|
Otomotiv ihracatı Mart'ta 'zıpladı' Dünya otomotiv sektörü hız kaybediyor Otomotiv düzelmeye işaret ediyor Bosch otomotivde Türkiye'yi seçti Otomotivciler yönetici ihraç ediyor |
|||
Aybar, yaptığı açıklamada, 2001in 2000 yılına oranla yüzde 70lik bir pazar daralması ile otomobil pazarı için çok kötü bir yıl olduğunu kaydetti. Renault olarak yüzde 29 oranında bir pazar payı elde etmelerine rağmen 2001in herkes için çok zor bir yıl olarak yaşandığını vurgulayan Aybar, Bu yıl toplam otomobil pazarında geçen seneye oranla artı yüzde 10 seviyesinde bir gelişme olmasını bekliyoruz dedi. Aybar, 2001 yılının toplam pazarı ve 2002 yılı beklentileri sonucunda ortaya çıkan bu rakamların Türkiyenin gerçek potansiyelini yansıtmadığını söyledi. Türkiyede çok daha fazla satış rakamlarına ulaşılabilecek potansiyelin bulunduğunu dile getiren İbrahim Aybar, şunları kaydetti: İlk 3 ayda satış rakamları öngördüğümüz artı yüzde 10 oranındaki pazar gelişimini yansıtmamaktadır. Bunun sebebi 2001in Aralık ayında uygulanan vergi indirimleri ve firmalar tarafından sunulan cazip satış kampanyaları sonucunda 2002 yılının ilk aylarının talebinin de öne çekilmiş olmasıdır. Mart ayı ortalarından itibaren otomobil pazarına karşı ilginin arttığını hissediyoruz. Bu nedenle Nisan ayı önemli bir ay olacaktır. Otomobil pazarına karşı artan ilginin satışa dönüşüp dönüşmeyeceğini ve öngörümüzün gerçekleşip gerçekleşmeyeceğini Nisan sonunda söyleyebileceğiz. YENİ MODEL YIL ORTASINDA Aybar, her şeye rağmen, pazarın canlılığını geri kazanması için, gerek tüketicilere avantajlı kampanyalar sunarak, gerekse bu yıl içinde tanıtacakları çok önemli modellerle liderliklerini sürdürmeye devam edeceklerini belirterek, şöyle dedi: 2002 yılı bizim için marka olarak gerçekten önemli bir yıl. Sene başından itibaren yeni model lansmanlarımız başladı. Yılın ilk aylarında Yeni Clio ve Yeni Clio Symbolün lansmanını gerçekleştirdik. Arkasından yıl ortasında Laguna II Türk tüketicisi ile tanışacak ve Laguna II kendi segmentinde çok ciddi bir lansman yapacak. Lagunayı Avantime ve Vel Satis gibi iki çok önemli üst segment ürünümüz takip edecek ve markamıza ayrı bir güç katacak. Aybar, Türk otomobil pazarının güçlü potansiyeline güvendiğini belirterek, şunları söyledi: Tek soru, pazarın beklediğimiz artı yüzde 10 seviyesine ne zaman ulaşacağını bilemememiz. Türkiyenin geleceği aydınlık, yeter ki işimize çok iyi sarılalım, işimizi çok iyi yapmaya gayret sarfedelim. Ancak maliyetlerimizi karşılayacak fiyat dengesi içinde olmamız kaçınılmazdır. Aksi takdirde otomotiv firmalarının yaşama gücü kalmayacaktır. | ||||
Bankaların kara tahtaları siliniyor | |||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler | Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları |
|||||||||||||||||