|
Otomotivde iç pazar ağlıyor Doblo üretimi kaydırılmayacak Renault'un gözdesi Türkiye Fiat: Üretim değil giderleri kısıyoruz Otomotiv pazarının %20'si Renault'ta Otomotivde satış 16 yıl geriye düşecek Otomotiv ihracatı yüzde 10.7 arttı Otomotivde 2003 umutları zayıf |
|||
Bu dönemde Tofaşın hafif araç ihracatı 15 bin 837 adet kayıpla 52 bin 145, Oyak Renaultun ihracatı 4 bin 534 adet kayıpla 55 bin 575 adet olarak belirlendi. DOBLO VE ALBEA İHRACATI ARTIŞTA Otomotiv Sanayii Derneğinin (OSD) verilerine göre, 2001 yılının 8 aylık bölümünde Tofaşın 39 bin 752 adet olan otomobil ihracatı, bu yıl 25 bin 370 adede, hafif ticari araç ihracatı da 28 bin 230dan 26 bin 775e geriledi. 2001in Ocak-Ağustos döneminde 67 bin 982 adet olan toplam hafif araç ihracatı bu yıl 52 bin 145e düşen Tofaş, ağırlıklı olarak Doblo ve Albea modellerini ihraç ediyor. 8 aylık dönemde, Oyak Renaultun Megane ve Clio Symbol modellerini kapsayan otomobil ihracatı 60 bin 109dan 55 bin 575e geriledi. Oyak Renaultun ihracat kapsamında hafif ticari araç bulunmuyor. Tofaş 2001 yılının tamamında 54 bin 152si otomobil, 44 bin 23ü hafif ticari araç olmak üzere toplam 98 bin 175 adet hafif araç, Oyak Renault da toplam 87 bin 725 adet otomobil ihraç etmişti. YENİ PROJELER İHRACATI ARTIYOR Tofaş ve Oyak Renaultun kaybına rağmen, Toyota ve Ford Otosan gibi kuruluşların artan ihracatlarıyla Türkiyenin hafif araç dış satımı yüzde 10.4 artışla 143 bin 278 adet oldu. Toyotanın 1999da 163, 2000de 64 ve 2001de 298 adet olan toplam otomobil ihracatı, yeni Corolla ile bu yıl patlama yaşadı. 2001in 8 aylık bölümünde sadece 120 adet otomobil ihracatı yapan Toyota, bu yıl rakamı 17 bin 434e yükseltti. Kocaelideki dev yatırımını tamamlayan Ford Otosan da ihracatını yaklaşık 23 kat artırdı. 2000de 468 adet, 2001de 5 bin 43 adet hafif ticari araç ihraç eden Ford Otosan, 8 aylık dönemler itibariyle 2001de 398 adet olan ihracatını, bu yıl 9 bin 490 adede çıkardı. Bu dönemde sektördeki diğer firmaların hafif araç ihracatı da bin 212 adetten 8 bin 634 adede yükseldi. AVRUPADAKİ DURGUNLUK ETKİLİ OSD yetkilileri, Tofaş ve Oyak Renault gibi büyük hacimli ihracat yapan kuruluşların ana ihracat pazarlarının Avrupa olduğunu belirterek, iki kuruluşun ihracatındaki dönemsel gerilemeye neden olarak Avrupa otomobil pazarındaki olumsuz gelişmeleri gösterdiler. Ocak-Haziran döneminde Batı Avrupada trafiğe kaydedilen yeni otomobiller dikkate alındığında, markalar bazında ortalama yüzde 4.5 gerileme yaşandı. Kayıp Volkswagen grubunda yüzde 8, Ford Grubunda yüzde 2.7, GM grubunda yüzde 14.7, Fiat grubunda yüzde 20, MG Rover grubunda yüzde 7.7 oldu. Peugeot ve Citroeni kapsayan PSA grubunda yüzde 2.5, Japon araçları grubunda yüzde 2.1, Daimler Chrysler grubunda yüzde 2.5, BMW grubunda yüzde 18 artış yaşandı, Renault ise konumunu korudu. | ||||
Bankaların kara tahtaları siliniyor | |||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler | Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları |
|||||||||||||||||