| | | Açıklamaya göre Renault, Clio Symbolün bulunduğu M-0 segmentinde Ağustos ayı sonu itibariyle yüzde 45,9 oranında pazar payı ve 4 bin 431 adet satış rakamıyla en yakın rakibi ile arasındaki farkı ikiye katladı.
EN YÜKSEK SATIŞ CLIO SYMBOL DE
Clio Symbol, yüzde 9.3lük payla Türkiye otomobil pazarında en çok satan otomobil oldu.
Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, otomotiv sektöründeki gelişmeleri değerlendirirken, geçen yıl yaşanan ekonomik krizin sektörü fazlasıyla etkilediğini kaydetti.
Aybar, sektördeki tüm markaların ekonomik krize ellerinde bulunan stoklarla hazırlıksız yakalandıklarını hatırlatarak, 2002 yılında yaşanan olumsuz gelişmeler dolayısıyla, otomotiv sektörü toplam pazarında 2001 yılının ilk 8 ayına göre yüzde 46 oranında bir gerileme yaşandı dedi.
Aybar, normal koşullarda, otomotiv sektöründe en fazla satışın yılın son çeyreğinde yaşandığını belirterek, siyasi ve ekonomik gelişmeler nedeniyle yıl sonunda, geçen yıla göre yüzde 30-40 oranında bir azalma öngördüklerini ifade etti. | |