|
Toyotasanın ortaklık yapısındaki değişiklik, şirketten yapılan yazılı açıklamayla kamuoyuna duyuruldu. Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye A.Ş. imzasıyla yapılan açıklamada, Türk otomotiv sektöründe 1990 yılından bu yana devam ettirilen faaliyetlerin yarından itibaren Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye A.Ş. adı altında devam edeceği bildirildi. Açıklamada, Şirket adında değişikliğe gidilmesi, yeni oluşan hisse dağılımından kaynaklanmıştır. Daha önce yüzde 65 Toyota Motor Corporation, yüzde 25 Sabancı Holding ve yüzde 10 Mitsui olan hisse dağılım, 5 Ekim 2001 tarihi itibariyle yüzde 90 Toyota Motor Corporation ve yüzde 10 Mitsui olarak değişmiştir denildi. ÜRETİM AYNEN SÜRECEK Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye A.Ş., ortaklık yapısındaki değişiklik nedeniyle şirketin görev ve sorumluluklarında herhangi bir değişikliğin olmayacağını, yarından itibaren mevcut üretim ve ihracat faaliyetlerine devam edileceğini açıkladı. Şirket açıklamasında, hisse dağılımındaki değişimin, mevcut yönetim kadrosu ve yönetim anlayışında da bir farklılık yaratmayacağı belirtildi. Açıklamada, Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye A.Ş. olarak, Türk toplumuna faydalı olabilmek için her zamankinden daha fazla çalışacağımıza olan kararlılığımızı belirtmek isteriz denildi. YÜZDE 50-50 ORTAKLIKTAN BUGÜNE Sabancının Japonlarla yüzde 50-50 eşit ortaklıkla kurduğu Toyotasanın ortaklık yapısı geçen yıl değişikliğe uğramıştı. 28 Haziran 2000 tarihinde yapılan bir basın toplantısıyla, Toyotasa Adapazarı fabrikasının üretim üssü haline gelmesi için yeniden yapılandırılması konusunda şirket ortakları Sabancı Holding, Toyota Motor Corporation ve Mitsuinin anlaştığı açıklanmıştı. Yüzde 50 Sabancı, yüzde 40 Toyota Motor Corporation ve yüzde 10 Mitsui ortaklığı olan Toyotasa Toyota Sabancı Otomotiv Sanayi ve Ticaret A.Ş.de Sabancı Holding yüzde 25 hissesini Toyota Motora sattı. Unvanı ve logosunda değişiklik yapılmayan şirketin, üretim ve ihracat faaliyetini yürütmesi kararlaştırılırken, global pazarlara satış, üretim ve model planlamasını Toyota Motor üstlendi. Anlaşmaya göre, Türkiye otomotiv pazarında Toyota marka araçların pazarlama ve satış faaliyetlerini yürütmek üzere, bir pazarlama ve satış şirketi kuruldu. Bu şirketteki hisse oranlarının ise Sabancı Holding yüzde 65, Toyota Motor yüzde 25 ve Mitsui yüzde 10 şeklinde olması öngörüldü. Dönemin Sabancı Holding CEOsu Hasan Güleşçi, yeniden yapılanmaya ilişkin değerlendirmesinde, Toyotasanın sadece Türkiye pazarını hedef almak yerine, global pazarlara hitap eden bir üretim merkezi haline gelerek, üretimi ve etkinliğini artırmasının, şirketin gelişmesi için en uygun çözüm olduğu hususunda ortakların anlaştıklarını bildirirken, Pastamızı büyütmek için yeniden yapılanmaya gittik. İhracatın, büyümenin önünü açmak lazımdı. Çok akıllı bir iş yaptık diye düşünüyoruz demişti. 8 AYDAKİ ÜRETİM 1.019 Kriz sonrası piyasalarda yaşanan durgunluğa bağlı olarak otomotiv şirketleri çok düşük kapasitelerde çalışıyor. Otomotiv Sanayii Derneği verilerine göre, yıllık 100 bin adet otomobil üretim kapasitesi bulunan Toyotasa, yılın ilk 8 ayında sadece bin 19 otomobil üretebildi. Toyotasa, yüzde 1.5lik oran ile sektördeki 18 firma arasında en düşük kapasite kullanım oranına sahip bulunuyor. Toyotasadaki hisse devri, kriz sonrası Türk veya yabancı ortaklı şirketlerin tamamen yabancılara geçmesi bakımından da dikkat çekti. | ||||
Bankaların kara tahtaları siliniyor | |||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler | Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları |
|||||||||||||||||