Home page

Haber Menüsü


Okay Karacan
 
Rekortmen Ferrari
 
Schumacher, yılın ilk yarısından bu yana iddia ettiğimiz üzere Ferrari tarihinin efsane otomobili F1-2000’in hakkını verdi.
 
Okay Karacan
NTV-MSNBC
 
22 Ekim—  Formula 1’te tarihi bir sezonu geride bıraktık. Kelimenin tam anlamıyla herşey mükemmeldi. Malezya’da 9’ncu birinciliği alarak Mansell ve kendisine ait olan bir sezonda en çok Grand Prix kazanma rekorunu egale eden Schumacher, yılın ilk yarısından bu yana iddia ettiğimiz üzere Ferrari tarihinin efsane otomobili F1-2000’in hakkını verdi…

   
 
       
    MSNBC News Pole position Hakkinen'in ama..
MSNBC News Hadi bakalım Spa'ya
MSNBC News Hakkinen'in hat-trick'leri
MSNBC News Şans mı?
 
NTVMSNBC Reklam  
 

  F1-2000 yıl içerisindeki 17 yarışın 10’unu kazanıp markalarda da Ferrari’nin daha önce, bir sezonda elde ettiği 7 yarışlık rekoru kırmış oldu. Bu alanda rekor bir sezonda 15 birincilikle, 1988’de 15 yarışı kazanan McLaren’e ait ve uzun yıllar kırılması imkansız görünüyor..
       Ferrari 99’dan sonra 2000’de de markalar şampiyonu olarak bu alandaki 10’cu zaferi ile Williams takımını da geride bırakmış oldu…
       Yılın bir değerlendirmesini yapalım şimdi, Avustralya’da McLaren takımının sıralama performansı bir önceki yılın tekrarlanacağı izlenimini vermişti. Albert Park’ta McLaren’ler yarış içinde motor problemleri yaşayınca herşey başladığı noktaya dönmüştü. Sezon başında Adrian Newey’in MP4-15 için bir öncekinin evrim geçirmiş hali değerlendirmesi sorgulanır olmuştu. Sonradan görüleceği gibi sorun Ilmor’un geliştirdiği Mercedes motorundaydı.
       Brezilya’da Mika’nın benzer bir nedenle yarış dışı kalmasını Schumacher iyi değerlendirmiş ve bir kez daha birinci gelerek Ferrari taraftarının yüreğini hoplatmıştı..
       Avrupa’da herşeyin düzeleceğini söyleyen Ron Denis’in takımı İmola’da Schumacher’i bir kez daha durduramadılar. Ferrari taktik pırıltılarını ilk kez San Marino GP’si esnasında göstermişti. Üçte üç yapan Schumacher’i şampiyon ilan edenler bile olmuştu daha 14 yarış kala..
       İngiltere’de Good Friday’e rastlayan Çamur deryasına dönen yarışın galibi bir önceki yıl olduğu gibi David Coulthard olmuştu…
       Rubens Barrichello’nun Ferrari’deki ilk pole pozisyonuydu. Schumacher’in ayağını iki yerden kırdığı yer olması nedeniyle Alman’ın psikolojik mağlubiyeti yorumları da yapılmıştı İngiltere yarışı için yine de üçüncü oldu..
       McLaren Avrupa ayarlarını tutturmayı başarmış gözüküyordu. İlk zafer takıma moral verirken, ‘Takımın yarıştaki yeni ismi David mi?’ soruları da sorulur olmuştu…
       Bunun gerçek olmadığı Hakkinen’in İspanya birinciliği ile ortaya çıktı. Ama David’in uçak kazasına rağmen düşmeyen bir performansı vardı. Geleneksel olarak İspanya’da Duble keyfi yaşayan McLaren Nürburgring’teki Avrupa Grand Prix’sinde Schumacher’in yağmur performansına ve evsahibi motivasyonuna yenilsede, Monaco’da Alman’ın eksoz sisteminin göçmesiyle Coulthard’ı yine kürsünün ilk basamağına çıkarıyordu.
       Coulthard formunun zirvesindeydi… Kanada Grand Prix’sinde formasyon turuna teknisyenlerin yardımıyla katılıp, 10 sn. cezası alarak tılsımı kaybediyordu. Yine yağmur ve yine Schumacher kazanmıştı. Ferrari duble yaparken, Schumacher 22 puana çıkardığı fark sonrası, yarışta kendisine yardım eden Barrichello’ya teşekkür ediyor, şampiyonluk için sorular soruya “Bu sporda geçen yıllarım bana erken konuşmamak gerektiğini öğretti” diyordu.
       Schumacher uzun bir aradan sonra pole position’u kazandıktan sonra yarışı da birinci bitiren ilk pilot olmuştu. Fransa’ya dönüldüğünde Ron Dennis duble yapmaktan sözetmişti..
       David-Mika sıralaması ile bu gerçekleşti ama Schumacher’in McLarenler’e geçildikten sonraki psikolojisi anlaşılamadı..
       Schumacher için kara günler başlamıştı. Avusturya’da ilk virajı Zonta’nın darbesiyle alamıyor. McLarenler’i dublesinde bu kez Mika-David sırasıyla gözler Fin sürücüye çevriliyordu..
       
MCLAREN’E 10 PUAN CEZASI
       Mika’nın otomobilindeki elektronik kutunun mührünün yerinde olmadığı belirlenince önce diskalifiye edilse de sonra birinciliği teslim ediliyor, ancak takımın 10 puanı siliniyorndu..
       Schumacher, Almanya Grand Prix’sinde Fisichella’nın çarpmasıyla yine ilk turda kaybedince sezona denge gelmek üzereydiki Barrichello’nun yağmurdan çıkarıp Senna’ya ithaf ettiği zafer geldi.. Mercedes fabrikasından atılan bir işçinin protestoyu mercedesi muhtemel bir dubleden etmişti. Tabii ki Barrichello’nun cesareti ve Ros Brawn’ın öngörüsü de bu zaferde başrol oynuyordu…
       Üç yarışta finiş göremeyen Schumacher, Macaristan gibi bir pistte pol pozisyonu almasına rağmen ilk virajda yine Mika’nın gerisinde kalarak ikinciliğe razı olmuştu. Hakkinen ve MP4-15 farkı kapatıyordu. Belçika’da F1-2000’in performansı son 4 tura dayanamadı. Schumacher otomobilin limitlerini sonuna kadar zorlasa da yılın geçişini yapan Hakkinen zirveye oturuyordu.
       Schumacher yine kazanamayarak 10 puan geriye düşmüştü.
       Monza’ya giderken Ferrari’de işler bir hayli karışmıştı. Luca Montezemelo ve Agnelli Maranello’da takıma güven ziyaretleri yapsalarda bunun Alman üzerinde baskı kurduğu apaçık belliydi..
       David Coulthard ve Barrichello’yu erken bitiren Monza yarışı Paolo Gislimberti adındaki bir gönüllü itfaiye görevlisinin canına maloldu. Schumacher’in Kanada’dan sonra elde ettiği zafere önce kan sonra Alman’ın gözyaşları dökülüyordu. Kimileri Senna’nın 41 yarışlık rekorunun egale edilmesine bağlasa da gözyaşlarının nedeni açıkca stres ve baskıydı..
       Amerika yarışı startta yine bir hastalığı gözler önüne serdi.. Schumacher ilk virajı yine geride dönerken, Coulthard’ın erken startı belirleniyordu. Hakkinen’in motor arızası ise Ferrari’nin üçüncü dublesi ile süsleniyordu…
       Şimdi sekiz puanlık fark yapan Schumi için şampiyonluk rotasını Suzuka yarışı belirleyecekti..
       Startta yine kazanan Hakkinen olmasına rağmen, Schumacher’in Ros Brawn’ın büyük taktik dehası ile birinciliği 21 yıllık Ferrari bekleyiyşine son vermişti….
       Sonrasını biliyorsunuz..
       Malezya’da yine starta takılsa da Hakkinen’in 10 saniye cezası önce Fin sürücüyü, Pit-stoplarda da İskoç Coulthard’ı geride bırakıp markalar şampiyonluğunu da taşımayı bildi..
       500 milyon sterlinlik kariyer kazancıyla dünyanın ençok kazanan sporcusu olan Schumi bu anlamda bu yıl 13.5 milyon dolar ekstra kazancı da yine kendi hanesine yazdırdı..
       Yıl boyunca startları kötü olsa da yağmur performansı onu Rainmaster’lığa taşıdı. Lastik seçimi konusunda Ferrari yıl içinde hep öndeydi..
       F1-2000 mükemmel bir otomobil olduğunu kanıtlarken Rorry Byrne, taktik zaferlerle Ros Brawn, olağanüstü sabrı ve organizasyon yeteneğiyle Jean Todt zirveye çıkmayı bildi….
       Schumacher’in kazandığı 9 yarışın sadece üçü (San Marino,Avrupa ve Monza) Avrupa’daki pistlerde gerçekleşirken okyanus aşırı 6 Grand Prix zaferi onu küreselleşmenin en çok konuşulduğu bir dönemde Dünya şampiyonu yaptı.
       Müthiş geçen sezonun kısa bir özetiydi anlatılanlar…
       
BİZE GÖRE YILIN EN İYİLERİNE GELİNCE
       
EN İYİ OTOMOBİL : F1-2000
       EN BAŞARILI SÜRÜCÜ : Mıchael Schumacher
       EN İYİ İKİNCİ PİLOT : David Coulthard
       EN BAŞARILI GENÇ PİLOT : Jenson Button
       EN İYİ YARIŞ : Almanya Grand Prix’si
       EN KÖTÜ YARIŞ : Macaristan Grand Prix’si
       HAYAL KIRIKLIĞI : Frentzen
       HAYAL KIRIKLIĞI : Prost-Peugeot
       FAİR-PLAY: Mika Hakkinen
       EN İYİ MEDYA ORGANİZASYONU: Avrupa Grand Prix’si (Nürburgring)
       EN ZOR ULAŞILAN PİST: Silverstone
       EN KOLAY ULAŞIM: Monaco, Avusturya
       İLK KEZ F1 İZLEMEYE GİDİCEKLER İÇİN TAVSİYE EDİLECEK PİST: Hockhenheimring ALMANYA
 
       
    MSNBC News McLaren'in dördüncü dublesi
MSNBC News F1'de ikinci yarı başlıyor
MSNBC News Kuzey futbolu çökerken
MSNBC News Teknik taktiği yendi
 
     
 
   
 
 
NTVMSNBC   NTVMSNBC 'ye iyi erisim için
Microsoft Internet Explorer
Windows Media Player   kullanın
 
   
  Spor Kapak | Futbol | EURO2000 | World2000 | Basketbol | NBA | Formula1 | Motor Sporları
Tenis | Olimpiyat | Diğer | Foto Galeri | Yardım | Araçlar | Arama |Bize Yazın
Reklam | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları