|
Nahum: Tofaş, Fiat'ta kritik önemde Otomotivde canlanma Mayıs'tan sonra Otomobil satışları yüzde 78 düştü Anadolu-Honda ortaklığı sona erdi Mart'ta 4.300 otomobil satıldı |
|||
Correze, otomobil ihracatının aynı zamanda yan sanayicilerin yedek parça ihracatını da etkilediğine işaret ederek, geçmişle kıyaslandığında önemli aşamalar kateden sektörün bir bütün halinde düşünülmesi gerektiğini söyledi. Türkiyenin bu ihracat hamlesine ilk ivmeyi veren OYAK Renault ihracatlarıdır diyen Correze, 1999 ve 2000deki ihracat rakamlarının büyük bölümünün Megan sayesinde OYAK Renaulta ait olduğunu, bununda Türk otomotiv sektöründeki yerini gösterdiğini ifade etti. ÜRETİM VE İHRACATTA PAY ARTTI Correze, geçen yıl toplam otomobil üretiminin yüzde 55ini gerçekleştiren OYAK Renaultun, hafif ticari araçlar da ilave edildiğinde yüzde 37 paya sahip olduğunu kaydederek, yılın ilk çeyreğindeyse üretimdeki paylarının daha da geliştiğini dile getirdi. OYAK Renaultun, 2000 yılında yüzde 59 iç pazara, yüzde 41 ihracata üretim yaptığını anımsatan Correze, 2001de talepte yaşanan daralma üzerine, ihracata yönelik projelere ağırlık verdiklerini ve üretimin yüzde 87si ihracata yönelirken, iç pazara yapılan satışların yüzde 13e düştüğünü belirtti. Correze, ihracata ağırlık vermekle uygun bir strateji uyguladıklarına işaret ederek, İç pazardaki düşüşü, artan ihracatla karşıladık. Megan ihracatımız başladıktan sonra, bugün itibariyle geldiğimiz ihracat seviyemiz yaklaşık 2 milyar euro mertebelerinde. Buyıl yüzde 10luk ciro artışı hedefliyoruz diye konuştu. Otomobilin haricinde gelişen yedek parça ihracatının da gelecek vaat ettiğini ve başta motor olmak üzere önemli ölçüde parça ihracatı gerçekleştirdiklerini anlatan Correze, global bir ihracatçı konumuna yükselen OYAK Renaultun kalite açısından Renault Grubundaki yerinin de üst seviyelerde olduğuna dikkati çekti. İÇ PAZAR CANLANACAK Correze, gazetecilerin iç pazardaki daralmaya ilişkin sorularını yanıtlarken, iç ve dış pazara yönelik üretimin yarı yarıya olması gerektiğini, ancak bu dengenin bir miktar ihracat lehine bozulabileceğini söyledi. İç pazarın bir başka öneminin de tüketicinin tepkilerini yakından öğrenme fırsatı vermesi olduğuna işaret eden Correze, Clio Symbol buna çok iyi bir örnek. Clioyu önce Renault 9 ve Renault 12lerin yerine Türk tüketicisine uygun bir araç olarak tasarladık. Ama gördük ki, Renaultun başka pazarlarından da talep geldi. Clio Symbolden memnunuz. Çünkü, hedeflerini aştı dedi. Correze, talebin açılması için tüketicinin biraz güven ve cesaret kazanması, dolayısıyla bankacılık sisteminin sağlıklı bir yapıya kavuşması ve enflasyonun kontrol altına alınması gerektiğine dikkati çekerek, İç pazarda hareketlilik 2002 sonu ya da 2003 yılında başlar tahmininde bulundu. CLIO SYMBOLLE İHRACAT HEDEFLERİ AŞILDI Gazetecilere verilen brifingde, Türkiyede 1999 yılı sonunda yapılan tanıtımından itibaren yaklaşık 41 bin adet satılan Clio Symbolun, 2001 yılında Megan Sedan ve Wagonun ardından tüm markalar arasında en çok satılan model olduğu belirtildi. Bursadan 35 ülkeye ihraç edilen Clio Symbolun yeni yüzü ile ihracat pazarlarını genişlettiği ve bu yıl Fransanın deniz aşırı sömürgeleriyle birlikte 45 ülkeye ihraç edileceği bildirildi. Clio Symbolun, şu ana kadar 38 bin 700 adedi ihraç edilerek, başlangıç hedeflerini yüzde 15 aştığı, Doğu Avrupa pazarlarında Renaultun lider konuma ulaşmasını sağladığı vurgulandı. İç pazarda ise 2001de 9000 adet satış ve yüzde 6.7 pazar payı ile Megandan sonra en çok satılan ikinci otomobil olan Clio Symbol üretiminde Türkiyenin pilot ülke olması nedeniyle OYAK Renaultun Brezilya, Arjantin ve Kolombiyadaki Clio üreten fabrikalara motor ve yedek parça satılabildiği kaydedildi. Megan Sedan, Megan Wagon ve Clio Symbol üretiminin yapıldığı ve yüzde 65-70 kapasiteyle çalışan fabrikada, halen 3 bin 800 çalışan çift vardiya üretime devam ediyor. | ||||
Bankaların kara tahtaları siliniyor | |||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler | Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları |
|||||||||||||||||