|
|
|
Aksoy, Bu şekilde hızlı tren olmaz. Çünkü raylarımız şu anda 50 km hızı kaldırmıyor, değil ki 140 km sürat. Oradaki kaza 120 kmnin üzerindedir: Çünkü o tren kazasında en arkadaki vagon süratle en öndeki vagonun üstüne çıkıyor dedi.
Aksoy, hızlı tren projesine geçilirken bazı teknik durumların gözardı edildiğini savundu. Aksoy, Raylarımız bu durumu kaldırmıyor. Bizim gruplarımız var, bu gruplar zaten hızlı tren projesine müsait değildir. Ayrıca, alt yapımız yok. Hızlı tren projesine alt yapımız müsait değil. Çünkü poz denen bir çalışma yapıldı. O poz kışın ortasında atıldı, oysa yazın atılır. Zaten yazın bizim raylarımız geriliyor. Kalktılar bir de aralarına kaynak yaptılar. Bu kaynaklardan sonra raylar genleşti. Bu kazalar oldu dedi. Aksoy, benzer kazaların yaşanabileceğine de dikkat çekti. Aksoy, Hızlı trenin yolunun bir kere düzgün ve daha net olması, ayrıca o yoldan bir başka trenin geçmemesi lazım. Ağır yük vagonları geçiyor, yolcu trenleri geçiyor. Trenleri bekletiyorlar. Beklemeleri 4 saatten 5e, 5 den 6 saate çıkardılar. Çünkü bunlar müsait değil. 1950 yıllarından yapılan raylarımıza bir çekiç bile vurulmamış. Bu ne demek? Raylarımız inceldi diye konuştu.
|
|