|
|
Ezeli rekabet nereye koşuyor? Ferrari'nin üstünlüğü ne kadar sürer? e. murat yığcı'nın tüm yazıları e. murat yığcı'nın tüm yazıları - 2 e. murat yığcı'nın tüm yazıları - 3 |
|||
Hermann Tilkenin yaptığı iş, Hockenheim pistini günümüze uyarlamak... Hayır, tabii ki Tilke 1932de açılan, 1938de tamamen yenilenen, ilk Formula 1 GPsine 1970 yılında evsahipliği yapan Hockenheim pistinin yapılmasını üstlenmemiş. Uyarlamak, Formula 1 dilinde Hockenheim için şu anlama geliyor: 2 kilometre kadar kısaltmak (6,815den 4,489 km.ye), pistin çevresindeki ormana zarar vermeden atak yapılacak kısımları arttırmak ve tabii pisti daha güvenli hale getirmek... Güvenlik, son zamanlarda F1 dünyasının çok sık kullandığı bir kelime. Güvenliği sağlarken olayı tekdüzelikten çıkarmak ise üzerinde kafa yordukları bir düşünce. Daha kısa bir pist, daha çok tur ve daha fazla atak fırsatı anlamına geldiği gibi, aynı zamanda uzun düzlüklerin azalması nedeniyle hızın da düşmesini sağlıyor. Modifiye edilmiş Hockenheimın amacı da modern F1in gereklerini yerine getirecek kriterlere uymak. Pek çok kişinin ortak düşüncesi Hermann Tilke amatör bir yarışçı, bu nedenle yaptığı pistlerde pilotların sürüş zevkini de düşünüyor şeklinde. Yani iyi bir kombinasyon yakalamaya çalışıyor Tilke; izlenmesi kolay, sürüş zevki olan, güvenli bir pist yapmaya çalışıyor. Hermann Tilke, orjinal Hockenheimi mümkün olduğu kadar korumaya çalışmış önceleri. Pist çok hızlı olmasına karşın çok darmış; Pisti genişletmek ise yüzlerce ağacın kesilmesine malolacağı için imkansızdı diyor Tilke. Bu nedenle tamamen yeni bir tasarım için 6 ay çalışmışlar, ekolojik dengelere dikkat ettikleri için de ormana dokunmayı akıllarından bile geçirmemişler. Aslında Tilkenin tasarım takımı son derece küçük. 6 ya da 8 kişilik bir grupla çalışıyor başarılı mimar. Böylesi daha etkili oluyor diyor. Kurşun kalem ve kağıt aşamasından sonra, sıra bilgisayarlara gelmiş, hesapmalar ve 3 boyutlu canlandırmalar yapılmış. Ünlü mimar işin yoğun kısmının burada başladığını söylüyor ve Ana resmi ve planı oluşturmak hiç de zor değildi; ancak detaylarla uğraşmak adeta yıllar sürdü diye konuşuyor. Bu detaylar arasında neler mi var? Tasarlanması gereken güvenlik ve piste giriş noktaları, kullanılacak lastik bariyer sayısı ya da kum havuzları gibi pek çok önemli unsur... Tüm bunların düşünülmesinin ardından ise 2 km güvenlik bariyeri, 10 km tel örgü, 12 km daha yüksek tel örgü (seyircileri korumak için) ve 143 bin metrekare çim gibi ufak boyutlarda malzeme ihtiyacına sıra geldi. Tabii yeni bir pistin, yeni tribünler ve tamamen yeni binalar demek olduğunu söylemiyoruz bile... Sonuçta 60 milyon dolarlık yeni Hockenheim, Grand Prix Pilotları Birliği ve FIAnın temsilcisi Charlie Whitingin teftişlerinden geçti ve tarafından yönetmeliklere uygun bulundu. Pistte yapılan ilk yarış ise Michael Schumacherin yeni rekorlara imza attığı bir GP olarak tarihe geçti. Michael Schumacher önce pole-positionı kazandı, daha sonra ise 2002deki dokuzuncu, kariyerinin 62. zaferini elde etti. | ||||
12 Dev Adam'dan 12 Dev Çocuk çıkar mı? Yarı final, Türkiye ve Dünya Kupası... F1, bizler ve diğerleri Türkiye' ve Formula 1 Kaybetmeyi öğrenmek |
|||
|
|||||||
Spor Kapak | Futbol | EURO2000 | World2000 | Basketbol | NBA | Formula1 | Motor Sporları Tenis | Olimpiyat | Diğer | Foto Galeri | Yardım | Araçlar | Arama |Bize Yazın Reklam | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları |
|||||||