|
2 Ocak Ekonomik krizden büyük hasar gören otomotiv sektörü, ihracatla çıkış yolu aramasına karşılık 2001 yılını zorluklarla geçirdi. Otomotiv Sanayii Derneği Başkanı Ali İhsan İlkbahar, rekorlarla dolu 2000 yılında sağlanan paraların 2001de fazlasıyla kaybedildiğini belirterek, 2001in son çeyreğinde vergi indirimleriyle yaşanan canlanmanın sınırlı kaydığını söyledi. İlkbahar, 2002 yılında fiyat artışlarıyla birlikte otomobil pazarının daha da daralacağını öngördü. |
Mercedes'ten otobüste ihracat rekoru Otomotive vergi dopingi Otomotivde beyin göçü Otomotivciler 2002'den umutsuz Otomotiv sektörü zor durumda Otomotivciler KDV'yle umutlandı Otomotiv ihracatı rekora gidiyor Otomotivde belirsizlik hakim Otomotivde sıra fiyat artışında... Aybar: Otomotivde 2002 kritik yıl |
|||
İHRACAT ÖNE ÇIKTI Sektörün kriz döneminde ihracatı ön plana çıkardığını ve uzun yıllar süren çalışmaların ödülünü almaya başladığını belirten İlkbahar, Pazar yüzde 70ler seviyesinde gerilerken, ihracatın artması nedeniyle üretim yüzde 30 gerileme yaşadı. Sektörü ihracat kurtardı. Sektörün belkemiği olan yan sanayi de ihracat sayesinde ayakta kalmıştır diye konuştu. 2000in çok sayıda rekorun yaşandığı bir yıl olduğunu da hatırlatan İlkbahar, şunları söyledi: 2000 rekorlar yılıydı. Çok para kazanıldı. Ancak, 2000 yılında kazanılan paralar 2001de fazlasıyla kaybedildi. Elde kalan stoklar maliyetinin yarısına satıldı. Satılanın yerine konabilecek ne parça alınabildi ne de ithalatçılar yeni araba alabildiler. İHRACAT DAHA DA ARTACAK İlkbahar, 2002dE Tofaş ve Oyak-Renaultın yanı sıra Ford Otosanın ve Toyotanın da ihracata ağırlığını koymaya başlayacağını vurgulayarak, İhracat yılın son aylarında aylık 25 bine yaklaşabilir. Böylece ihracatımız yıllık 300 bin adetlik tempoya ulaşacak dedi. İç pazardaki otomobil satışları için karamsar bir tablo çizen Ali İhsan İlkbahar, şunları kaydetti: 2002 yılı toplam motorlu araçlar satışının 190 bine ulaşabileceğini tahmin ediyorum. Ancak, 2001 satışları seviyesinde gerçekleşirse iyi olur. Daha altında olması ihtimali de var. Pazarda çok ucuz fiyatlarla otomobiller satıldı. 2002de ise fiyatlar, dünya fiyatları neredeyse oraya oturacak. Ancak yerli üretimin yüzde 10-15 devalüasyon nedeniyle avantajı olacak. Bu nedenle, yükselecek fiyatlara ulaşabilecek insanların sayısı da azalacağı için, otomobil pazarının 2002de daralmasına şaşırmamak lazım. YERLİ MAL KULLAN ÇAĞRISI Tüketicilere yerli malı kullanma çağrısında da bulunan İlkbahar, Sorunlarımız, sadece IMFnin yardımı ile aşılamaz. Kendi kaynağımızı yaratmak zorundayız. Bu da yerli üretimin ve tüketimin artırılması ile sağlanır dedi. 2000 yılında ithalat artışı yaşanırken, Bunun sıkıntısını çocuklarımız, torunlarımız çekecek dediğini hatırlatan İlkbahar, 3-5 günlük iyileşme ile bu sektörler ve ekonomi düzelmez. Tüketici, aldığı her yerli ürünün faydasını yine kendisinin göreceğini bilmeli diye konuştu. | ||||
Bankaların kara tahtaları siliniyor | |||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler | Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları |
|||||||||||||||||