Home page
Haber Menüsü


Aybar: Otomotiv canlanmaya başladı
Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, Mart’tan itibaren otomotiv pazarında canlanma işaretleri gözlendiğini belirterek, “Geçen yıla oranla otomotiv pazarı yüzde 10’luk büyüme gösterecek” dedi.
İstanbul
AA
17 Nisan— Beyaz eşyada canlanma sinyalleri, Mart ayında Katma Değer Vergisi tahsilatı ve kapasite kullanımındaki artış haberlerinden sonra, otomotiv sektöründen de canlanma sinyali geldi. Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, Mart ayı ortalarından itibaren otomobil pazarına karşı ilginin arttığını hissettiklerini söyledi. Aybar, geçen yıla oranla otomobil pazarında yüzde 10’luk bir gelişme beklediklerini kaydetti.

   
 
       
   
MSNBC News Otomotiv ihracatı Mart'ta 'zıpladı'
MSNBC News Dünya otomotiv sektörü hız kaybediyor
MSNBC News Otomotiv düzelmeye işaret ediyor
MSNBC News Bosch otomotivde Türkiye'yi seçti
MSNBC News Otomotivciler yönetici ihraç ediyor
 
NTVMSNBC Reklam  
 

  Aybar, yaptığı açıklamada, 2001’in 2000 yılına oranla yüzde 70’lik bir pazar daralması ile otomobil pazarı için çok kötü bir yıl olduğunu kaydetti. Renault olarak yüzde 29 oranında bir pazar payı elde etmelerine rağmen 2001’in herkes için çok zor bir yıl olarak yaşandığını vurgulayan Aybar, “Bu yıl toplam otomobil pazarında geçen seneye oranla artı yüzde 10 seviyesinde bir gelişme olmasını bekliyoruz” dedi.
       Aybar, 2001 yılının toplam pazarı ve 2002 yılı beklentileri sonucunda ortaya çıkan bu rakamların Türkiye’nin gerçek potansiyelini yansıtmadığını söyledi. Türkiye’de çok daha fazla satış rakamlarına ulaşılabilecek potansiyelin bulunduğunu dile getiren İbrahim Aybar, şunları kaydetti:
       “İlk 3 ayda satış rakamları öngördüğümüz artı yüzde 10 oranındaki pazar gelişimini yansıtmamaktadır. Bunun sebebi 2001’in Aralık ayında uygulanan vergi indirimleri ve firmalar tarafından sunulan cazip satış kampanyaları sonucunda 2002 yılının ilk aylarının talebinin de öne çekilmiş olmasıdır. Mart ayı ortalarından itibaren otomobil pazarına karşı ilginin arttığını hissediyoruz. Bu nedenle Nisan ayı önemli bir ay olacaktır. Otomobil pazarına karşı artan ilginin satışa dönüşüp dönüşmeyeceğini ve öngörümüzün gerçekleşip gerçekleşmeyeceğini Nisan sonunda söyleyebileceğiz.”
       
YENİ MODEL YIL ORTASINDA
       Aybar, her şeye rağmen, pazarın canlılığını geri kazanması için, gerek tüketicilere avantajlı kampanyalar sunarak, gerekse bu yıl içinde tanıtacakları çok önemli modellerle liderliklerini sürdürmeye devam edeceklerini belirterek, şöyle dedi:
       “2002 yılı bizim için marka olarak gerçekten önemli bir yıl. Sene başından itibaren yeni model lansmanlarımız başladı. Yılın ilk aylarında Yeni Clio ve Yeni Clio Symbol’ün lansmanını gerçekleştirdik. Arkasından yıl ortasında Laguna II Türk tüketicisi ile tanışacak ve Laguna II kendi segmentinde çok ciddi bir lansman yapacak. Laguna’yı Avantime ve Vel Satis gibi iki çok önemli üst segment ürünümüz takip edecek ve markamıza ayrı bir güç katacak.”
       Aybar, Türk otomobil pazarının güçlü potansiyeline güvendiğini belirterek, şunları söyledi:
       “Tek soru, pazarın beklediğimiz artı yüzde 10 seviyesine ne zaman ulaşacağını bilemememiz. Türkiye’nin geleceği aydınlık, yeter ki işimize çok iyi sarılalım, işimizi çok iyi yapmaya gayret sarfedelim. Ancak maliyetlerimizi karşılayacak fiyat dengesi içinde olmamız kaçınılmazdır. Aksi takdirde otomotiv firmalarının yaşama gücü kalmayacaktır.”
       
       
    TOP5 Bankaların kara tahtaları siliniyor  
     
 
  NTVMSNBC KULLANICILARININ TOP 10'u  
 

Bu haberi diğer okuyucularımıza tavsiye eder misiniz?
hayır   1  -   2  -   3  -   4  -   5  -  6  -  7  kesinlikle

 
   
 
 
NTVMSNBC   NTVMSNBC 'ye iyi erisim için
Microsoft Internet Explorer
Windows Media Player   kullanın
 
   
  Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler |
Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları