|
19 Şubat Toyota Başkan Yardımcısı Yoshio Ishizaka, Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye A.Şyi (TMMT), Avrupa üretim üslerinden biri haline getirmeyi hedeflediklerini söyledi. Ishizaka, Adapazarı fabrikasında üretilen Corolla Sedanların Avrupaya ihraç edilmeye başlanması dolayısıyla düzenlenen tören öncesinde yaptığı basın toplantısında, Toyotanın genel ve Türkiyeye ilişkin hedefleri hakkında bilgi verdi. |
Toyota ihracat hamlesi başlatıyor Toyota yeni modelleriyle iddialı OSD: Otomotivde verginin düşürülmesi kamuya yarar Otomotivde üretim hız kesti Otomotiv satışlarında tarihi düşüş Otomotivde ihracat iç satışı geçti Sabancı: Toyota hisseleri 49 milyon dolara satıldı Sabancı Toyota üretiminden çekildi |
|||
Toyotanın Avrupa pazarları için koyduğu hedefin, 2005 yılına kadar yılda 800 bin araç satışı ya da yüzde 5 pazar payına ulaşmak olduğunu ifade eden Ishizaka, Toyota, bu hedefe ulaşabilmek için 3 ana modelinin yerli üretiminin artırılması gerektiğine inanmaktadır. Bu ana modeller, Avensis, Corolla ve Yaristir dedi. EKONOMİYE KATKIMIZ ARTACAK Avensis ve Corolla Hatchbackların İngilterede üretildiğini, Yarisin üretimine de geçen yıl Fransada başlandığını belirten Ishızaka, şunları kaydetti: Avupa stratejimiz açısından önemli bir dönüm noktası da, Türkiye tarafından üretilen Corolla Sedanların Avrupaya ihracatının başlamasıdır. Türkiyenin potansiyelinde var olan üstün, rekabetçi çalışan gücüne ve gittikçe gelişen yerel parça endüstrisine güvenerek, Toyota Türkiyeyi Avrupa üretim üslerimizden biri haline dönüştürmeye karar verdik. Bu sayede Türk ekonomisinin büyümesine katkıda bulunabileceğimizi umut ediyoruz. Bir Avrupa Üretim üssü olarak Toyota Türkiyenin üretim kapasitesinin tümünün kullanılmasını, yeni Corollanın Avrupada ve Türkiyede başarılı bir biçimde piyasaya sunulması yoluyla gerçekleştirmeyi arzu etmekteyiz. Yoshio Ishizaka, Toyotanın geçen yılki çalışmalarına da değinerek, 11 Eylül terörist eylemleri, Japon ve ABD ekonomilerindeki sürekli yavaşlamadan olumsuz etkilendiklerini, ancak ürünerini Japon pazarına etkin bir biçimde sunarak ve Japonya dışı pazarlarda da yoğun çaba harcayarak, olumlu sonuç almaya çalıştıklarını kaydetti. Japonya dışındaki üretim ve projeler hakkında da bilgi veren Ishizaka, PSA ile ortaklaşa yatırım için Çek Cumhuriyetinin Kolin kentini seçtiklerini, Meksikada kamyon kasası üretimini duyurduklarını, Polonyada önümüzdeki bahar aylarında şanzuman, yılın ikinci yarısında da Çinde binek otomibili üretimine başlanılacağını bildirdi. Toyotanın çevrenin korunmasına da büyük önem verdiğine işaret eden İshizaka, Mart ayında başlayacak Formula 1 yarışlarına, Panasonic Toyota yarış bayağı altında katılacaklarını ve bu çekişmeli yarışta herkesin endilerini izleyeceğini belirtti. TÜRKİYE DOĞRU YOLDA Ishizaka, gazetecilerin sorularını yanıtlarken de, Türkiyenin çok ciddi bir ekonomik sınavdan geçtiğini belirterek, Ancak Türkiye şimdi doğru yoldadır, dönüşüm yoluna çıkmıştır ve ilerlemeye devam etmektedir dedi. Türkiyeye yeni yatırımlar yapıp yapmayacaklarına ilişkin bir soruyu da yanıtlayan Ishizaka, Gelecekte Türkiyeye yatırımlarımız devam edecek, Türkiyedeki krizden etkilenmedik. Yatırımlarımıza devam ettik. Türk hükümeti ile ilişkilerimizi aynı şekilde sürdüreceğiz. Türk hükümetinden altyapı, otoban, demiryoluna yatırım yapmasını bekliyoruz. Sadece Türkiyeye özgü değil ama ithalat ve ihracattaki bürokratik sorunlar var, bunların aşılması gerekiyor diye konuştu. Ishizaka, Sabancı holding ile ortaklıklarının sona ermesine ilişkin de, Türkiyedeki bu yatırımı daha önceden planlamıştık. Biliyorsunuz yatırımlar uzun vadeli gerçekleştiriliyor ve zaman alıyor. Sabancı ile pazarlama konularındaki ortaklığımız devam edecek dedi. DERVİŞ: İHRACATA YÖNELİK BÜYÜMENİN ÖRNEĞİ Devlet Bakanı Kemal Derviş de, yaptığı değerlendirmede, Toyota Türkiyenin ihracat hamlesinin, ihracata dönük büyüümenin güzel bir örneği olduğunu, Türk sermayesine dayalı işletmelerin de bunu yapması gerektiğini söyledi. Derviş, bir gazetecinin, geçen yıl yaşanan krizin yıldönümü olduğunu anımsatarak ne düşündüğünü sorması üzerine, bu konuda yorum yapmak istemediğini belirtip, Toyotanın ihracat hamlesine değindi. Güzel bir projede bulunmanın mutluluğunu yaşadığını ifade eden Derviş, İhracata dönük büyümenin çok güzel örneğini gördük. Bunu, sadece Türk sermayesine dayalı işletmelerin de yapması gerekir, yapıyorlar da. Fakat, yabancı sermayenin böyle bize gelip, tüm dünyaya üretim yapması, satış yapması çok sevindiricidir dedi. 22 ÜLKEYE İHRACAT HEDEFLENİYOR Toyota tarafından Avrupa için stratejik bir üretim merkezi haline getirilen Toyota Türkiye, Adapazarı fabrikasında üretilen Corolla Sedan ve Station Wagon modellerini, başta Avrupa ülkeleri olmak üzere 22 ülkeye ihraç etmeye başlıyor. Toyota Türkiyenin 2002 yılında, iç pazara yönelik üretim de dahil 47 bin araç üreteceği, bunun 40 bininin ihraç edileceği kaydedildi. Toyota Türkiyenin toplam ihracat tutarının ise 300 milyon dolar olması planlanıyor. | ||||
Bankaların kara tahtaları siliniyor | |||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler | Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları |
|||||||||||||||||