Home page
Haber Menüsü


Ford’un Türkiye’ye güveni tam
Ford Otosan’daki görevinden Ford Motor Company Başkan Yardımcılığı görevine yükselen Mark A. Schulz, Ford’un Türkiye’ye yönelik planlarının değişmediğini, güvenin tam olduğunu kaydetti.
İstanbul
AA
14 Ocak— Ford Otosan Genel Müdürlüğü görevinden dünya otomotiv devi Ford Motor Company’nin Başkan Yardımcılığı’na yükselen Mark A. Schulz, yaşanan krizlere rağmen Ford’un Türkiye için yaptığı planlarda herhangi bir değişiklik bulunmadığını açıkladı. Bu ay başı itibariyle Ford Motor Company’deki yeni görevine başlayanı Schulz, Türk otomotiv sektörü ile Ford’un Türkiye’ye bakışına yönelik açıklamalarda bulundu. Schulz, “Gelecekte türkiye, avrupa için bir üretim merkezi haline gelebilir” dedi.

   
 
       
   
MSNBC News Otomotivden 2001'de sert fren
MSNBC News Ford 35 bin kişiyi işten çıkaracak
MSNBC News Ford'da Nasser dönemi bitti
MSNBC News Schulz, Ford'un yeni Başkan Yardımcısı
MSNBC News Ford'un ciro hedefi 50 trilyon
MSNBC News Ford: Krize rağmen pazar payını koruyoruz
MSNBC News Ford Otosan projelerini sürdürüyor
MSNBC News Yeni Ford Transit Türkiye turunda
 
NTVMSNBC Reklam  
 

 
İHRACAT POTANSİYELİ ÇOK YÜKSEK
       1999 yılından itibaren çıkış trendi gösteren Türk otomotiv sanayiinin 2000 yılında tarihinde en yüksek noktaya ulaştığını hatırlatan Schulz, şöyle dedi:
       “2001 yıl sonu itibariyle tüm segmentlerde ortalama daralmanın yüzde 70 olduğunu biliyoruz. Sanırım bu sektörümüzün durumunu sözlerden daha iyi açıklıyor. Bu olumsuz tabloya rağmen, bence Türkiye bu sayede çok önemli bir gerçeği, ihracatın ne kadar önemli olduğu gerçeğini bir kez daha hatırlattı. Bence sektörde bu yıl yapılan toplam ihracatın da gösterdiği gibi, Türkiye otomotiv sektörünün karşısındaki en önemli fırsat ihracat potansiyeli olacaktır.”
       Mark A. Schulz, “Kalite ve maliyet açısından Türk otomotiv sanayiinin rekabet şansı nedir ve nasıl korunabilir?” sorusuna da şu yanıtı verdi:
       “Ford Otosan’da görev yaptığım süre içinde beni en çok etkileyen özelliklerden biri Türk çalışanlarının işe bağlılıkları ve kaliteye verdikleri önem olmuştur. Özellikle işçilik maliyetleri gözönüne alındığında ve üretim kalitesi karşılaştırıldığında Türkiye’nin büyük bir potansiyeli olduğu anlaşılmaktadır. Türkiye’nin konumu, Avrupa’ya yakınlığı, ekonomik ve kaliteli işçiliği ile çok iyi bir alternatif oluşturduğunu düşünüyorum. Gelecekte Türkiye Avrupa için bir üretim merkezi haline gelebilir.”
       
GÜVENİMİZ DEĞİŞMEDİ
       Ford Otosan’ın Gölcük’teki yeni tesislerinde üretimine başlayacağı ihracat ağırlıklı yeni modeli konusunda ise Schulz, yeni modelle ilgili detaylı bilgilerin kısa süre sonra Ford Otosan yetkilileri tarafından açıklanacağını kaydetti.
       Schulz, “Ford Otosan Kocaeli fabrikasının üretim kapasitesi yıllık 150 bin araçtır. Yeni aracımızın bu üretim içindeki payının yaklaşık 100 bin adet olması ve bu rakamın da yüzde 90 ile 95’i arasında bir ihracat yapılması öngörülmektedir” dedi.
       Schulz, “Türkiye’de yaşanan ekonomik kriz ve otomotiv sektöründe yaşanan talep daralması Ford Motor Company’nin Türkiye’ye ve Ford Otosan’a bakışını olumsuz etkiledi mi?” sorusunu da şöyle yanıtladı:
       “Ford ve Ford Otosan’ın 70 yılı aşan işbirlikleri 1997 yılında payların eşitlenmesi ile bir ortaklığa dönüşmüştür. Bunun ardından 1998 yılında verilen yatırım kararı Ford’un bölgeye ve büyük ortağı Koç Holding’e güvenini göstermiştir. Bu güven ve dolayısıyla yatırımın içeriği, ne 1999 depreminden sonra ne de 2001 yılı krizlerinden sonra herhangi bir değişikliğe uğramamamıştır. Yatırım planladığı şekilde devam etmektedir ve Ford’un Türkiye için yaptığı planlarda herhangi bir değişiklik yoktur.”
       
FORD OTOSAN VE KOÇ’UN YERİ AYRI
       Schulz, “Dünyanın en büyük otomotiv grubunun üst düzey karar mekanizmalarında yer alan bir kişi olarak, bundan sonra Türkiye’ye ve Ford Otosan’a bakışınız ne olacak? Ford Otosan, özel desteğinizi ve teşviğinizi görecek mi?” sorusuna da şu yanıtı verdi:
       “Ford Otosan ve Koç Holding’in kalbimdeki yeri her zaman ayrı olacak. Ekonomik krizin zorlukları henüz bitmemesine rağmen Türkiye’deki operasyondan büyük şeyler beklenmesi gerektiğini düşünüyorum. Bilim adamları, işadamları, işkadınları ve mühendisler çalıştığım tüm Avrupa, Asya ve Amerika’daki meslektaşları ile aynı profesyonelliğe sahip kişiler. Türkiye’deki arkadaşlarıma her zaman yakın kalacağım. İnanıyorum ki Türkiye bölgesinde belirleyici olacak ve sürekliliği sağlayarak gelişen büyümenin ve sanayileşmenin öncüsü olacaktır.”
       
2 YIL GENEL MÜDÜRLÜK YAPTI
       1 Ocak 2002 tarihinden geçerli olmak üzere Ford Motor Company’nin Asya-Pasifik pazarlarından sorumlu Başkan Yardımcılığı görevine atanan Mark A. Schulz, 1996 yılından bu yana Ford Otosan’da çalıştı.
       Mark A. Schulz, 2000 yılının Ocak ayından itibaren Ford Otosan Genel Müdürlüğü görevinde bulundu. Schulz’dan boşalan Ford Otosan Genel Müdürlük görevine ise Genel Müdür Başyardımcısı Turgay Durak getirildi.
       
    TOP5 Bankaların kara tahtaları siliniyor  
     
 
  NTVMSNBC KULLANICILARININ TOP 10'u  
 

Bu haberi diğer okuyucularımıza tavsiye eder misiniz?
hayır   1  -   2  -   3  -   4  -   5  -  6  -  7  kesinlikle

 
   
 
 
NTVMSNBC   NTVMSNBC 'ye iyi erisim için
Microsoft Internet Explorer
Windows Media Player   kullanın
 
   
  Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler |
Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları