|
'Marmaray'da bir adım daha... Tüp geçitte deprem riski Tüp geçit projesine 10 ay içinde kazma vuruluyor İstanbul'a tüp geçit ağırlık kazandı Vural: Hızlı tren 36 ayda tamam |
|||
TCDD Fenerbahçe Eğitim ve Dinlenme Tesislerinde düzenlenen toplantıda konuşan Vural, proje için müşavir seçilen Avrasya Ortak Girişiminin çalışmalara bu ay başlayacağını belirtti. Boğaz Tüp Geçişi ve müşavirlik hizmetleri için 850 milyon dolar kredi sağlandığını kaydeden Vural, Yüzeysel metro ve araçlar için gerekli 1.7 milyar dolarlık finansman için çalışmaların bu yıl tamamlanmasını planlıyoruz dedi. ULAŞIM SORUNUNA KALICI ÇÖZÜM Türkiyenin doğu-batı ulaşım koridorundaki en önemli halkasını oluşturan bu projede, ortaya çıkacak katma değerin azami şekilde Türkiyede kalmasını temin etmeyi amaçladıklarını vurgulayan Vural, Bu projeyle, İstanbulun ulaşım sorununu uzunca bir süre kalıcı şekilde çözmeye yöneldik. Toplu taşıma açısından da özellikle son yılların en büyük projesinin temelini inşallah beraber atacağız, İstanbula kazandıracağız dedi. Projenin, boğaz tüp geçişi ile yaklaşık 80 kilometrelik bir yüzeysel metroyu İstanbula hediye edeceğini belirtti. Projenin bir diğer kısmının da Ankara-İstanbul Demiryolu Rehabilitasyon Projesi olduğunu anlatan Vural, Ankara-İstanbul arasını 4 saate indirecek projeyle, Avrupa ile Asya arasında doğu-batı ulaşım koridorunun en önemli zincirlerinden birisini oluşturacak bu proje, bu bakımdan bir vizyonun, politikanın bir halkasını teşkil etmektedir diye konuştu. Projenin maliyetine de değinen Ulaştırma Bakanı Vural, sözlerini şöyle sürdürdü: Esas itibariyle 2.5 milyar dolarlık bu projenin, 1 milyar doları araç alımıyla yaklaşık 800 milyon doları tüp geçişiyle 700 milyon doları da yüzeysel metro projesiyle ilgilidir. Projeyi zamanında bitirmek, projeden mümkün olduğunca en fazla katkıyı ülkemizde temin etmek hepimizin görevidir. Vural, projenin yabancı yatırımcılara da tanıtılacağını ifade ederek, kredi ve finansman açısından yabancı kaynak arayışlarının süreceğini söyledi. Projenin finansmanı konusunda Japonya ve ABD hükümetleri ile Avrupa Yatırım Bankasının önemli desteği olduğuna işaret eden Vural, 1980lerin başında yapılan etütlerle başlayan projenin zamanında bitirilmesinin önemini kaydetti. 8 BÜYÜKLÜĞÜNDE DEPREME DAYANIKLI 57. Hükümetin, 20 yıllık geçmişi olan projenin hızlandırılması ve sıkıntıların aşılması konusunda ısrarlı olduğunu anlatan Vural, şöyle dedi: Türkiye, bu büyük projeleri gerçekleştirecek güçtedir. Bu projeler, Türkiyenin rekabet gücü açısından önemlidir. Evet burada emeğiniz, sermayeniz olmalıdır. Burada üretilecek ekipman konusunda daha fazla katkı sağlamanız lazım. Eğer vatandaşlarımızın ulaşım konusunda taleplerini karşılamak için proje gerçekleştiriyorsak, o projeye mümkün olduğu kadar kendi katma değerimizi oluşturacak girişimleri de yapmamız gerekiyor. Bunlar ülkemizin rekabet gücünü artıracak önemli kararlardır. Ulaştırma Bakanı Vural, projenin, 8 büyüklüğünde bir deprem olsa bile işletmesinin hiçbir aksama olmadan devam edecek şekilde dizayn edildiğini sözlerine ekledi. | ||||
Bankaların kara tahtaları siliniyor | |||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler | Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları |
|||||||||||||||||