Home page
Haber Menüsü


Otomotivde canlanma başlamadan bitti, üretici tatile çıkıyor
OSD Genel Sekreteri Ercan Tezer, “Mayıs ayından itibaren sektörde hareketlilik ümidi vardı. Son yaşanan siyasi tedirginlik nedeniyle bu tümüyle ortadan kalktı” dedi. Bu arada, üreticiler Temmuz ve Ağustos’da değişik sürelerde üretime ara verecekler.
İstanbul
AA
16 Temmuz— Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) Genel Sekreteri Ercan Tezer, Mayıs ayından itibaren, Haziran ayı başında sektörde hareketlilik ümidi olduğunu, ancak son yaşanan siyasi tedirginliğin bunu tümüyle ortadan kaldırdığını söyledi.

   
 
       
   
MSNBC News Otomotiv ihracatı 2 milyar doları aştı
MSNBC News Otomotiv ihracatının rotası AB
MSNBC News İlkbahar: Otomotivden haraç alınıyor
MSNBC News Renault: Olanaklar çok, kriz geçici
MSNBC News Otomotiv sektöründe fiyatlar artışta
MSNBC News Otomotivde ciro % 50 azaldı
MSNBC News Aybar: Otomotiv canlanmaya başladı
MSNBC News Otomotiv düzelmeye işaret ediyor
MSNBC News Otomotiv satışlarında tarihi düşüş
 
NTVMSNBC Reklam  
 

  Otomobil satışlarında ilk 6 ayda yaşanan yüzde 54’lük azalışa ilişkin olarak Tezer, 2 yıldan beri devam eden krizle birlikte büyük oranda otomobil talebinde gerileme yaşandığını belirtti.
       Mayıs ayından itibaren Haziran ayı başında sektörde hareketlilik ümidi olduğunu ifade eden Tezer, “O da son yaşanan siyasi tedirginlik nedeniyle piyasada talebin ertelenmesi sonucu tümüyle ortadan kalktı” dedi.
       Siyasi olumsuzlukların hala devam ettiğini söyleyen Tezer, 2000 yılının ilk 6 ayında 206 bin otomobil satılırken, 2001 yılının ilk 6 ayında 62 bin otomobil satıldığını, bu yılın ilk 6 ayında satılan otomobil sayısının ise sadece 28 bin adet olduğunu kaydetti.
       Toplam satışlardaki azalmanın daha büyük bir bölümünün yerli satışlarda olduğuna dikkat çeken Tezer, “2000 yılında 100 bin yerli araç satışı olurken, 2002 yılında satılan araç sayısı 12 bin” dedi.
       
“SİYASİ İSTİKRARA İHTİYAÇ VAR”
       Satış olmadan, üretim olmadan sektörde bütün dengeleri tutturmanın, rekabet gücünü devam ettirmenin mümkün olmadığını ifade eden Tezer, bu durumun sektörü son derece olumsuz etkilediğini belirtti.
       Ercan Tezer, “Bu şartlar altında ihracatın da geleceği çok parlak değil. Çünkü güvenilir bir iç pazar olmadan ihracatta rekabeti yakalamak mümkün değil. iç pazar da güvenilir istikrarlı bir iç pazar değil” diye konuştu.
       “Siyasi istikrara ihtiyaç var” diyen Tezer, şunları kaydetti: “Güvenilir bir siyasi yapının oluşması lazım. İnsanların gelirleri düştü. Büyük bir kesim işini kaybetti. İşini devam ettiren insanların gelirleri de çok düştü ve işlerini kaybetmenin tehlikesini bütün boyutlarıyla yaşıyorlar. Bu insanların otomobil satın alması beklenemez.”
       
“YIL SONUNA KADAR BÖYLE”
       Ercan Tezer, “Yıl sonuna kadar bunun böyle gideceğini tahmin ediyoruz. Seçim tartışmaları da var. Onun getirmiş olduğu belirsizlik var. Hükümetin yeniden kurulması, yapılanmasıyla ilgili bir sürü belirsizlik var. Böyle bir ortamda otomobil satışını beklemek mümkün değil” dedi.
       Bugün otomotiv sektöründe üretimin yüzde 90’ının ihraç edildiğine dikkat çeken Tezer, “Böyle bir örnek de dünyada yok ve bu sağlıksız. ürettiğinizin bir bölümünü de iç pazara satacaksınız ki ihracat gücünüzü devam ettirebilesiniz” diye konuştu.
       
Devler tatile çıkıyor
       Bu arada otomotiv sektörünün üretim, ihracat ve istihdam açısından ilk sıralarda yer alan kuruluşları, Temmuz ve Ağustos aylarında değişik sürelerde üretimlerine ara verecekler.
       OYAK Renault’da çalışan 2 bin 980 işçi, üretimin yapılmayacağı 26 Temmuz-26 Ağustos arasındaki bir ay süresince dönüşümlü olarak yıllık izinlerini kullanacaklar. İşçilerin yaklaşık 300’ünün fabrikadaki bakım ve onarım işlerinde görevlendirileceği kaydedildi.
       Üretimin çift vardiya olarak devam ettiği OYAK Renault’da, halen “Clio Symbol”, “Megan Sedan” ve “Megan Wagon” modelleri üretiliyor. “Megan II”nin üretimine ise gelecek yıl başlanması planlanıyor.
       TOFAŞ-FİAT ise 5-25 Ağustos tarihleri arasında üretimini durduracak. Fabrikada görevli 3 bin 600 işçiden 3 bine yakın bölümü, üretimin 3 vardiya sürdüğü hafif ticari araç segmentindeki “Doblo” bandında çalışıyor.
       “Kuş serisi” olarak bilinen “Doğan”, “Şahin” ve “Kartal”ın seri üretimine son verilen fabrikada, halen “Palio”, Palio Weekend”, “Albea”, “Marea” ve “Brava” modelleri üretiliyor. TOFAŞ-FİAT’da günde 350-400 araç üretiliyor.
       Yılın ikinci yarısından itibaren yeni projelerini devreye sokan Toyota 12-19 Ağustos, Ford Otosan ise 26 Temmuz-5 Ağustos tarihleri arasında üretimine ara verecek. Toyota, “Toyota Corolla” ile Ford Otosan da “Ford Transit” ve “Ford Transit Connect” modelleriyle ağırlıklı olarak ihracata çalışıyor.
       
    TOP5 Bankaların kara tahtaları siliniyor  
     
 
  NTVMSNBC KULLANICILARININ TOP 10'u  
 

Bu haberi diğer okuyucularımıza tavsiye eder misiniz?
hayır   1  -   2  -   3  -   4  -   5  -  6  -  7  kesinlikle

 
   
 
 
NTVMSNBC   NTVMSNBC 'ye iyi erisim için
Microsoft Internet Explorer
Windows Media Player   kullanın
 
   
  Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler |
Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları