|
![]()
![]() | ![]() ![]() | ![]() | ![]() | |||||||||||||||||||||||
|
![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
|||||||
|
|||||||
![]() |
F1-2000 yıl içerisindeki 17 yarışın 10unu kazanıp markalarda da Ferrarinin daha önce, bir sezonda elde ettiği 7 yarışlık rekoru kırmış oldu. Bu alanda rekor bir sezonda 15 birincilikle, 1988de 15 yarışı kazanan McLarene ait ve uzun yıllar kırılması imkansız görünüyor.. Ferrari 99dan sonra 2000de de markalar şampiyonu olarak bu alandaki 10cu zaferi ile Williams takımını da geride bırakmış oldu Yılın bir değerlendirmesini yapalım şimdi, Avustralyada McLaren takımının sıralama performansı bir önceki yılın tekrarlanacağı izlenimini vermişti. Albert Parkta McLarenler yarış içinde motor problemleri yaşayınca herşey başladığı noktaya dönmüştü. Sezon başında Adrian Neweyin MP4-15 için bir öncekinin evrim geçirmiş hali değerlendirmesi sorgulanır olmuştu. Sonradan görüleceği gibi sorun Ilmorun geliştirdiği Mercedes motorundaydı. Brezilyada Mikanın benzer bir nedenle yarış dışı kalmasını Schumacher iyi değerlendirmiş ve bir kez daha birinci gelerek Ferrari taraftarının yüreğini hoplatmıştı.. Avrupada herşeyin düzeleceğini söyleyen Ron Denisin takımı İmolada Schumacheri bir kez daha durduramadılar. Ferrari taktik pırıltılarını ilk kez San Marino GPsi esnasında göstermişti. Üçte üç yapan Schumacheri şampiyon ilan edenler bile olmuştu daha 14 yarış kala.. İngilterede Good Fridaye rastlayan Çamur deryasına dönen yarışın galibi bir önceki yıl olduğu gibi David Coulthard olmuştu Rubens Barrichellonun Ferrarideki ilk pole pozisyonuydu. Schumacherin ayağını iki yerden kırdığı yer olması nedeniyle Almanın psikolojik mağlubiyeti yorumları da yapılmıştı İngiltere yarışı için yine de üçüncü oldu.. McLaren Avrupa ayarlarını tutturmayı başarmış gözüküyordu. İlk zafer takıma moral verirken, Takımın yarıştaki yeni ismi David mi? soruları da sorulur olmuştu Bunun gerçek olmadığı Hakkinenin İspanya birinciliği ile ortaya çıktı. Ama Davidin uçak kazasına rağmen düşmeyen bir performansı vardı. Geleneksel olarak İspanyada Duble keyfi yaşayan McLaren Nürburgringteki Avrupa Grand Prixsinde Schumacherin yağmur performansına ve evsahibi motivasyonuna yenilsede, Monacoda Almanın eksoz sisteminin göçmesiyle Coulthardı yine kürsünün ilk basamağına çıkarıyordu. Coulthard formunun zirvesindeydi Kanada Grand Prixsinde formasyon turuna teknisyenlerin yardımıyla katılıp, 10 sn. cezası alarak tılsımı kaybediyordu. Yine yağmur ve yine Schumacher kazanmıştı. Ferrari duble yaparken, Schumacher 22 puana çıkardığı fark sonrası, yarışta kendisine yardım eden Barrichelloya teşekkür ediyor, şampiyonluk için sorular soruya Bu sporda geçen yıllarım bana erken konuşmamak gerektiğini öğretti diyordu. Schumacher uzun bir aradan sonra pole positionu kazandıktan sonra yarışı da birinci bitiren ilk pilot olmuştu. Fransaya dönüldüğünde Ron Dennis duble yapmaktan sözetmişti.. David-Mika sıralaması ile bu gerçekleşti ama Schumacherin McLarenlere geçildikten sonraki psikolojisi anlaşılamadı.. Schumacher için kara günler başlamıştı. Avusturyada ilk virajı Zontanın darbesiyle alamıyor. McLarenleri dublesinde bu kez Mika-David sırasıyla gözler Fin sürücüye çevriliyordu.. MCLARENE 10 PUAN CEZASI Mikanın otomobilindeki elektronik kutunun mührünün yerinde olmadığı belirlenince önce diskalifiye edilse de sonra birinciliği teslim ediliyor, ancak takımın 10 puanı siliniyorndu.. Schumacher, Almanya Grand Prixsinde Fisichellanın çarpmasıyla yine ilk turda kaybedince sezona denge gelmek üzereydiki Barrichellonun yağmurdan çıkarıp Sennaya ithaf ettiği zafer geldi.. Mercedes fabrikasından atılan bir işçinin protestoyu mercedesi muhtemel bir dubleden etmişti. Tabii ki Barrichellonun cesareti ve Ros Brawnın öngörüsü de bu zaferde başrol oynuyordu Üç yarışta finiş göremeyen Schumacher, Macaristan gibi bir pistte pol pozisyonu almasına rağmen ilk virajda yine Mikanın gerisinde kalarak ikinciliğe razı olmuştu. Hakkinen ve MP4-15 farkı kapatıyordu. Belçikada F1-2000in performansı son 4 tura dayanamadı. Schumacher otomobilin limitlerini sonuna kadar zorlasa da yılın geçişini yapan Hakkinen zirveye oturuyordu. Schumacher yine kazanamayarak 10 puan geriye düşmüştü. Monzaya giderken Ferraride işler bir hayli karışmıştı. Luca Montezemelo ve Agnelli Maranelloda takıma güven ziyaretleri yapsalarda bunun Alman üzerinde baskı kurduğu apaçık belliydi.. David Coulthard ve Barrichelloyu erken bitiren Monza yarışı Paolo Gislimberti adındaki bir gönüllü itfaiye görevlisinin canına maloldu. Schumacherin Kanadadan sonra elde ettiği zafere önce kan sonra Almanın gözyaşları dökülüyordu. Kimileri Sennanın 41 yarışlık rekorunun egale edilmesine bağlasa da gözyaşlarının nedeni açıkca stres ve baskıydı.. Amerika yarışı startta yine bir hastalığı gözler önüne serdi.. Schumacher ilk virajı yine geride dönerken, Coulthardın erken startı belirleniyordu. Hakkinenin motor arızası ise Ferrarinin üçüncü dublesi ile süsleniyordu Şimdi sekiz puanlık fark yapan Schumi için şampiyonluk rotasını Suzuka yarışı belirleyecekti.. Startta yine kazanan Hakkinen olmasına rağmen, Schumacherin Ros Brawnın büyük taktik dehası ile birinciliği 21 yıllık Ferrari bekleyiyşine son vermişti . Sonrasını biliyorsunuz.. Malezyada yine starta takılsa da Hakkinenin 10 saniye cezası önce Fin sürücüyü, Pit-stoplarda da İskoç Coulthardı geride bırakıp markalar şampiyonluğunu da taşımayı bildi.. 500 milyon sterlinlik kariyer kazancıyla dünyanın ençok kazanan sporcusu olan Schumi bu anlamda bu yıl 13.5 milyon dolar ekstra kazancı da yine kendi hanesine yazdırdı.. Yıl boyunca startları kötü olsa da yağmur performansı onu Rainmasterlığa taşıdı. Lastik seçimi konusunda Ferrari yıl içinde hep öndeydi.. F1-2000 mükemmel bir otomobil olduğunu kanıtlarken Rorry Byrne, taktik zaferlerle Ros Brawn, olağanüstü sabrı ve organizasyon yeteneğiyle Jean Todt zirveye çıkmayı bildi . Schumacherin kazandığı 9 yarışın sadece üçü (San Marino,Avrupa ve Monza) Avrupadaki pistlerde gerçekleşirken okyanus aşırı 6 Grand Prix zaferi onu küreselleşmenin en çok konuşulduğu bir dönemde Dünya şampiyonu yaptı. Müthiş geçen sezonun kısa bir özetiydi anlatılanlar BİZE GÖRE YILIN EN İYİLERİNE GELİNCE EN İYİ OTOMOBİL : F1-2000 EN BAŞARILI SÜRÜCÜ : Mıchael Schumacher EN İYİ İKİNCİ PİLOT : David Coulthard EN BAŞARILI GENÇ PİLOT : Jenson Button EN İYİ YARIŞ : Almanya Grand Prixsi EN KÖTÜ YARIŞ : Macaristan Grand Prixsi HAYAL KIRIKLIĞI : Frentzen HAYAL KIRIKLIĞI : Prost-Peugeot FAİR-PLAY: Mika Hakkinen EN İYİ MEDYA ORGANİZASYONU: Avrupa Grand Prixsi (Nürburgring) EN ZOR ULAŞILAN PİST: Silverstone EN KOLAY ULAŞIM: Monaco, Avusturya İLK KEZ F1 İZLEMEYE GİDİCEKLER İÇİN TAVSİYE EDİLECEK PİST: Hockhenheimring ALMANYA | ||||
![]() |
|||
![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
![]() |
|||
![]() |
![]() |
||||||
![]() ![]() ![]() |
|||||||
|
|||||||
Spor Kapak | Futbol | EURO2000 | World2000 | Basketbol | NBA | Formula1 | Motor Sporları Tenis | Olimpiyat | Diğer | Foto Galeri | Yardım | Araçlar | Arama |Bize Yazın Reklam | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları |
|||||||
![]() |