Home page
Haber Menüsü


Oyak Renault ihracatla büyüyecek
OYAK Renault Genel Müdürü Correze, bu yıl yüzde 10 oranında ciro artışı hedeflediklerini belirterek, “İç pazarda hareketlilik 2002 sonunda başlar” dedi.
Bursa
AA
16 Nisan— OYAK Renault Genel Müdürü Dominique Correze, bu yıl yüzde 10 oranında ciro artışı hedeflediklerini belirterek, otomotiv sektöründe iç pazarın yılsonunda canlanacağını ifade etti. Bursa’da kurulu OYAK Renault fabrikasında, yeni Clio Symbol’un tanıtımında konuşan Genel Müdür Correze, 1999’da 90 bin 709, 2000’de 104 bin 79, geçen yıl da 169 bin 447 adet araç ihraç eden sektörün, Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) öngörülerine göre, 2005 yılında 400 bin araç ihracatı ve 7 milyar dolarlık döviz girdisi hedeflediğini kaydetti.

   
 
       
   
MSNBC News Nahum: Tofaş, Fiat'ta kritik önemde
MSNBC News Otomotivde canlanma Mayıs'tan sonra
MSNBC News Otomobil satışları yüzde 78 düştü
MSNBC News Anadolu-Honda ortaklığı sona erdi
MSNBC News Mart'ta 4.300 otomobil satıldı
 
NTVMSNBC Reklam  
 

  Correze, otomobil ihracatının aynı zamanda yan sanayicilerin yedek parça ihracatını da etkilediğine işaret ederek, geçmişle kıyaslandığında önemli aşamalar kateden sektörün bir bütün halinde düşünülmesi gerektiğini söyledi.
       “Türkiye’nin bu ihracat hamlesine ilk ivmeyi veren OYAK Renault ihracatlarıdır” diyen Correze, 1999 ve 2000’deki ihracat rakamlarının büyük bölümünün “Megan” sayesinde OYAK Renault’a ait olduğunu, bununda Türk otomotiv sektöründeki yerini gösterdiğini ifade etti.
       
ÜRETİM VE İHRACATTA PAY ARTTI
       Correze, geçen yıl toplam otomobil üretiminin yüzde 55’ini gerçekleştiren OYAK Renault’un, hafif ticari araçlar da ilave edildiğinde yüzde 37 paya sahip olduğunu kaydederek, yılın ilk çeyreğindeyse üretimdeki paylarının daha da geliştiğini dile getirdi.
       OYAK Renault’un, 2000 yılında yüzde 59 iç pazara, yüzde 41 ihracata üretim yaptığını anımsatan Correze, 2001’de talepte yaşanan daralma üzerine, ihracata yönelik projelere ağırlık verdiklerini ve üretimin yüzde 87’si ihracata yönelirken, iç pazara yapılan satışların yüzde 13’e düştüğünü belirtti.
       Correze, ihracata ağırlık vermekle uygun bir strateji uyguladıklarına işaret ederek, “İç pazardaki düşüşü, artan ihracatla karşıladık. Megan ihracatımız başladıktan sonra, bugün itibariyle geldiğimiz ihracat seviyemiz yaklaşık 2 milyar euro mertebelerinde. Buyıl yüzde 10’luk ciro artışı hedefliyoruz” diye konuştu.
       Otomobilin haricinde gelişen yedek parça ihracatının da gelecek vaat ettiğini ve başta motor olmak üzere önemli ölçüde parça ihracatı gerçekleştirdiklerini anlatan Correze, global bir ihracatçı konumuna yükselen OYAK Renault’un kalite açısından Renault Grubu’ndaki yerinin de üst seviyelerde olduğuna dikkati çekti.
       
İÇ PAZAR CANLANACAK
       Correze, gazetecilerin iç pazardaki daralmaya ilişkin sorularını yanıtlarken, iç ve dış pazara yönelik üretimin yarı yarıya olması gerektiğini, ancak bu dengenin bir miktar ihracat lehine bozulabileceğini söyledi.
       İç pazarın bir başka öneminin de tüketicinin tepkilerini yakından öğrenme fırsatı vermesi olduğuna işaret eden Correze, “Clio Symbol buna çok iyi bir örnek. Clio’yu önce Renault 9 ve Renault 12’lerin yerine Türk tüketicisine uygun bir araç olarak tasarladık. Ama gördük ki, Renault’un başka pazarlarından da talep geldi. Clio Symbol’den memnunuz. Çünkü, hedeflerini aştı” dedi.
       Correze, talebin açılması için tüketicinin biraz güven ve cesaret kazanması, dolayısıyla bankacılık sisteminin sağlıklı bir yapıya kavuşması ve enflasyonun kontrol altına alınması gerektiğine dikkati çekerek, “İç pazarda hareketlilik 2002 sonu ya da 2003 yılında başlar” tahmininde bulundu.
       
CLIO SYMBOL’LE İHRACAT HEDEFLERİ AŞILDI
       Gazetecilere verilen brifingde, Türkiye’de 1999 yılı sonunda yapılan tanıtımından itibaren yaklaşık 41 bin adet satılan Clio Symbol’un, 2001 yılında Megan Sedan ve Wagon’un ardından tüm markalar arasında en çok satılan model olduğu belirtildi.
       Bursa’dan 35 ülkeye ihraç edilen Clio Symbol’un yeni yüzü ile ihracat pazarlarını genişlettiği ve bu yıl Fransa’nın deniz aşırı sömürgeleriyle birlikte 45 ülkeye ihraç edileceği bildirildi.
       Clio Symbol’un, şu ana kadar 38 bin 700 adedi ihraç edilerek, başlangıç hedeflerini yüzde 15 aştığı, Doğu Avrupa pazarlarında Renault’un lider konuma ulaşmasını sağladığı vurgulandı. İç pazarda ise 2001’de 9000 adet satış ve yüzde 6.7 pazar payı ile Megan’dan sonra en çok satılan ikinci otomobil olan Clio Symbol üretiminde Türkiye’nin pilot ülke olması nedeniyle OYAK Renault’un Brezilya, Arjantin ve Kolombiya’daki Clio üreten fabrikalara motor ve yedek parça satılabildiği kaydedildi.
       Megan Sedan, Megan Wagon ve Clio Symbol üretiminin yapıldığı ve yüzde 65-70 kapasiteyle çalışan fabrikada, halen 3 bin 800 çalışan çift vardiya üretime devam ediyor.
       
    TOP5 Bankaların kara tahtaları siliniyor  
     
 
  NTVMSNBC KULLANICILARININ TOP 10'u  
 

Bu haberi diğer okuyucularımıza tavsiye eder misiniz?
hayır   1  -   2  -   3  -   4  -   5  -  6  -  7  kesinlikle

 
   
 
 
NTVMSNBC   NTVMSNBC 'ye iyi erisim için
Microsoft Internet Explorer
Windows Media Player   kullanın
 
   
  Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler |
Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları