|
25 Kasım 2003 Sánchez, Bohemya krallarının eski şatosundaki salonun duvarları arasında Parti dışında ve partiye karşı haklı olmaktansa, partiyle birlikte, parti içinde yanılmak evlâdır cümlesinin yankılandığını zannetmektedir. İspanyol Komünist Partisinin iki merkez komite üyesi, eğer nedamet getirmezlerse partiden, -Partiden-, uzaklaştırılacaklarını öğrenmek üzere, diğer yoldaşların ve efsanevî Büyük Şefin huzurundadır. |
![]() ![]() |
![]() |
|||||||
|
|||||||
![]() |
|
FEDERICO SÁNCHEZİN ÖZYAŞAMÖYKÜSÜ Jorge Semprún Jorge Semprún, Federico Sánchez adı altında, komünist partinin bir militanı olarak uzunca bir süre geçirdi. Bu kitap Semprunun, hayatının bu dönemini merkeze koyarak, Komünist Parti ideolojisini ve yaşam tarzını anlatırken; anlatı boyunca parti içinde, başından geçenleri, doğruları ve yanlışlarıyla, geriye dönüşlerle anımsayan Semprún, okurlara kendi özyaşam öyküsünü sunmakta. Sánchez, Bohemya krallarının eski şatosundaki salonun duvarları arasında Parti dışında ve partiye karşı haklı olmaktansa, partiyle birlikte, parti içinde yanılmak evlâdır cümlesinin yankılandığını zannetmektedir. İspanyol Komünist Partisinin iki merkez komite üyesi, eğer nedamet getirmezlerse partiden, -Partiden-, uzaklaştırılacaklarını öğrenmek üzere, diğer yoldaşların ve efsanevî Büyük Şefin huzurundadır. İki üyeden Federico Sánchez ihanete uğramış inançlarla, sınıfa değil klana özgü bir dayanışmanın kesin ve yabancılaştırıcı buyruklarına, bir ceset gibi itaat ederek geçirilmiş bunca yıl gerçekten ne hissettiğini sormak istediği La Pasionarianın gözlerine bakarak, parti içindeki geçmişini hafızasında tazelemeye koyulur. Bu hatırlama, ya da aktif unutma sırasında nasıl bir militan olduğunu, merkez komite üyeliğine gelişini sorgular; iç savaş sonrası İspanyanın tarihini, ihaneti, İKPnin gayrıresmî tarihinin bir dönemini, kendini feda etmeye hazır militanları ve reelpolitiğe sığınmış yöneticileri, sadece Stalini değil, binlerce Stalincik üreten totaliter bir sosyalizm anlayışını, büyük bir edebiyatçının kalemiyle hesaplaşmaya çağırır. Elbette kendi vicdanıyla da hesaplaşmayı ihmal etmeden... Jorge Semprúnun gerçek hayatının bir dönemine, yani yasa dışı Federico Sánchez olduğu döneme ait hatıraları, sadece bir özyaşamöyküsü değil, aynı zamanda dünyayı ve sosyalizmi yalnızca Partinin doğrularından ve çeşitli buyruklardan ibaret zanneden makinelere karşı edebî bir meydan okuyuş. Alain Resnaisnin Savaş Bitti filmi ile Costa Gavrasın Z ve İtiraf filmlerinin senaryoları da Semprúnun. İletişim Yayınları, 356 sf. Dizi: Çağdaş Dünya Edebiyatı-188 Tür: Anı-otobiyografi-serbest | ||||||||
|
KOPYA KADINLAR Deniz Spatar Kitabı ve yazarını, değerli yazar Selim İlerinin kaleminden aktaralım: Deniz Spatar, durmuş oturmuş bir yazar kimliğiyle çıkageliyor... Kopya Kadınlar, bir ilk kitap olmasına karşın, çağdaş edebiyatımızı iyi okumuş, yakından izlemiş, gerçekten özümseme çabası içindeki bir yazarı müjdeliyor. Bu kitaptaki öyküler, derin hüzünlere bile ironiyle yaklaşabilen, her acıyı göğüslemeyi mizaç edinmiş bir kişinin kaleminden çıkma. Sessiz meydan okuyuşlar... Kadın hikayeci nitelemesi, edebiyatımızın bir döneminde tartışmalara yol açmıştı. Deniz Spatar, öyle sanıyorum ki bu nitelemeden tedirginlik duymayacak. Öykülerinde kadının iç dünyasını, sevinçlerini, umutlarını, yalnızlığını ve direnişini yakalıyoruz. Yazar, Anlar, sözcük sözcük birikiyor içimde, diyor. Dil ve anlatım özeni, Kopya Kadınlarda gerçekten de gönül çeliyor. Alkım Yayınları, 141 sf. Dizi: Edebiyat/Öykü-2 Tür: Öykü | ||||||||
|
ŞİMDİLİK KADIN Emine Saraçoğlu Emine Saraçoğlunun ilk kitabı olan Şimdilik Kadın, sıradışı bir karakterin aşk yaşamı etrafında dönüyor. Yazar, ilk kitabı için oldukça cesur davranmış ve Türk edebiyatında az işlenmiş bir konuyu ele almış, kadın eşcinselliği ve aşkı... Saraçoğlu, Şimdilik Kadın romanının ana karakteri Lerzanda, erkek olmak isterken, kadın bedeninde sıkışıp kalmış bir kişiliğin hezeyanlarını, kadınlık ile erkeklik arasındaki gidiş gelişlerini izlerken, kimi zaman kendi cinsine, kimi zaman da karşı cinse yönelen ilgisini ve ruh dünyasının karmaşıklığını, samimi bir dille okuyucunun gözleri önüne seriyor. Lerzan bir süredir aklından o kadını (Tümay) çıkaramamaktadır. Bir avcı gibi avının çevresinde dönüp durmuş, haftalarca göz hapsinde tutmuştur. Fakat artık daha fazla bekleyemeyecektir. Bütün yaşamı boyunca tekrar tekrar denediği mimikleri, oyunları onun üzerinde deneyecek, ne yapıp edip onu elde etmeye çalışacaktır. Lerzan her şeyi elde etmenin kendi hakkı olduğuna inanan bir insandır, müzik dünyasının aslında en iyisidir; hem en iyi kadın aşık, hem de en iyi erkek aşık odur ... Lerzan ve Tümayın bu çok farklı aşk hikayesini okurken, tutkunun insanı nelere mahkum edebileceğini, aşkın gel-gitinde sürüklenirken alınan yaraları, şiddetin ve sıradan olanın sınırlarının nasıl aşıldığını seyredeceksiniz ... Necati Güngör, kitabı ve yazarını şöyle değerlendiriyor: Edebiyatımızda, hep sisli kalmış bir alanı aydınlatıyor Saraçoğlu. Kadın eşcinselliğini ustalıkla anlatıyor. Başka deyimle söylersek, Lerzan adlı, erkek rolüne soyunmuş bir kadından, unutulmaz bir tip yaratıyor. Bunu yaparken olguya dışarıdan bakmıyor. Bizzat yaşam deneyimlerinden yararlanıyor. Romanın gücü de buradan kaynaklanıyor zaten. Ruhsal derinliklere iniyor; kendini erkek gibi duyumsayan bir kadının içdünyasına bin mumluk bir ışıldak tutuyor. Akıcı, ilginç, inandırıcı bir roman Şimdilik Kadın. Deyim yerindeyse bir solukta okunacak özellikte, ama bu akıcılık onun yalınkat oluşundan ileri gelmiyor. Vurguladığımız gibi yaşanmışlığın verdiği canlı ayrıntılardan akıcılık sağlıyor kendine. Bu roman üzerine düşünürken, toplumumuzda alışılagelmiş tavırla eşcinsel bir insanı aşağılamak yerine, ona anlayışla davranma gereğini duyumsayacaksınız. Bu yönüyle cinsel ahlakın liberalleşmesine yararı dokunacağını da söyleyebiliriz Şimdilik Kadının. İlgi çekici bir roman ve umut veren bir yazarla karşı karşıyayız. Gendaş Kültür Yayınları, 536 sf. Dizi: Toplumsal Kültür-3 Tür: Roman | ||||||||
|
YAKINÇAĞ TARİH ATLASI 1815ten 2000e Avrupa Colin McEvedy Sabancı Üniversitesi Yayınları, Tarih Atlasları Dizisinin ilk kitabını yayınladı. Yakınçağ Tarih Atlası, Avrupanın 1815 - 2000 yılları arasındaki dönemini ele alıyor. Napolyon Savaşlarının ardından gelen barış döneminin sonunda, Alman ve İtalyan Milliyetçiliğinin uyanışı ile başlayan kitap, güncelleştirilmiş son baskısında SSCBnin dağılması ile ABnin genişleme süreci de dahil olmak üzere yeni binyıla kadar uzanıyor. Kitap, kronolojik sırayla birbirini izleyen elli başlık altındaki haritalar ve okuyucuyu kolayca kavrayan anlatısıyla, Avrupanın yakın tarihi konusunda önemli bir kaynak niteliği taşıyor. Kitabın çerçevesini oluşturan temel harita, Kıta Avrupası ile Kuzey Avrupanın yanı sıra Ortadoğu ve Kuzey Afrikayı da içeriyor. Bu haritanın değişik uygulamalarında, önemli siyasi-askeri gelişmeler bağlamında nüfus artışı, nüfus yapısı, kentleşme ve sanayileşmeye ilişkin veriler de coğrafi anlatıma dökülüyor. Dört ciltten oluşan Tarih Atlasları Dizisi, Modernçağ, Ortaçağ ve İlkçağ ciltlerinin yayımlanmasıyla tamamlanacak. Yakınçağ Tarih Atlasında, her harita bir metne karşılık geliyor ve her birine bir tarih düşülmüş. Kendi içinde bütünlük gösteren metin, kesintisiz olarak kaleme alınmış. Kitapta Yayıncının Notu başlığı altında okur, haritaların basit dilinin anahtarının, Giriş bölümünde verildiğini ve bu nedenle Girişi, metin ve haritalardan önce okuması gerektiği konusunda uyarılıyor. Sabancı Üniversitesi Yayınları, 108 sayfa Çeviren: Ayşen Anadol Tür: Tarih atlası | ||||||||
|
İSTANBULUN FRENK VE LEVANTEN MAHALLELERİ Pera-Galata-Banliyöler Bertrand Bareilles Genç Gaskonyalı öğretmen Bertrand Bareilles 1880e doğru İstanbula gelir. Kısa bir süre sonra talihinin de yardımıyla saraya girer ve Sultan Abdülhamidin büyük oğluna ders vermeye başlar. Ayrıca askeri okullarda da Fransızca dersi verir. Birçok Osmanlı ileri geleninin çocuğuna da öğretmenlik yapar. Çok çeşitli çevrelerle dostluklar kuran Bareillesin kitaplarından, o dönemde erişilmesi zor kimi arşiv belgelerine ulaşabildiği anlaşılıyor. Örneğin 1917de Pariste yayınlanan Türkler, İmparatorlukları, Oynadıkları Siyasi Komediler başlıklı eserinde, Berlin Kongresi murahhaslığı yapmış Karatodori Paşanın Sultan Abdülhamide sunduğu gizli rapordan alıntılar yapar. İstanbulun Frenk ve Levanten Mahalleleri adlı bu kitabında ise, birçok farklı dilin konuşulduğu, aynı tiyatro temsilinin farklı dillerde sahnelendiği Peradan kentin para ve ticaret nabzının attığı Galataya, Ayestefanostan o sırada Boğaziçinde küçük bir köy olan, ama yine de parkıyla farklı bir yere sahip olan Bebeke, çeşitli milletlerin bir arada yaşadığı büyük, karma bir köy olan Ortaköyden kaplıcalarıyla ünlü Yalovaya, kayık gezintileri ve flörtleriyle maruf Göksuya, İstanbulun çeşitli semtlerini anlatıyor. Kitapta, bekçisinden tulumbacısına, hamalından muhtarına, alafranga gece eğlenceleri düzenleyen Peralı zengin sarraftan, alaturka kıyafetinden vazgeçmek istemeyen mütevazı Levantene, falcı Kokona Elenkodan Abdülhamidin muskacısı Ebulhüdaya kadar çeşit çeşit İstanbul tiplemesiyle tanışıyoruz. İstanbulun eşsiz panoramasının 19. yüzyıl sonundaki hali, Yalova, Adalar, banliyöler, Boğaziçinden manzaralar, kentin iklimi, ışığı ve kelimelerle tarifi zor sümbüli havasını onun sayesinde içimize çekiyoruz. Farklı milletlerin, Rumların, Ermenilerin, Yahudilerin yaşamlarına, inançlarına, bayramlarına, karnavallarına, umutlarına ve korkularına tanıklık ediyoruz. Bertrand Bareillesin, hem yaşanmış olayların canlılığını, hem de kent panoramasını betimlemekteki ustalığı iç içe geçiren anlatımı bizi, 19. yüzyıl sonu - 20. yüzyıl başı İstanbulunda bir geziye çıkarıyor. Güncel Yayıncılık, 255 sf. Çeviren: Ali Berktay Dizi: Güncel Anı-6 Tür: Anı | ||||||||
|
NİNEMİN GÜZELLİK BAHÇESİ Tüm Kadınlar ve Tüm Erkekler İçin Şenay Duru Özaltın ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Arka kapakta yer alan ve bizim de yukarıda sizle paylaştığımız sözlerle, bir ilgi alanı yaratan yazar, kitabının bölümlerini şöyle oluşturmuş : Cilt Bakımı, Saç Bakımı, Göz ve Çevresinin Bakımı, Ağız Dudak ve Diş Bakımı, El Ayak ve Tırnak Bakımı, Vücut Bakımı, Parfümler, Cilt Hastalıkları, Erkekler ... Alfa Yayınları, 278 sf. Resimleyen: Yaşar Zeynalov Dizi: Başvuru/Hobi-34 Tür: Reçete / Tarif | ||||||||
|
GÖRÜŞMEYELİ UZUN ZAMAN OLDU Metin Üstündağ Çocukluğumdan bir ben kaldım geriye, ben de ekşidim Mizah edebiyatımızın karamsar romantiği Metin Üstündağdan yürek hoplatan, beyin zıplatan 47 yeni hikaye. Yazarın diğer kitapları; Pazar Sevişgenleri-Karikatür Albümü , Hasar Tespit Çalışmaları, Pablo Nerudaya Cevaplar Kitabı, Orhan Velilemeler, Pazar Sevişgenleri -2 Sel Yayıncılık, 128 sf. Dizi: met üst 6 Tür: Öykü | ||||||||
![]() |
|||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
![]() |
|||
![]() |
|
![]() |
|||||||||||||||
![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler | Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları |
|||||||||||||||||
![]() |