomotivde 2002 kritik yıl
Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, otomotiv sektörünün geçen yıl kazandığı paralarla idare ettiğini belirterek, “2002 yılında çok dikkatli olmak gerekecek” dedi. Aybar, güvenin yerine gelmesiyle potansiyelin canlanacağını da kaydetti.
İstanbul
AA
10 Ekim— Renault-Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, “Otomotiv sektörü bu yıl, geçen yıl kazandığı paralarla idare etti, önümüzdeki yıl çok dikkatli olmamız gerekecek” dedi. Otomotiv firmalarının, küçülen pazarda büyük stokları yüzünden fiyat artıramadığını, fiyatların döviz bazında gerilediğini kaydeden Aybar, önümüzdeki dönemde araç fiyatlarının yükselişe geçeceğine işaret etti.

   
 
       
   
MSNBC News Tofaş: Sipariş iptali sözkonusu değil
MSNBC News Renault 9 ayda 29 bin oto sattı
MSNBC News Tofaş-Fiat üretime ara verdi
MSNBC News Otomotivde üretim planları aksadı
MSNBC News Ek taşıt vergisi yüzde 6'ya indi
MSNBC News Lüks otomobil satışları arttı
MSNBC News Sabancı: Toyota hisseleri 49 milyon dolara satıldı
 
NTVMSNBC Reklam  
 

  Basınla sohbet toplantısı düzenleyen Aybar, sektörün bugünkü durumu ve önümüzdeki yıla ilişkin beklentileri değerlendirdi.
       Otomotiv sektörünün ne olursa olsun, orta ve uzun vadede geleceği bulunduğunu vurgulayan Aybar, Renault’un 1994 krizinin ardından Megane modelinin üretimini de kapsayan stratejik kararlar aldığını hatırlattı. Krizin fırsatlar da yaratabildiğini ifade eden Aybar, “Bugün pazarda lidersek, o yıllardaki stratejik kararlarımızın etkileri yadsınamaz” diye konuştu.
       İbrahim Aybar, Türkiye’de bugün geleceğe yönelik bir kaygı ve güven bunalımı bulunduğunu, bunun bir an önce aşılması gerektiğini vurgulayarak, “Türkiye bir an önce bu sıkıntılarını aşmak zorunda. Bu yönde sadece bizi yönetenlere değil, hepimize düşen görevler var” dedi.
       Geçen yıl pazardaki canlılıkta, cazip tüketici kredilerinin de devreye girdiği finansal boyutun büyük önem taşıdığını kaydeden Aybar, “Türkiye’de mali sistemi Türk Lirası üzerinde oluşturmak lazım” diye konuştu.
       
DALGALI KUR UYGULANAN MANASIYLA YANLIŞ
       Aybar, toplumun bir an önce önünü görmek istediğini de dile getirerek, şunları söyledi: “Ülke yönetimi bunu verdiği sürece, insanımız kendisini işine konsantre edebiliyor. Kaygılı bekleyiş bitebiliyor. Finans sektöründe yeniden yapılanma amacıyla önemli işler yapıldı. Bunlar da bir an önce meyvelerini vermeli.” Devletin piyasayı canlandırma ve tetikleme gibi bir görevinin bulunduğunu da anlatan Aybar, şöyle dedi:
       “Gerisini getirmek, Türkiye dinamiği içinde mümkün bulunuyor. Dalgalı kurun şu andaki uygulanan manasıyla yanlış olduğunu savunuyorum ve bunun da artık anlaşıldığını sanıyorum. Bütün mesele güven faktöründen kaynaklanıyor, o endişeler giderildiği takdirde sahip olduğumuz potansiyel realize olacak.”
       Aybar, Ek Taşıt Alım Vergisi’nde indirimin gecikmesinin sektörde satışları durma noktasına getirdiğini, ancak, yine de bunun gerçekleştirilmesinin büyük önem taşıdığını belirterek, AB’ye uyum sürecindeki ülkemizde otomotivin üzerindeki vergi yükünün AB’nin çok üzerinde olduğunu söyledi.
       İbrahim Aybar, “Ankara’daki temaslarımız sırasında, bu gerçeğin farkına varıldığı ve üzerinde çalışmanın gündeme geldiğini hissediyoruz” diye konuştu.
       
FİYATLAR OLMASI GEREKENDEN DÜŞÜK
       Aybar, otomobil fiyatlarının olması gerekenden daha aşağıda olduğunu, yılbaşından bu yana dolardaki yüzde 100’ü aşan yükselmeye rağmen, otomobillerdeki fiyat artışının yüzde 80 ve altında kaldığına işaret etti.
       İbrahim Aybar, “Bu fiyatlar olması gereken düzeye tırmanma durumunda. Maliyetlerin yükselmesi ve fiyatların aşağıda kalması nedeniyle sektörün büyük sıkıntıları var” diye konuştu. Geçtiğimiz yıl sektördeki önemli gelişmeler yaşandığını hatırlatan Aybar, şunları söyledi:
       “Sektör bu yıl geçen yıl kazandığı paralarla idare etti. Seneye çok dikkatli olmamız gerekecek. Bu yıla çok ciddi stoklarla girdik. Hepimizin elinde kaldı. Gelecek yıl bu olmayacak, çok tedbirli bir yıl geçirilecek.”
       Renault’un krize rağmen plan ve hedeflerini uygulamaya devam ettiğini dile getiren Aybar, yeni model lansmanlarını sürdüreceklerini, Clio faz3’ün yılbaşında devreye gireceğini, Laguna 2’nin gelecek yıl Nisan-Mayıs aylarında Türk tüketicisinin hizmetine sunulacağını, yılın ikinci yarısından sonra ise VelSatis modelinin gündeme geleceğini söyledi.
       Renault’un tanıtım ve satış promosyonlarının yer aldığı “Açık Kapı” organizasyonlarından da büyük fayda sağladıklarını kaydeden Aybar, “Artık kapılarımız ardına kadar açıldı” dedi.
       Satış kampanyalarında özellikle 1 yıla kadar olan kısa vadelerin seçildiğine dikkat çeken Aybar, bunun ileriye yönelik güven sorununu ortaya koyduğunu dile getirdi.
       
    TOP5 Bankaların kara tahtaları siliniyor  
     
 
  NTVMSNBC KULLANICILARININ TOP 10'u  
 

Bu haberi diğer okuyucularımıza tavsiye eder misiniz?
hayır   1  -   2  -   3  -   4  -   5  -  6  -  7  kesinlikle

 
   
 
 
NTVMSNBC   NTVMSNBC 'ye iyi erisim için
Microsoft Internet Explorer
Windows Media Player   kullanın
 
   
  Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler |
Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları