|
CNBC-enin sorularını yanıtlayan Bene, ilk üç ayki verilerin olumsuz olduğunu hatırlatarak, Ancak Türkiyede cemrenin düşmesi çok önemli. Cemrenin düşmesiyle birlikte otomotiv piyasasında satışların da artacağını düşünüyorum dedi.
HEDEF YÜZDE 20 PAZAR PAYI
Türkiyenin çok zor bir dönemden geçtiğinin altını çizen Bene, devalüasyona birçok firmanın yüksek stokla yakalandığını, ancak kendilerinin burada hızlı hareket etmenin avantajlarını yaşadıklarını söyledi. Bene, Biz de fiyat kırdık, ancak en azından diğer firmaların çok daha üzerinde bir performansla zararı minimize ettik dedi.
Yeni modellerle birlikte Fiatın Türk pazarında yüzde 20lik bir paya ulaşmayı amaçlandığının altını çizen Bene, hedeflerinin Renault Clionun yüzde 10 civarındaki payının üzerine çıkmak olduğunu belirtti. Albeanen Türk halkına yönelik bir model olduğunu belirten Bene, Albea ile pazar payını artırmayı amaçlıyoruz. 100 milyon dolarlık dolarlık yatırım yaptık. Yüzde 10lk bir pay bekliyoruz. diye konuştu.
TL, İHRACATI ENGELLİYOR
Bene, Türk Lirasının değer kazanmasının ihracatlarını olumsuz etkilediğini de hatırlatarak, İki aydır bu yolda ciddi sıkıntı yaşadığımızı söyleyebilirim. Ancak mutlaka bir dengeye oturulacak. Türk insanının şu dönemde biraz güvene ihtiyacı var. Bunun için gerek faiz oranlarında gerekse kurlarda bir istikrara belirli bir süre içinde ulaşılacağını düşünüyorum diye konuştu.
FAİZLER HALA YÜKSEK
Antonio Bene, faiz oranlarının da şu an için çok yüksek olduğunu ve bu nedenle geçen yılki gibi kampanyaların bu yıl gerçekleşmeyeceğini belirterek, Ancak faiz piyasasında da bazı iyileşmeler görüyoruz. Bunun bir süre sonra üretime de yansımasını bekliyoruz. Ama söylediğim gibi, her şeyden önce insanların güvenmesi gerekiyor yorumunu yaptı.
STRATEJİ FİYAT DEĞİL, ÜRÜN
TOFAŞın bundan sonraki süreçte fiyatlarıyla değil, ürünleriyle de ön plana çıkacağının altını çizen Bene, Şu ana kadar fiyatlama konusunda istediğimiz istikrarı yakalayamadık. Bundan sonra Dobloda başlattığımız konsepti diğer otomobillerde de uygulayacağız. Fiyat neyse o olacak. Müşteri bize geldiğinde pazarlık yapamayacak. Böylece fiyat istikrarını bozucu uygulamaların da önüne geçmiş olacağız dedi.
VERGİLER MUTLAKA İNMELİ
Türkiyede vergilerin çok yüksek olduğunu ve bu konuda mutlak surette bir düzenleme yapılması gerektiğini vurgulayan Bene, Hem hükümetle hem de sektörden insanlarla her konuşmamızda bu konudaki düzenlemelerin gerekliliğini anlatıyoruz. Hükümet mutlaka otomotiv sektörünün üzerindeki vergi yükünü azaltması gerekiyor. Onların da bu konudaki görüşledi benzer, ama ekonominin gerçekleri her zaman bunlara imkan tanımıyor diye konuştu.
YOLSUZLUK SORUNU AŞILIR
Bir İtalyan olarak kendilerinin de ekonomik istikrarsızlık ve yolsuzluk gibi sorunlarla uzun yıllar boğuştuğunu hatırlatan Antoino Bene, bunların aşılabilmesi için de hem toplumsal uzlaşı hem de insanların güveninin gerekli olduğunu kaydetti. Bene, bu sorunların İtalyada da uzun sürede çözülebildiğini, ancak Türkiye açısından bakıldığında çözülemeyecek sorunlar görmediğini ifade etti.
KRİZ AŞILACAK
TOFAŞ olarak stratejilerinin ihracat ve bölgesel pazar olduğunu dikkat çeken Bene, Türk ekonomisinin yaşanan krizin ardından iyiye gittiğini belirtti. Bene, şunları söyledi:
Bu ülke krizi aşacak enerjiye sahip. Çalışkan ve yetenekli genç nüfus var. Şu anda yaşanan zorlu süreç aşılacak. Ben gelişmeleri cemre gibi görüyorum. Yani cemre baharı simgeler. Mayıs ya da haziran ayında iyileşme görmeye başlayacağız. Tam bir iyileşme olacak.
YÖNETİCİ İHRAÇ EDİYORUZ
Bene, uluslararası birçok şirketin Türkiyedeki yöneticilerini daha sonra merkezde üst düzey üst düzeye atadıklarını da belirtti ve Jan Nahum bunlardan biri. Ben Türkiyeye geldiğimde 35 İtalyan mühendis vardı. Şu anda sadece üçte biri var. Buradaki üretim kalitesi tüm Avrupadakiyle aynı. Onun için mümkün olduğu kadar Türk mühendislerini destekliyorum. Diyebilirim ki, Türkiye artık sadece otomobil değil, yönetici de ihraç ediyor dedi.
PALİODA FİYAT 15-20 MİLYAR TL ARASINDA
Yeni bir görünüme kavuşan Palio, 15.4 milyar lira ile 20.4 milyar lira arasında değişen fiyatlarla pazara sunuluyor. Yine Türkiyede geliştirilen Palionun spor versiyonu, 1.6 motor hacmi ve 120 beygir gücündeki Palio Sporting ise 22 milyar 95 milyon liradan satılacak.
Görünümü değişen Palio Weekend ise 17.3 milyar lira ile 23 milyar lira arasında değişen fiyatlara sahip bulunuyor. Yeni model Albeanın fiyatları ise 16.4 milyar lira ile 21.9 milyar lira arasında değişen bir yelpazeye sahip.
Palionun 1.2, 1.2 16V, 1.6 16V, 1.6 16V sporting motor seçenekleri bulunuyor. Palio Weekend ve Albeada ise sporting motor seçeneği dışında diğer motor opsiyonları da sağlanabiliyor.
| |