|
|
Ezeli rekabet nereye koşuyor? Ferrari'nin üstünlüğü ne kadar sürer? e. murat yığcı'nın tüm yazıları e. murat yığcı'nın tüm yazıları - 2 e. murat yığcı'nın tüm yazıları - 3 |
|||
Geçen yılı Belçika hükümetiyle anlaşmaya çalışarak geçiren F1 yönetimi, Belçikayla anlaşamayınca çareyi Belçikadaki yarışı takvim dışına atmakta bulmuştu. Önce F1in Belçikaya yararlarını sıralayan ve Belçikaya zaman tanıyabileceğini belirten F1, daha sonra (biraz da diğerlerine gözdağı verebilmek için) 2003 yılında Formula 1 tarihinin en sevilen pistlerinden Spada yarış yapılmayacağını açıkladı. 2003 için 16ya düşürülen yarış sayısı, 2004te Bahreyn ve Çindeki yarışlarla 18e mi çıkacak? sorusu gündemdeyken, F1in patronu Bernie Ecclestone, Avusturyanın 2004 takviminde yeralmayacağını söyledi. Bir başka deyişle bu yıl 18 Mayıstaki yarış, 2006ya kadar yarış kontratına sahip olmasına karşın Avusturyanın son F1 Grand Prix yarışı olacak. KİMSE GERİ ADIM ATMIYOR Kararın neden alındığını anlamak zor değil: FIA ve F1 yönetimi, 2006 yılının sonunda, 1 Ekim 2006dan itibaren pistlerde sigara sponsorluğunun olmayacağına dair bir karar aldı. Avrupa Birliği ise kararın yaklaşık bir yıl önce, 31 Temmuz 2005ten itibaren uygulanmasını istiyor. Belçika sigara reklamı yasağını 1 Ağustos 2003ten itibaren uygulamaya başlayacak. Şu anda Avrupada sadece (gönüllü olarak) İngiltere ve (yasalar izin vermediği için) Fransadaki yarışlarda sigara reklamı yasağı uygulanıyor. Bu yarışlarda takımların sigara sponsorlarının yeri boş kalıyor, hatta podyumda patlatılan şampanyanın bile markası kapatılıyor. F1 yönetimi İngiltere ve Fransadaki özel durumun anlaşmanın ilk gününden beri varolduğunu söyleyerek diğerlerine kapıyı kapatmıştı. Formula 1i yağ lekesi ve alkol kokusundan kurtararak bugünkü seviyeye getiren ve F1 organizasyonunun kontrolünü elinde tutan Bernie Ecclestone, verdiği kararla sigara konusunda geri adım atmayacağını da göstermiş oluyor. Bunun nedenini bana değil, Avusturya Sağlık Bakanına sorun diyen Ecclestone, 2004te Şangay ve Bahreyne gideceğiz, 2005te ise yarışlar İstanbul ve Rusyada yapılacak diye konuşarak, Avrupadaki yarış sayısının 5-6ya düşebileceğini de belirtiyor. Pek çok otoriteye göre dünyanın en iyi F1 pistleri arasında bulunan Belçikanın halen bir şansı bulunduğunu her fırsatta yineleyen Ecclestone, Avusturya sorulduğunda ise Eminim, son kararım yanıtını veriyor. Şu anda pistte kalan 10 takımın 5 tanesi halen sigara firması sponsorluğuna sahip. Ferrari, McLaren ve Renault gibi dev firmaların yanı sıra, BAR ve Jordan sigara sponsorluğuna sahip. FIAnın araştırmalarına göre sigara sektörünün F1 ve ralli takımlarına yıllık sponsorluk katkısı 350 milyon doların üstünde. FIADAN BELÇİKAYA SUÇLAMA Bilindiği gibi motorsporlarının en yetkili mercii FIA, Formula 1 takımlarına bir mektup göndererek, 2006dan sonra sigara firmalarıyla sponsorluk anlaşması yapmamalarını söylemişti. FIA Başkanı Max Mosley son gelişmelerden sonra Avrupa Birliğinin kararını tartışmaya açarak, AB, takımları 2005-2006 yıllarında farklı ülkeler araması için zorluyor yorumunu yapmış ve Belçika Hükümetini olayı çözümsüzlüğe taşımakla suçlamıştı. F1 yönetimi, Belçikadaki sorunu, yasağın 1 Ağustos 2003 yerine, Belçikadaki yarış sonrasında, bir ay gecikmeli olarak 1 Eylül 2003te başlamasını önererek çözmeye çalışmıştı. 4 günlük yarış haftasonunun Belçikada yerel ekonomiye katkısının ise yılda yaklaşık 25 milyon euro olduğu biliniyor... | ||||
12 Dev Adam'dan 12 Dev Çocuk çıkar mı? Yarı final, Türkiye ve Dünya Kupası... F1, bizler ve diğerleri Türkiye' ve Formula 1 Kaybetmeyi öğrenmek |
|||
|
|||||||
Spor Kapak | Futbol | EURO2000 | World2000 | Basketbol | NBA | Formula1 | Motor Sporları Tenis | Olimpiyat | Diğer | Foto Galeri | Yardım | Araçlar | Arama |Bize Yazın Reklam | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları |
|||||||