|
Fiat: Üretim değil giderleri kısıyoruz Otomotiv pazarının %20'si Renault'ta Renault'da klima farkı 1 milyon lira Renault'tan yeni 4x4: Break Up Otomotivde satış 16 yıl geriye düşecek Otomotiv ihracatı yüzde 10.7 arttı Otomotivde 2003 umutları zayıf |
|||
Menard, Oyak Renaultun Bursadaki fabrikasında tüm dünyaya ihraç amacıyla üretilen Yeni Megane Sedanın 2003 Nisan-Mayıs ayında üretim hattında çıkmasının beklendiğini, Ağustos sonu Eylül başı döneminde de piyasaya sunulacağını açıkladı. Paris Motor Showda Türk gazetecilerle bir sohbet toplantısı düzenleyen Menard, Renaultun Türkiyeye bakışının 5-6 yıl önce Megan üretiminin verilmesiyle birlikte değişmeye başladığını kaydetti. Bu gelişmeyle birlikte Bursa fabrikası personeli ve üretiminin yanı sıra yan sanayinin kalitesinin de dünyaya gösterilmiş olduğunu dile getiren Menard, günümüzde Oyak Renault fabrikasının Renault Grubunda çok önemli bir unsur olarak görüldüğünü vurguladı. YENİ MEGANE İHRACATI Yeni Meganın üretimi ve Bursa fabrikasının modernizasyonu için 150 milyon dolar yatırım yaptıklarını kaydeden Menard, bu modelin Brezilyadan Güney Afrika ve Rusyaya kadar bütün dünyaya ihraç edileceğini anlattı. Menard şunları söyledi: Herşey istediğimiz gibi giderse yeni Megane Sedanın Nisan-Mayıs ayında çıkması bekleniyor. Bizim için Türkiyedeki sanayi temelimiz İspanyadaki gibi önemli temellerden birini oluşturuyor. Bizim Türkiyedeki üretim birimimiz sadece Türkiye için üretmiş olsa çok büyük zorluklarla karşılaşacaktık. Bugün Bursada üretimin yüzde 90ı ihraç edilmektedir. Daha fazlası için de kapasite vardır. Yerel pazarın normal seyrine ulaşmasını beklemekteyiz. Fakat Renaultun Türkiyeye itimat ederek seçtiği stratejide böylece yerel pazarın riskini elemiş bulunuyoruz. OYAK-RENAULT 140 BİN OTO ÜRETECEK Yeni Megan Sedanın önümüzdeki yıl Ağustos sonu Eylül başı döneminde piyasaya sunulacağını bildiren Menard, Oyak Renaultun 2003 yılında toplam 120-140 bin araç üretmesinin düşünüldüğünü, iç pazar daha iyiye giderse bu rakamın yükseleceğini bildirdi. Luc-Alexandre Menard, Orta vadede Oyak Renault için fazla endişelenmeye gerek yok, yerel pazarın normale dönmesiyle de uzun vadede hiç endişeye gerek yok dedi. Menard, Bursaya bir başka model verilebilmesi için, üretilen Clio Symbolün hayat süresinin önem taşıdığını belirterek, bunun 4-5 yıldan önce olamayacağını bildirdi. Türkiyede önümüzdeki sene otomobil pazarının 120-140 bin olacağını, 3.5 tona kadar ticari araçlar pazarının da 60-65 bin olacağını tahmin ettiklerini anlatan Menard, Türkiyede 10 yıllık ortalamada pazarın 350 bin adet civarında olduğunu ve yavaş yavaş bu rakamlara ulaşacağını ümit ettiklerini bildirdi. KRİZ GÜNLERİ GERİDE KALDI Türkiyede yaşanan kriz üzerine bir soru üzerine Luc-Alexandre Menard, Türkiyenin ekonomik durumu umutsuz olan bir durum değil. Birkaç aydan bu yana ekonomi olumlu bir yola girdi dedi. Türkiyenin Arjantin gibi ülkelerle çok önemli farkları bulunduğunu dile getiren Menard, Avrupa pazarı ile içiçe olan Türkiyenin coğrafi konumu nedeniyle pekçok avantajları bulunduğunu, Renaultun da bundan fayda gördüğünü vurguladı. Luc-Alexandre Menard, Diğer kriz yaşayan ülkelerin en önemli farkı üretimlerinin büyük bölümünün iç pazara dönük olmasıdır. Türkiye krizi belki de artık geride kalmış bulunuyor, geçmiş bulunuyoruz diye konuştu. | ||||
Bankaların kara tahtaları siliniyor | |||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler | Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları |
|||||||||||||||||