|
Otomotivde ihracat iç satışı geçti İlkbahar: Otomotiv hedef yükseltti Ford'un Türkiye'ye güveni tam Otomotivden 2001'de sert fren İthal araç satışında keskin düşüş yok "Renault en büyük ihracatçı oldu" |
|||
İlkbahar, sektörün son yıllarda yaptığı yatırımlarla önemli başarılara imza attığını, Türk işçisinin ve mühendisliğinin başarılı örneklerini sergilediğini kaydederek, iç piyasada da Türkiyede üretilen araçların kullanımına yönelik özendirici önlemler alınmasını önerdi. İlkbahar, otomobilde toplam satış fiyatı üzerinden yüzde 52lik bölümün vergi olduğunu hatırlatarak, bunun lüks araçlarda yüzde 100lere dayandığını anlattı. Yüksek vergi oranlarının satın almada caydırıcı olduğuna işaret eden İlkbahar, Otomobil üzerinden alınan vergiler çok yüksek. Bunun düşürülmesi, sektörden çok mali sıkıntı çeken kamuya yarar. 2001 yılı Kasım ayında indirilen ve yıl sonuna kadar süren KDV oranlarıyla bu dönemde satışlar ikiye katlandı diye konuştu. Türk halkının alım gücünün düştüğünü, buna karşın otomotiv sektörünün ürettiği ürünlerin fiyatlarının ise maliyet ve yüksek vergi oranlarıyla çok yüksek rakamlara ulaştığını bildiren İlkbahar, sektör olarak vergi oranlarının aşağı çekilmesi yolunda taleplerini hükümete götüreceklerini söyledi. Türkiyede satışa konu olan araçların yüzde 50sinin ithal otomobil olduğuna dikkat çeken İlkbahar, bu oranın çok yüksek olduğunu ifade etti. Yaşanan ekonomik kriz ortamında milli menfaatlerin öne çıkarılması gerektiğini söyleyen İlkbahar, yerli otomobilin özendirilmesine yönelik önlemlere ihtiyaç olduğunu açıkladı. İTHALATA FREN KONULMALIDIR İlkbahar, şöyle konuştu: Umarım Türk halkı, yaşadığımız bu krizde yerli araç, yerli ürün almanın önemini daha iyi anlamıştır. OSD olarak bizim mesajımız milli menfaatler doğrultusunda herkes yerli otomobile yönelmeli. Çünkü ithalata dayalı ve ağırlıklı bir ekonominin sonuçlarını hepimiz yaşıyoruz. Dış dünyadan para dileniyoruz. Bu kriz döviz kriziydi ve en ağır darbeyi halk aldı. Dünyanın en gelişmiş ülkeleri dahi kendi sanayilerini korumaya yönelik önlemler alıyor ve halk da bunu destekliyor. Türkiyede de bunu yapmalıyız... Milli menfaatler dikkate alınarak, ithalata fren konulmalıdır. Sektör ihracat ağırlıklı çalışma yaparken, iç piyasada yaşanacak canlılık da ülke ekonomisini rahatlatır. Otomotivde KDV oranlarının düşürülmesi gerektiğini savunan İlkbahar, motor kapasitesi 1.6nın altında olan araçların lüks sayılamayacağını ve bunlardan vergilerin düşürülmesi gerektiğini anlattı. İlkbahar, vergi oranlarının artırılmasıyla gelirlerinin artırılamayacağını söyledi. Otomotiv sektörünün Türkiyede kurulu kapasitesinin 900 bin adet olduğunu ifade eden İlkbahar, bu kapasitelerin ancak dörtte birinin kullanılabildiğini açıkladı. İlkbahar, ana sektörde çalışan bir kişinin yan sanayide 10 kişiye istihdam yarattığını belirtirken, bu sektörün Türk ekonomisi için son derece önemli olduğunu ve canlılığının bir çok alanda değer yaratacağını öne sürdü. İlkbahar, sözlerini şöyle tamamladı: Otomotiv sanayicileri, gelecek gördüğü için büyük yatırımlar yaptılar. Kurulu kapasite 900 bin adet ve sektörün 2004 yılında 400 bin ihracat yapabilecek ve 400 bin adet de iç piyasada satış yapacağı potansiyel var. Yatırım mevcut, kalifiye eleman var, Türkiyede üretilmiş ürünlere dünyanın tüm pazarlarından güven ve talep var. Önemli olan bu yatırımları ekonomik ölçeklerde kullanmaktır. Yüksek kapasitelerde düşük üretim yapmak maliyet artırıcıdır. | ||||
Bankaların kara tahtaları siliniyor | |||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler | Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları |
|||||||||||||||||