| | | TODD verilerine göre, yerli otomobil olarak Fiat 78, Honda 90, Hyundai 74, Opel 7, Peugeot 1, Renault 33 araç satışı gerçekleştirdi. Toyota ise ayı satışsız tamamladı.
İthal otomobil satışlarında ise 142 satışla Renault, 75 satışla BMW, 71 satışla Volkswagen ilk 3 sırayı oluşturdu.
HAFİF ARAÇ SATIŞLARI OTOMOTİVİ SOLLADI
Geçen ay hafif ticari araç satışları ise 699u yerli olmak üzere bin 62 olarak gerçekleşti. TODD Yönetim Kurulu Başkanı Yüksel Mermer, yaptığı yazılı değerlendirmede, sektörün tarihinde ilk kez otomobilden daha fazla hafif ticari araç satıldığını bildirdi.
Sektöre egemen olan görüşlere göre, bu yıl yaklaşık 130 bin otomobil ve 50 bin hafif ticari araç satılmasının öngörüldüğünü hatırlatan Mermer, ortalamalardan hareket edildiği takdirde Ocak ayı verilerine göre bu yıl toplam otomobil satışlarının 25 bin 260 adet, hafif ticari araç satışlarının ise 24 bin 700 adet olacağının istatiksel olarak hesaplanabileceğini bildirdi.
Otomotiv sektörünün özellikle yurtiçi pazar ve satışlar açısından büyük bir sorun yaşadığını vurgulayan Mermer, Bu sorun daha önce zaman zaman karşılaştığımız gibi azalan satışlardan kaynaklanan bir sorun olmayıp, bu defa nerede ise duran satışlar ile son derece olumsuz bir yıla başlamamız olmamızdır dedi.
Ertelenen otomobil fiyat artışları ile düşürülen KDV ve Taşıt Alım Vergisi (TAV) nedeniyle 2002den 2001e çekilen talep nedeniyle böyle bir durumla karşı karşıya bulunulduğunu ileri sürülebileceğine işaret eden Yüksel Mermer, Ancak şunu hatırlatmakta fayda görmekteyiz ki, sektörümüzün ayakta durabilmesi için acil önlemlerin alınması gerekli hale gelmiştir ifadesini kullandı.
ALTIN YUMURTLAYAN TAVUK
Yüksel Mermer, sektörün asgari pazar büyüklüğünü yakalayabilmesi için distribütör ve üretici firmaların yapabilecekleri pek fazla bir şey kalmadığını belirterek, araç fiyatlarının halihazırda son derece rekabetçi bir düzeyde olduğunu söyledi. Mermer, şöyle konuştu:
Buna rağmen giderek tüketicinin alım gücünün reel olarak azalması ve bu gücün hayli üzerinde kalan fiyatlar satışların önünde kesin engel olarak durmaktadır. Çözüm, yüksek fiyatların oluşumunda yüzde 52-120 pay sahibi olan taşıt alımı ile ilgili vergilerin AB düzeyi olan yüzde 20-24 oranlarına doğru çekilmesindedir. Akaryakıt fiyatlarının kamu finansman açığının kapatılması için kaynak olarak kullanılmasına ve astronomik değerlere ulaşmasına artık bir son verilmesindedir. Kamu maliyesi yönetimi altın yumurtlayan tavuğunun ölmesini istemiyorsa bu düzenlemeleri er veya geç yapmak zorundadır. Geç kalmanın bedelini sadece sektör kuruluşlarının ödemek zorunda kalmayacağı kamunun da çok rahatlıkla ve asgari maliyet ile topladığı çok ciddi boyutta bir kaynaktan giderek yoksun kalacağını söylemek ise kehanet olmayacaktır. | |