Home page
Haber Menüsü


Tofaş CEO'su Jan Nahum
Tofaş’tan 100 bininci Doblo
Tofaş, 100 bininci ‘Doblo’ otomobilini banttan indirdi. Tofaş CEO’su Nahum, “Doblo projesi, bu zor dönemde Tofaş ve Türkiye’ye umut kaynağı oldu” dedi.
Bursa
AA
    12 Aralık—  TOFAŞ-FİAT’ın yüzde 85’ini ihraç ettiği “Doblo” modelinin “Malibu” adı altında üretilen 100 binincisi törenle banttan indirildi. TOFAŞ CEO’su Jan Nahum, törende yaptığı konuşmada, tüm dünyada yaşanan kriz ortamının Türkiye’yi de etkisi altına aldığını, ancak son aylarda iyiye gidişin gözlenmeye başladığını söyledi. Nahum, konuşmasında, ‘Doblo’ projesinin Tofaş ve Türkiye’ye umut kaynağı olduğunu da belirtti.  

   
 
       
   
MSNBC News Nahum: Fiat operasyonu fırsat yaratabilir
MSNBC News Otomotiv sektörü zor durumda
MSNBC News Fiat, üretimi azaltıp, işçi çıkarıyor
MSNBC News Otomotivciler KDV'yle umutlandı
MSNBC News Fiat, Çin'e Palio ile girecek
MSNBC News Hyundai yatırımını büyütüyor
MSNBC News Tofaş-Fiat üretime ara verdi
 
NTVMSNBC Reklam  
 

  Nahum, Paris’te dünyaya gösterildiği günden başlamak üzere, Kasım ayında Türkiye’de tanıtılan Doblo projesinin kısa sürede başarı kazandığına işaret ederek, 11 Eylül olaylarından sonra olası bir talep düşüşü beklentisine girerken, Doblo’ya talebin azalmadığını kaydetti.
       “Doblo projesi, bu zor dönemimizde hem TOFAŞ, hem Türk otomotiv sanayii, hem de Türkiye’ye umut kaynağı oldu” diyen Nahum, “Hatta, kıvançla şunu söyleyebilirim ki; bize gelen talebi karşılamakta zorlanıyoruz. Doblo bandımız haftada 6 gün 3 vardiya çalışıyor” diye konuştu.
       
12 AYDA 100 BİN ARAÇ
       Nahum, bu proje sayesinde TOFAŞ’ın alıştığı üretim birinciliği konumuna yeniden yükseldiğini ve yeni bir atılım gerçekleştirmesinin yolunu açtığını söyledi.
       “Tempra” ile 1995-1996 yıllarında yapılan ihracatın, Türkiye’nin otomotivdeki dışsatım atılımının başlangıcı olduğunu belirten Nahum, Doblo projesi ile de 2001 yılında Türk otomotiv sanayiinin en öndeki şirketi konumuna geldiklerini, hatta Türk endüstrisinin en fazla ihracat yapan kuruluşu olduklarını kaydetti.
       Nahum, projenin yaklaşık 12 ay gibi kısa geçmişine rağmen, bugün 100 bininci aracın banttan inecek olmasının önemine işaret ederek, Türk otomotiv sanayinin ilk ciddi sanayileşme döneminde, 80 adet “Anadol”un 14 yılda, 1970’li yıllarda da 100 bin Murat 124’ün 4 yılda üretilebildiğini anımsattı.
Fiat küçülüyor, 6 bin kişi çıkarılıyor
Gümrük Birliği’ne girilen dönemde otomotiv sanayiinin rekabet edemeyeceğine dair yaygın bir inanış bulunduğunu anlatan Nahum, bu inancın son derece yanlış olduğunun yıllar sonra anlaşıldığını ve Türk otomotiv sanayiinin, rekabet gücünün yüksekliğini, TOFAŞ’ın da Doblo projesi ile bunun ne kadar iyi bir oyuncusu olduğunu kanıtladığını ifade etti.
       
SANAYİ ÜRETEN BİR SANAYİYİZ
       Nahum, bu projenin Türk otomotiv sanayiinin bir montaj sanayii olduğu bilincini de tamamen değiştirdiği görüşünü dile getirerek, şöyle konuştu:
       “Biz bugün Doblo’nun sadece ürününü ihraç etmemekteyiz, bu ve benzeri ürünleri, başka yerlerde üretilebilmesi için gerekli olan kısımları da ihraç etmekteyiz. Dolayısıyla, bu proje Türk Otomotiv sanayiinin montajcı bir sanayi olmadığını, üretici bir sanayi olduğunu gösterme fırsatının yanında, sanayi üreten bir sanayi olduğunu bu seviyeye geldiğimizi de gösterme fırsatını verdi. Doblo’nun ürettiğimiz 100 bin aracının neredeyse yüzde 85’i ihracata gitmiştir. Türk otomotiv sanayiinin sadece ciddi bir üretici ya da sanayi üreten bir sanayi olmadığını, bu rekabetçi ortamda çok ciddi bir ihraççı sanayii olduğunu da ortaya koymaktadır.”
       
DOBLO’NUN MALİBU VERSİYONU
       Nahum, Doblo’nun 100 binincisinin özel bir araç olduğunu ve “Malibu” ismini taşıdığını belirterek, Doblo’nun en önemli özelliklerinden birinin de değişik versiyonlarının üretilebilmesi olduğunu kaydetti.
       “Malibu’nun 100 bininci araçla birlikte Türkiye’deki lansman döneminin de başladığını bildiren Nahum, şöyle devam etti: Önümüzdeki günlerde, üretilen Malibular, önce Türk tüketicisine sunulacak. Avrupalı tüketici bu arabaya 45 gün sonra sahip olabilecek. Yıllarca önce otomobil endüstrisinin Türkiye’ye ve Türk tüketicisine Avrupa’dan daha eski ürünler ürettiği ve Avrupa’daki yeni ürünleri getirmediği görüşü hakimdi. Şimdi, Türk tüketicisi Avrupalı tüketiciden 1.5 ay daha erken bu araca sahip olabilecek. Bu bir ilk. Bu ürünün yaratılma çalışmalarında, görev alan Türk mühendisi, işçisi ve teknisyeninin yarım milyon saatlik bir uğraşı var. Hepsine teşekkür ediyorum.”
       Törende daha sonra, “Malibu” versiyonuyla 100 binincisi üretilen Doblo işçilerin de katılımıyla banttan indirildi.
       
FİAT’TAKİ KÜÇÜLME FIRSAT YARATACAK
       Nahum, gazetecilerin sorularını yanıtlarken de, Fiat’taki küçülmenin Tofaş’ı etkilemeyeceğini, tersine yeni fırsatlar doğurabileceğini söyledi.
       Fiat’ın aldığı küçülme kararının, TOFAŞ’ı nasıl etkileyeceğinin sorulması üzerine Nahum, “Küçülme politikası bizi tehdit olarak etkilemez. Etkilerse fırsat olarak etkiler. Çünkü küçülme hangi üründe oluyorsa orayı etkiler. Bizim için ürünümüzde bir küçülme değil, tersine büyüme söz konusu. Doblo’nun yeni modelleri 2002 yılında devreye girecek. Doblo halen büyüyen bir proje hem bu nedenle hem de Türkiye pazarı yeniden büyüme dönemine girmiştir. Dolayısıyla Fiat’taki küçülmenin bize etkisi yoktur” dedi.
       Nahum, TOFAŞ’ın yakalayacağı olası fırsatlara da değinerek, dünyanın diğer taraflarında üretilemeyen ürünler söz konusu olduğunda, TOFAŞ’ın bu durumu lehine çevirebileceğini kaydetti.
KAZANANLAR ARASINDAYIZ
       Bir gazetecinin, “Türk otomotiv sektörünün geleceğini nasıl görüyorsunuz?” yönündeki sorusu üzerine Nahum, şunları söyledi:
       “Ana ve yan sanayi olarak verimliliği daha da artırmak zorundayız. Müthiş bir yarış içindeyiz. Bu yarışı kazananlar ve kaybedenler olacak. Dikkat edin bu sene biz kazananlar arasındayız. Duydunuz, dünyanın birçok yerinde fabrikalar kapanıyor. Kapanan fabrika biz değiliz. Bu savaşa devam etmeliyiz. Daha da zorlanacağımız yıllar olacak. Türk otomotiv sanayiinde gelecek yıl iç piyasa büyüyecek, ihracat artarak devam edecek.”
       İç piyasanın canlanamamasında vergilerin yüksekliğinden önemli rol oynadığından yakınan Nahum, “Sizce makul vergi ne olmalıdır?” şeklindeki soruyu, “En iyi yol vergilerin Avrupa düzeyine indirilmesidir. İç piyasanın büyümesi için yüzde 20-25’e çekilmesi gerekir” diye yanıtladı.
       
İHRACAT REKORTMENİ DOBLO
       Bu arada, Tofaş, Ocak-Kasım döneminde 87 bin 685 “Doblo” marka hafif ticari araç ihracatı yaptı.
       TOFAŞ, tasarımı kalitesi ve çok amaçlı kullanım özelliğiyle uluslararası alanda ilgi gören “Doblo” ile başta İtalya, Almanya, Fransa, İspanya, İngiltere, Avusturya, Belçika ve Hollandan’ın da aralarında bulunduğu 43 ülkeye ihracat yaptı. Yaklaşık 12 ay gibi kısa bir sürede, 87 bin 685 adet “Doblo” ihracatıyla 580 milyon dolar döviz girdisi sağlandığı bildirdi.
       Türkiye’de 1.2 litre 65 HP’lik binek ve 1.9 litre 63 HP’lik dizel motorlu “Cargo” versiyonlarıyla satışa sunulan “Doblo”nun, yeni versiyonu “Malibu” ise en zengin donanımlı ve 1.6 litre, 103 HP 16 V’lik motor gücüne sahip.
       “Malibu”nun Aralık ayı satış fiyatı, özelliklerine göre, 21.2-22.2 milyar lira arasında değişiyor.
 
       
    TOP5 Bankaların kara tahtaları siliniyor  
     
 
  NTVMSNBC KULLANICILARININ TOP 10'u  
 

Bu haberi diğer okuyucularımıza tavsiye eder misiniz?
hayır   1  -   2  -   3  -   4  -   5  -  6  -  7  kesinlikle

 
   
 
 
NTVMSNBC   NTVMSNBC 'ye iyi erisim için
Microsoft Internet Explorer
Windows Media Player   kullanın
 
   
  Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler |
Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları