Home page
Haber Menüsü


Renault’un gözdesi Türkiye
Renault, Türkiye’yi önemli sanayi merkezlerinden biri olarak görüyor. Renault Uluslararası Operasyonlar Direktörü Menard, otomotiv pazarının normale dönmeye başladığını söyledi.
Paris
AA
27 Eylül— Renault Uluslararası Operasyonlar Direktörü Luc-Alexandre Menard, Fiat Uluslararası İş Geliştirme Bölüm Başkanı Jan Nahum’un “Türkiye stratejik avantajını kaybediyor” şeklinde basına yansıyan yorumu konusunda Renault’un tam tersini düşündüğünü söyledi. “Bizim için Türkiye’deki sanayi temelimiz İspanya’daki gibi önemli temellerden birini oluşturuyor” diyen Luc-Alexandre Menard, orta vadede Oyak Renault için fazla endişelenmeye gerek bulunmadığını bildirdi.

   
 
       
   
MSNBC News Fiat: Üretim değil giderleri kısıyoruz
MSNBC News Otomotiv pazarının %20'si Renault'ta
MSNBC News Renault'da klima farkı 1 milyon lira
MSNBC News Renault'tan yeni 4x4: Break Up
MSNBC News Otomotivde satış 16 yıl geriye düşecek
MSNBC News Otomotiv ihracatı yüzde 10.7 arttı
MSNBC News Otomotivde 2003 umutları zayıf
 
NTVMSNBC Reklam  
 

  Menard, Oyak Renault’un Bursa’daki fabrikasında tüm dünyaya ihraç amacıyla üretilen Yeni Megane Sedan’ın 2003 Nisan-Mayıs ayında üretim hattında çıkmasının beklendiğini, Ağustos sonu Eylül başı döneminde de piyasaya sunulacağını açıkladı.
       Paris Motor Show’da Türk gazetecilerle bir sohbet toplantısı düzenleyen Menard, Renault’un Türkiye’ye bakışının 5-6 yıl önce Megan üretiminin verilmesiyle birlikte değişmeye başladığını kaydetti.
       Bu gelişmeyle birlikte Bursa fabrikası personeli ve üretiminin yanı sıra yan sanayinin kalitesinin de dünyaya gösterilmiş olduğunu dile getiren Menard, günümüzde Oyak Renault fabrikasının Renault Grubu’nda çok önemli bir unsur olarak görüldüğünü vurguladı.
       
YENİ MEGANE İHRACATI
       Yeni Megan’ın üretimi ve Bursa fabrikasının modernizasyonu için 150 milyon dolar yatırım yaptıklarını kaydeden Menard, bu modelin Brezilya’dan Güney Afrika ve Rusya’ya kadar bütün dünyaya ihraç edileceğini anlattı. Menard şunları söyledi:
       “Herşey istediğimiz gibi giderse yeni Megane Sedan’ın Nisan-Mayıs ayında çıkması bekleniyor. Bizim için Türkiye’deki sanayi temelimiz İspanya’daki gibi önemli temellerden birini oluşturuyor. Bizim Türkiye’deki üretim birimimiz sadece Türkiye için üretmiş olsa çok büyük zorluklarla karşılaşacaktık. Bugün Bursa’da üretimin yüzde 90’ı ihraç edilmektedir. Daha fazlası için de kapasite vardır. Yerel pazarın normal seyrine ulaşmasını beklemekteyiz. Fakat Renault’un Türkiye’ye itimat ederek seçtiği stratejide böylece yerel pazarın riskini elemiş bulunuyoruz.”
       
OYAK-RENAULT 140 BİN OTO ÜRETECEK
       Yeni Megan Sedan’ın önümüzdeki yıl Ağustos sonu Eylül başı döneminde piyasaya sunulacağını bildiren Menard, Oyak Renault’un 2003 yılında toplam 120-140 bin araç üretmesinin düşünüldüğünü, iç pazar daha iyiye giderse bu rakamın yükseleceğini bildirdi.
       Luc-Alexandre Menard, “Orta vadede Oyak Renault için fazla endişelenmeye gerek yok, yerel pazarın normale dönmesiyle de uzun vadede hiç endişeye gerek yok” dedi.
       Menard, Bursa’ya bir başka model verilebilmesi için, üretilen Clio Symbol’ün hayat süresinin önem taşıdığını belirterek, bunun 4-5 yıldan önce olamayacağını bildirdi. Türkiye’de önümüzdeki sene otomobil pazarının 120-140 bin olacağını, 3.5 tona kadar ticari araçlar pazarının da 60-65 bin olacağını tahmin ettiklerini anlatan Menard, Türkiye’de 10 yıllık ortalamada pazarın 350 bin adet civarında olduğunu ve yavaş yavaş bu rakamlara ulaşacağını ümit ettiklerini bildirdi.
       
KRİZ GÜNLERİ GERİDE KALDI
       Türkiye’de yaşanan kriz üzerine bir soru üzerine Luc-Alexandre Menard, “Türkiye’nin ekonomik durumu umutsuz olan bir durum değil. Birkaç aydan bu yana ekonomi olumlu bir yola girdi” dedi.
       Türkiye’nin Arjantin gibi ülkelerle çok önemli farkları bulunduğunu dile getiren Menard, Avrupa pazarı ile içiçe olan Türkiye’nin coğrafi konumu nedeniyle pekçok avantajları bulunduğunu, Renault’un da bundan fayda gördüğünü vurguladı.
       Luc-Alexandre Menard, “Diğer kriz yaşayan ülkelerin en önemli farkı üretimlerinin büyük bölümünün iç pazara dönük olmasıdır. Türkiye krizi belki de artık geride kalmış bulunuyor, geçmiş bulunuyoruz” diye konuştu.
       
    TOP5 Bankaların kara tahtaları siliniyor  
     
 
  NTVMSNBC KULLANICILARININ TOP 10'u  
 

Bu haberi diğer okuyucularımıza tavsiye eder misiniz?
hayır   1  -   2  -   3  -   4  -   5  -  6  -  7  kesinlikle

 
   
 
 
NTVMSNBC   NTVMSNBC 'ye iyi erisim için
Microsoft Internet Explorer
Windows Media Player   kullanın
 
   
  Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler |
Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları