|
Otomotivden 2001'de sert fren Ford 35 bin kişiyi işten çıkaracak Ford'da Nasser dönemi bitti Schulz, Ford'un yeni Başkan Yardımcısı Ford'un ciro hedefi 50 trilyon Ford: Krize rağmen pazar payını koruyoruz Ford Otosan projelerini sürdürüyor Yeni Ford Transit Türkiye turunda |
|||
İHRACAT POTANSİYELİ ÇOK YÜKSEK 1999 yılından itibaren çıkış trendi gösteren Türk otomotiv sanayiinin 2000 yılında tarihinde en yüksek noktaya ulaştığını hatırlatan Schulz, şöyle dedi: 2001 yıl sonu itibariyle tüm segmentlerde ortalama daralmanın yüzde 70 olduğunu biliyoruz. Sanırım bu sektörümüzün durumunu sözlerden daha iyi açıklıyor. Bu olumsuz tabloya rağmen, bence Türkiye bu sayede çok önemli bir gerçeği, ihracatın ne kadar önemli olduğu gerçeğini bir kez daha hatırlattı. Bence sektörde bu yıl yapılan toplam ihracatın da gösterdiği gibi, Türkiye otomotiv sektörünün karşısındaki en önemli fırsat ihracat potansiyeli olacaktır. Mark A. Schulz, Kalite ve maliyet açısından Türk otomotiv sanayiinin rekabet şansı nedir ve nasıl korunabilir? sorusuna da şu yanıtı verdi: Ford Otosanda görev yaptığım süre içinde beni en çok etkileyen özelliklerden biri Türk çalışanlarının işe bağlılıkları ve kaliteye verdikleri önem olmuştur. Özellikle işçilik maliyetleri gözönüne alındığında ve üretim kalitesi karşılaştırıldığında Türkiyenin büyük bir potansiyeli olduğu anlaşılmaktadır. Türkiyenin konumu, Avrupaya yakınlığı, ekonomik ve kaliteli işçiliği ile çok iyi bir alternatif oluşturduğunu düşünüyorum. Gelecekte Türkiye Avrupa için bir üretim merkezi haline gelebilir. GÜVENİMİZ DEĞİŞMEDİ Ford Otosanın Gölcükteki yeni tesislerinde üretimine başlayacağı ihracat ağırlıklı yeni modeli konusunda ise Schulz, yeni modelle ilgili detaylı bilgilerin kısa süre sonra Ford Otosan yetkilileri tarafından açıklanacağını kaydetti. Schulz, Ford Otosan Kocaeli fabrikasının üretim kapasitesi yıllık 150 bin araçtır. Yeni aracımızın bu üretim içindeki payının yaklaşık 100 bin adet olması ve bu rakamın da yüzde 90 ile 95i arasında bir ihracat yapılması öngörülmektedir dedi. Schulz, Türkiyede yaşanan ekonomik kriz ve otomotiv sektöründe yaşanan talep daralması Ford Motor Companynin Türkiyeye ve Ford Otosana bakışını olumsuz etkiledi mi? sorusunu da şöyle yanıtladı: Ford ve Ford Otosanın 70 yılı aşan işbirlikleri 1997 yılında payların eşitlenmesi ile bir ortaklığa dönüşmüştür. Bunun ardından 1998 yılında verilen yatırım kararı Fordun bölgeye ve büyük ortağı Koç Holdinge güvenini göstermiştir. Bu güven ve dolayısıyla yatırımın içeriği, ne 1999 depreminden sonra ne de 2001 yılı krizlerinden sonra herhangi bir değişikliğe uğramamamıştır. Yatırım planladığı şekilde devam etmektedir ve Fordun Türkiye için yaptığı planlarda herhangi bir değişiklik yoktur. FORD OTOSAN VE KOÇUN YERİ AYRI Schulz, Dünyanın en büyük otomotiv grubunun üst düzey karar mekanizmalarında yer alan bir kişi olarak, bundan sonra Türkiyeye ve Ford Otosana bakışınız ne olacak? Ford Otosan, özel desteğinizi ve teşviğinizi görecek mi? sorusuna da şu yanıtı verdi: Ford Otosan ve Koç Holdingin kalbimdeki yeri her zaman ayrı olacak. Ekonomik krizin zorlukları henüz bitmemesine rağmen Türkiyedeki operasyondan büyük şeyler beklenmesi gerektiğini düşünüyorum. Bilim adamları, işadamları, işkadınları ve mühendisler çalıştığım tüm Avrupa, Asya ve Amerikadaki meslektaşları ile aynı profesyonelliğe sahip kişiler. Türkiyedeki arkadaşlarıma her zaman yakın kalacağım. İnanıyorum ki Türkiye bölgesinde belirleyici olacak ve sürekliliği sağlayarak gelişen büyümenin ve sanayileşmenin öncüsü olacaktır. 2 YIL GENEL MÜDÜRLÜK YAPTI 1 Ocak 2002 tarihinden geçerli olmak üzere Ford Motor Companynin Asya-Pasifik pazarlarından sorumlu Başkan Yardımcılığı görevine atanan Mark A. Schulz, 1996 yılından bu yana Ford Otosanda çalıştı. Mark A. Schulz, 2000 yılının Ocak ayından itibaren Ford Otosan Genel Müdürlüğü görevinde bulundu. Schulzdan boşalan Ford Otosan Genel Müdürlük görevine ise Genel Müdür Başyardımcısı Turgay Durak getirildi. | ||||
Bankaların kara tahtaları siliniyor | |||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler | Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları |
|||||||||||||||||