| | | Türk otomotiv sektörünün de düşük talep ve yoğun rekabet yüzünden son 2 yıldır gerilediğine işaret eden Çubukçu, ülkede mevcut belirsizlik ve buna bağımlı güvensizlik ortamının, binek araç satışlarını engellediğini ve talebin ertelendiğini kaydetti.
VERGİ MALİYETLERİ AŞIRI YÜKSEK
Çubukçu, bunun yanında devletin otomotiv sektörüne yönelik yüzde 50’yi aşan vergi uygulamalarının da tüketiciye ulaşan maliyetleri aşırı ölçüde yükselttiğine dikkati çekti. Aydın Çubukçu, açıklamasında şöyle dedi:
“Gerek güvensizlik ortamının oluşturduğu talep düşüşü, gerekse yüksek vergiler dolayısıyla oluşan yüksek maliyetler, Türkiye’deki otomotiv endüstrisini ciddi olarak olumsuz etkilemektedir. Fiat Auto SpA İş Geliştirme Bölüm Başkanı Jan Nahum’un dünkü beyanlarında kastettiği budur.
Ancak, Doblo üretiminin Türkiye’den alınması sözkonusu değildir. Tersine, Doblo üretimi ve ihracatı hızla devam etmektedir. Sayın Nahum’un beyanatları dikkatle izlenirse bu konudaki görüşleri daha doğru yorumlanacaktır.”
MİLLİ OTOMOTİV POLİTİKASI OLUŞTURULMALI
Birçok saygın uluslararası şirketin bu sektörde Türkiye’de üretim amaçlı yatırım yaptığına ve yatırıma devam ettiğine dikkat çeken Çubukçu, bu durumun, Türkiye’nin bulunduğu konumda otomotiv sektörü açısından ne kadar önemli olduğunu gösterdiğini vurguladı.
Çubukçu, “Koç Topluluğu ve ortağımız Fiat’ın, Türk otomotiv sektörüne yaptığı yatırımın hacmi ve Tofaş’ın Fiat dünyasında ulaştığı stratejik önem, bunun en belirgin örneğidir. Devletin bu bilinçte olmaması, sektör açısından son derece önemlidir. Kurulacak yeni hükümetin en önemli görevlerinden biri de umarız, milli bir otomotiv politikası üretmesi ve uygulamasıdır” dedi. | |