|
11 Kasım 2003 Beden Sanatçısı ve Tünel Korkusu, romanlarda öne çıkan kitaplar olurlarken, bitkileri ve onlardan yapılabilecek yiyecek-içecekleri öğrenmek isteyenler için Bir Ot Masalı birebir. Fatmayı Ararkende hissedilen kara mizah ise az rastlanır cinsten. |
![]() ![]() |
![]() |
|||||||
|
|||||||
![]() |
|
BEDEN SANATÇISI Don DeLillo Reyle, görünüşte sıradan bir evliliği sürdüren Lauren, detaylara son derece duyarlı bir Beden Sanatçısıdır. Yaşamının her anını, sahnelediği performanslar gibi yaşayan kadın, bedeni kadar doğanın ve mekanın görüntüleriyle seslerine de algılarının kapılarını açmıştır. Kocasının sırlarla dolu intiharının ardından tuhaf bir yalnızlığın kucağına düşen Lauren, ıssız bir deniz kıyısında, kiralık metruk bir evde yaşamaya başlar. Burada, tuhaf, yaşlanmayan bir adamla karşılaşır; kadının yaşamıyla ilgili tekinsiz bir bilgi taşıyan bir adamla... Zamanın ıssızlığında beraber bir yolculuğa başlarlar - zamanda, aşkta ve insan algısında... Eserlerinde Amerikan üslubunu meydan okurcasına, ışık saçarcasına kullanan Don DeLillo, Beden Sanatçısında da alışılmadık bir anlatımın öte yakasına geçmeye çalışıyor. Bu kısa, ayartıcı romanda, yazar, eserleri bedenin sınırlarına meydan okuyan bir sanatçı olan Lauren Hartkenin kısıtlanmış dünyasını mesken tutmuş. İlk romanı Americanayı 1971de yayınlayan Don DeLillo kuşağının en önemli isimleri arasında yer almakta. Beyaz Gürültü(1985) adlı romanıyla Ulusal Kitap Ödülünü, Mao II(1991) adlı romanıyla da Pen / Faulkner Ödülünü kazanan yazarın diğer önemli yapıtları arasında End Zone, Great Jones Street ve Underworld sayılabilir. Gürol Kocanın yetkin çevrisiyle dilimize kazandırılan yapıt, zamanımızın en iyi yazarlarının birinden unutulması güç, etkileyici bir roman. Everest Yayınları,105 sf. Çeviren: Gürol Koca Dizi: Çağdaş Dünya Edebiyatı -53 Tür: Roman | ||||||||
|
TÜNEL KORKUSU Utku Erişik Tünel Korkusu, insanlık tarihinin son yüzyılı içine sinsice yerleşmiş, senin gibi küçükleri ezmeye ve çıkışı olmayan bir tünele sokmaya Yeminli Yöneticilere bir karşı duruştur. Senin gökyüzünde ise, sayfalarla kanatlanmış özgürlüğün bir saygı uçuşu ... Tünelden geçen trende, vagon vagon sıralanmış zamanın üzerine, bir kabus gibi çöken savaşların içinden kendi canını zor kurtaranların ve savaş çıkararak kendini kurtaranların öyküsü... İmgelem estetiğinde, sözcüklerle tarihin ortasında yapılan bir dans bu roman. Ya da, sözcüklerin hovardalığında satırların içine, notalı harflerle yazılmış dokuz sekizlik bir roman havası, Tünel Korkusu... Kitabın yazarı, geçmişin içinde gizlenmiş bir 6 Ağustos günü, evrenin DÜŞük bebeği olarak gözlerini açtı. Evren, dünya denen ağır yükü kaldırmaya çalışırken DÜŞürmüştü onu. Kendiyle tanıştığından beri, bir tünelin içinde... Ve DÜŞman, düşleriyle oynadığı oyunu bozan herkese ... Ya sen?.. Sen de bugün bir tünel karanlığı içindesin. Korkman çok doğal; çünkü karanlığa alışsa da gözlerin, sen ışığı göremedikçe yüreğini daraltan en büyük korkudur tünel korkusu... [Kitabın arka kapağından alıntılanmıştır] Utku Erişik, şöyle demiş ithafında: Yaşamı sorguladığım zamanlarda hep şunu düşünürüm; Dünya, evren denilen kuyuya bir delinin attığı taştır; biz de o taşı o kuyudan çıkarmaya çalışan kırk akıllı... Şimdi delirme zamanı!... Çınar Yayınlarının, kitabın kapağı için düşünüp uyguladığı resim, ünlü Hollandalı ressam Hieronymus Boschun cehennemsi tasarımı. Düş/gerçek , akıl/delilik arasında gel-gitlerde dengede duran bir kitap/yazar açısından bu ressamın işinin seçilmesi, içerik - biçim örtüşmesinin en üst düzey örneklerinden birini oluşturmuş. Utku Erişikin kitabı, Sunay Akının, yazarın ilk kitabı hakkında kaleme aldığı bir değerlendirmeyle sonlanıyor. Akın, Bir Özkıyımın Özü için, imgelerin çaldığı bir senfoni ... nitelemesini kullanıyor. Her ne tarafından bakılırsa bakılsın, tanınması gereken bir yazar- okunması gereken bir kitap var elimizde. Çınar Yayınları, 144 sf. Tür: Roman | ||||||||
|
DELİBOZUKLAR ÇİFTLİĞİ Osman Necmi Gürmen Rabbimi gönlümün gözüyle gördüm - Kimsin diye sordum ona - Sen diye yanıtladı. (Hallacı Mansur) Osman Necmi Gürmen, ilk romanı Delibozuklar Çiftliğini Fransızca yazdı. 1927 doğumlu yazar, yapıtlarını iki ayrı dilde (Fransızca ve Türkçe) kaleme alan nadir yazarlardan. Yüksek öğrenimini Pariste yapan Gürmenin bu romanı, 1976 yılında Editions Gallimard tarafından LEcharpe dIris adıyla yayımlandı ve övgüyle karşılandı. Gürmenin özgün, renkli, şiirli bir dili var.- (André Miguel, Radio France) Kış sonunda baharın türküsünü çığırmak zor, diye yakınıyor yazar. Dilimize birkaç yabani gül yaprağı armağan eden Gürmenin bu romanı bu iki mevsim arasında yer alıyor.- (Guy Dumur, Le Nouvel Observateur) Folklor gibi çağdaşlığı da aşan bu roman, Akdeniz görüntülerinin ve Akdeniz insanının derinliğine okunmasını öneriyor bize. -(Ugné Karvélis, Le Figaro) İddialı, yer yer şaşırtıcı, ama güzel bir yapıt.-(Tony Cartano, Nouvelles Littéraires) Menler Basın Yayın, 176 sf. Tür: Roman | ||||||||
|
FATMAYI ARARKEN Bir Filistin Öyküsü Ghada Karmi Ghada Karminin hayret verici anıları dikkate değer. Onunki, detay zenginliği ve kişisel deneyimle işlenmiş bir sürgün ve yerinden yurdundan olma öyküsü... (Edward W.Said) İsrail Devletinin kurulmasıyla sonuçlanan savaş, Karmi Ailesini, Kudüsü terk etmeye zorladı. Aile bir süre Şamda yaşadıktan sonra Londraya göç edip ünlü Yahudi bölgesi Golders Greene yerleşti. Yahudilerle yürütülen bir savaştan kaçıp da başka bir ülkede onların yoğunlukta olduğu bölgeye yerleşmek tam bir kara mizah örneğiydi. Karmi Ailesinin her bir üyesi savaşın ve kültür değişiminin şokunu kendince yaşadı. Ama bunun sıkıntısını en çok çeken Ghadaydı, çünkü dilini bile bilmeden geldiği bu ülkede, önceleri esmer tenli bir İngiliz olmaya çalışmıştı, ama bu kostüm, ruhuna hiçbir zaman oturmadı. Kitapta Karmi Ailesinin yaşamıyla birlikte İsrail Devletinin kuruluş aşamaları, Süveyş Krizi ve daha pek çok Ortadoğu sorunu, alışılmadık biçimde, Filistinli bir kadının bakış açısından veriliyor. Vatanım diyebileceği bir karış toprağı olmayan Ghadanın yaşadığı iç çatışmaların şiddetinin, en az devletler arasındakiler kadar güçlü olduğu gözler önüne seriliyor. İngilteredeki ilk politik örgütünü kurduğu 1972den bu yana Filistin meselesinde politik açıdan aktif rol oynayan Ghada Karmi, Kudüs için düzenlenen uluslararası bir kampanyanın da başında yer almakta. Everest Yayınları, 453 sf. Çeviren: Mefkûre Bayatlı Dizi: Çağdaş Dünya Edebiyatı-54 Tür: Anı | ||||||||
|
İSLÂMCILIK AKIMI Tarık Zafer Tunaya Kanun-ı Esasînin yürülüğe girmesiyle birlikte önemli bir düşünce akımı olarak kendini gösteren İslâmcılık, siyasal hayatımızda hangi tartışmaları gündeme getirmiş, hangi sorunları yaratmıştır? Tarık Zafer Tunaya İslâmcılık Akımı kitabında bu sorulara cevap ararken, öncelikle ana hatlarıyla bu akımın anlamını, gelişmesiyle birlikte yarattığı tartışmaları, İslâmın siyasi ilkelerine dayandırdığı devlet sistemi ile teorisini ve hükümet etme biçimlerini ayrıntılı olarak inceliyor. İslâmcılığı, II.Meşrutiyetin en önemli siyasi akımları içinde gören Tarık Zafer Tunaya, bu akımın da aynı dönemde kendini gösteren diğer akımlar gibi, ideolojik ve siyasi bir karaktere sahip olduğunu vurgulamakta, İslâmcılığı savunanların siyasi amaçlarına ulaşma ve kendi kurumlarını oluşturma yolunda kapsamlı projeler ürettiklerini ve siyasi iktidarları etkileme biçimlerini, örneklerle açıklamakta. Tunaya Hoca, çalışmayı yaparken nasıl bir yöntem izlediğini şöyle açımlandırıyor: Belli bir dinî görüş, bir memleketin, kendi memleketimizin, sosyal ve siyasal hayatı üzerine nasıl tesir eder? Din adına hareket ettiklerini ileri sürenler siyasal iktidara (geniş anlamıyla hükümet edenlere) nasıl baskı yaparlar? Siyasal iktidara verdikleri nedir? Ondan ne alırlar? Türk Devriminin etiği, temel ilkeleri dışına çıkan gelenekçi bir çevre, Türk toplumu içinde nasıl bir siyasal kuvvet olur, seçmenle seçilenler arasında nasıl bir rol oynar ve oynayabilir? İslâm dünyasının diğer ülkelerinde aynı nedenler, benzer sonuçları doğuruyor mu? Tarık Zafer Tunaya Anayasa, Siyaset Bilimi ve özellikle Meşrutiyet ve Cumhuriyetin sorunları konularında araştırmalarıyla tanınmış olan Tarık Zafer Tunaya 1916da İstanbulda doğdu. 1940 yılında İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesinden mezun oldu. 1946 yılında Müessese Teorisinde Fikir Unsuru ve Bazı Hususiyetleri konulu tezi ile doktor ünvanını aldı. Doçentlik tezi Amme Hukukumuz Bakımından İkinci Meşrutiyetin Fikir Cereyanlarını yazdıktan sonra 1949da Umumi Amme Hukuku kürsü doçentliğine atandı. Tunaya, 1960 Anayasası Hazırlık Komisyonunda yer aldı. Komisyon Başkanı Sıddık Sami Onar ile olan anlaşmazlığı sonucu görevinden alındı. Milli Birlik Komitesinin 27 Ekim 1960 tarihli, 147 profesör, doçent ve asistanın üniversite ile ilişiğinin kesilme kararından sonra Pariste NATO emrinde görevlendirildi. 1968de yeniden üniversiteye dönen Tunaya, 1 Numaralı Anayasa Kürsüsü Başkanlığına getirildi ve İÜ Hukuk Fakültesi Dekanlığına seçildi. Bu görevinden 1969da istifa eden Tunaya, 1979 yılında İÜ Siyasal Bilimler Fakültesi Kurucu Heyetinde yer aldı ve dekanlığa seçildi fakat emekliliğine üç ay kala, 12 Eylül 1980den sonra kurulan askeri yönetim tarafından görevinden alındı. Tarık Zafer Tunaya 1991de hayata veda etti. İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 295 sf. Dizi: Siyaset Bilimi-5 Tür: Araştırma | ||||||||
|
MÜSLÜMAN HAZRETİ İSA İslam Yazınında Vecizeler ve Kıssalar Tarif Khalidi Arap-İslam edebiyatından derlenmiş, Hz. İsayı konu alan yüzlerce vecize ve kıssa Ahlaki metinler, dinî eserler, edebi eserler, sûfîliğe ya da İslam tasavvufuna dair metinler, hikmet antolojileri ile evliya ve peygamber tarihçelerinden oluşan bu geniş metin için Tarif Khalidi, Müslüman İncil ifadesini kullanıyor. Müslümanlar, Hicri 2./Miladi 8. ile Hicri 12./Miladi 18. yüzyıllar arasında Hz. İsa imgesiyle, Kuran ve hadisler dışında, bu metinler aracılığıyla karşılaşıyorlardı. Müslüman İncil, bir bütün halinde, İslamiyet ile Hz. İsa arasındaki gönül bağının hikayesi; bir dünya dininin, bir başka dünya dininin peygamberini nasıl benimsediğini, onu kendi kimliğinin bir unsuru olarak nasıl kabul ettiğini gösteren eşsiz bir belge. Profesör Khalidi, kitabın giriş bölümünde vecizelerle kıssaların tarihi ve edebi çerçevesini sunuyor. Sonraki bölümde ise Müslüman İncil yer alıyor. Tarif Khalidi bu bölümü okurlara sunarken; vecizeleri tarih sırasına göre kaynakçaları ile veriyor ve her biri için bir yorum sunuyor. Beyrut Amerikan Üniversitesi İslam ve Arap Araştırmaları Kürsüsü Profesörü Tarif Khalidi, 1996-2000 yılları arasında Cambridge Üniversitesi Ortadoğu ve İslam Araştırmaları Merkezi müdürlüğünü yaptı. Arabic Historical Thought in the Classical Period (Klasik Çağda Arap Düşünce Tarihi, Cambridge University Press, 1994) ve Classical Arab Islam (Klasik Arap İslamı, Darwin Press, 1985) adlı eserleri var. Araştırmacı Ali Bulaçın kaleme aldığı sunuş, kitabın yararlı bir rehber eşliğinde okunmasını sağlıyor. Kitap Yayınevi, 223 sf. Çeviren: Sevda Ayar Dizi: Tarih ve Coğrafya-12 | ||||||||
|
KANUN BENİM Bir Mike Hammer Romanı Mickey Spillane ... Sen polissin Pat; kurallar elini kolunu bağlar. Amirin var, amirinin amiri var. Ben, canımın istediğinin kıçına indirebilirim tekmeyi. Beni işimden atacak kimse yok. Zımbalanırsam aldıran olmaz... Bugünlerde bir gün delikli demirim elimde, kâtil de karşımda olacak... Jack nasıl öldüyse, kâtil de öyle ölecek... Hunharca öldürülen en yakın dostunun evine koşan Mike Hammer, orada New York Polis Örgütünden yakın arkadaşı Yüzbaşı Pat Chambersi, Jack Williamsın cesedinin başında bulur. Mike ve Jack hem eski dost hem de silah arkadaşıdırlar; hatta Jack, Mikeın yaşamını kurtarmak için bir kolundan olmuştur. Mike, arkadaşının öcünü kendi elleriyle almaya yemin ederek işe koyulur. Arkadaşının son zamanlarda görüştüğü insanların hepsini katil zanlısı ilan eden Hammer, soruşturmaya başlar. Soruşturdukça karşısına bir uyuşturucu şebekesi, fuhuş halkası ve dünya güzeli bir psikiyatrist çıkar. Mike ile New York polisinin yöntemlerinin farklı olduğu, yumrukların ve silahların konuştuğu, yasaların işlemediği, güzel kadınların birer birer Mikeın kucağına düştüğü bir yarış başlamıştır. Mike Hammer dizisinin ilk ve en tanınmış kitabı olan Kanun Benim, yayınlandığından beri çarpıcı diyalogları ve sert serüveniyle bu efsane dizinin unutulmazları arasında. Can Yayınları, 258 sf. Çeviren: Ayşe Gül Güre Dizi: Polisiye-21 Tür: Polisiye roman | ||||||||
|
DÜNYAYI DEĞİŞTİREN KADINLAR Norgard Kohlhagen Alman kadın yazar ve redaktör Norgard Kohlhagen, Mary Wollstonecrafttan George Sanda, Rosa Luxemburgtan Simone de Beauvoira, Florence Nightingaleden Virginia Woolfa yaşamları boyunca eylemleriyle, yazdıklarıyla ve söyledikleriyle hemcinslerinin kaderini değiştirecek izler bırakan kadınların öyküsünü sunarak, dünyayı değiştirmenin erkek işi olduğu önyargısını çürütüyor ve standart başvuru kitaplarında hep erkeklerin gölgesinde kalan bu güçlü kadınlara, insanlık tarihinde hak ettikleri yeri veriyor. Varlık Yayınları, 239 sf. Çeviren: Osman Deniztekin Tür: Biyografi | ||||||||
|
DA VINCI ŞİFRESİ Dan Brown Harvard Üniversitesi Simge-Bilim Profesörü Robert Langdon, Pariste iş gezisindeyken, gece yarısı, Louvreun yaşlı müdürünün ölü bulunduğu haberini alır. Langdon ve yetenekli Fransız kriptoloji uzmanı Sophie Neveu, cesedin etrafındaki izleri takip ederek, bu garip esrar perdesini araladıkça, ipuçlarının onları Da Vincinin tablosuna götürdüğünü keşfederler. Büyük usta bu sırrı herkesin görebileceği bir yere, ünlü eseri Mona Lisa tablosunun içine gizlemiştir. Langdon bu garip bağlantıyı açığa çıkarınca tehlike artar. Cinayete kurban giden müze müdürü de, Sir Isaac Newton, Botticelli, Victor Hugo, Da Vinci ve aralarında diğer ünlülerin de bulunduğu gizli bir kuruluş olan Sion Manastırı Derneğinin bir üyesidir. Langdon, aydınlatmaya çalıştıkları bu tehlikeli sırrın yüz yıllardır tarihin derinliklerinde gizlendiğinden şüphelenir. Böylece Paris ve Londra sokaklarında amansız bir kovalamaca başlar. Langdon ve Neveu, kendilerini, atacakları her adımı önceden bilen, esrarengiz olduğu kadar da çok zeki olan bir adamla karşı karşıya bulurlar. Eğer bu karmaşık bilmeceyi çözemezlerse Priorynin büyük yankılar uyandıracak bu çok eski gerçeği, ebediyen kaybolacaktır. Altın Kitaplar, 495 sf. Çeviren: Petek Demir Tür: Roman | ||||||||
|
BİR OT MASALI Tijen İnaltong Tijen İnaltong otlarla, bitkilerle, doğayla bir aşk ilişkisi yaşıyor. Aşkını da bu kitapta, Bir Ot Masalında anlatıyor. Gençlik çağı aşkı değil bu, daha olgun, daha gerçekçi. Otların faydalarını, mevsimlerini, şekillerini, huylarını Latincesinden Lazcasına kadar tüm adlarını ve otlarla hazırlanan 152 tane yiyecek-içecek tarifini öğreniyoruz. Yazar bizi, aşkını paylaşmaya davet ediyor. Pazarlarda görüp beğenip ne yapacağımızı bilemediğimiz otlarla ilgili, tümü denenmiş ve tümü uygulanabilir 152 tarifiniz var artık. Yemeklerinizi afiyetle yerken masalcınızın kulaklarını çınlatın Bitkilerin yerel adları, Latince karşılıkları, kaynakça, dizin ve bitki resimlerinden oluşan bir albüm, kitabın kalitesini yükselten önemli ögeler. İletişim Yayınları, 320 sf. Tür: Tarif | ||||||||
|
ÇAMUR ŞEVKETİN TORUNU Savaş Ay Daha ilkokuldayken, dedem Çamur Şevketin manav dükkanında özenle dizdiğim elmalar ve müşteriye verdiğim fazladan para üstleri sayesinde, alnımın teriyle kazandığım aşırmacalardayken ellerim, kulağımı taktığım tabure sohbetlerinden kalma bir çenebaz çamurum.. Bunları bir kenara bırakırsak, esasında ben yalnızca, 1954 Martının bir sis çocuğuyum Doyar mıyım ki zafere? Düşler görürüm ayak üstü Şöyle bir estirdim mi rüzgarımı, dağılır düşlerimin sisi (Savaş Ay) Sokaktaki her tür insanla çok çabuk ilişki kurabilen ama hiç Dert Babası değil, külhâni tarafları çok, rap-rap konuşan bir Savaş Abidir Yazdıkları, bazı çok bilge geçinen ama hep tek düze döktürenlerden çok daha insancıl, eğitici, bazen zalim, acıtıcı, çokça da keyif vericidir (Halit Çapın) Sel Yayıncılık, 117 sf. Tür: Öykü/Anı | ||||||||
|
NE KADAR SEVGİ O KADAR ÇÖZÜM Nevval Sevindi Kadın, erkek, evlilik, aile, cinsellik konularından Nevval Sevindiye sorulan sorular ve Sevindinin ayrıntılı cevapları, kitabın yapısını oluşturmakta. Ne Kadar Sevgi O Kadar Çözüm, aşk ve duyguların usta yazarı Nevval Sevindiden, alanında ilk olacak bir kitap. Kendinize dahi sormaya cesaret edemeyeceğiniz soruların yanıtlarını, bu kitapta bulabilirsiniz. Arayış içindeki huzursuz ruhlara tutulan bu aynada kendinizi görürseniz şaşırmayın. Her kadının, her erkeğin kafasını kurcalayan soruların yanıtları, okurla sohbet edercesine tartışılıyor kitapta: Doğru erkek, doğru kadın ne demek? Düzgün bir ilişkiden neler beklenir? Beklentiler beraberliği nasıl etkiler? Aşk acıları nasıl dindirilir? Aşktan ümit kesmek çözüm mü? Aşk bitmeyen arayış mıdır? Bulduğunuzu nasıl anlarsınız? Nevval Sevindinin sözleri acı çeken kalplere ilaç gibi gelecek. Timaş Yayınları, 143 sf. Dizi: Aile Kitaplığı-30 Tür: Röportaj | ||||||||
![]() |
|||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
![]() |
|||
![]() |
|
![]() |
|||||||||||||||
![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler | Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları |
|||||||||||||||||
![]() |