Home page
Haber Menüsü


‘Marmaray’da bir adım daha...
Teknik puanlama tamamlanarak, onay için Japon kredi kuruluşu JBIC’a gönderildi. Ulaştırma Bakanlığı’nın programına göre, hattın yapımına gelecek yılın ilk aylarında başlanacak.
Ankara
AA
2 Kasım— Nüfusu 12 milyona yaklaşan, Dünyanın sayılı metropolleri arasında bulunan İstanbul’un kentiçi ulaşımına kalıcı çözüm sağlamak amacıyla yapımı planlanan, tüp geçiti de içine alan “Marmaray” projesinde önemli bir adım daha atıldı.

   
 
NTVMSNBC Reklam  
 

  Ulaştırma Bakanlığı sistemin mühendislik ve müşavirlik hizmetlerinde teknik puanlamayı tamamlayarak onay için Japon kredi kuruluşu olan JBIC’a gönderdi.
       Gebze-Haydarpaşa, Sirkeci-Halkalı banliyö hatlarının iyileştirilmesi ve demiryolu boğazı geçiş yapımını da içeren sistemin mühendislik ve müşavirlik hizmetlerini üstlenecek firmanın önümüzdeki günlerde belirlenmesi bekleniyor.
       Sistemin yapım öncesi ilk önemli etabını oluşturan mühendislik ve müşavirlik hizmetinin tamamlanmasının ardından “marmaray” projesinin uluslararası ihalesi gündeme gelecek. Yetkililer mühendislik hizmetlerinin bu yıl içinde tamamlanması halinde hattın yapımı ihalesinin gelecek yılın ilk aylarında sonuçlandırılarak sistemin yapımına 2001 yılı içinde başlanacağını bildirdiler.
       Avrupa-Asya yakasını denizaltı geçişi ile 1.8 kilometre uzunluğundaki tüp geçişi ile birleştirecek “Marmaray” projesinin yapımını Japon Uluslararası Kredi kuruluşu JBIC finanse edecek.
        JBIC’tan iki aşamalı olarak kullanılacak kredinin 70 milyon dolarlık ilk dilimi sistemin mühendislik ve müşavirlik hizmeti için harcanacak. Yaklaşık 1 milyar doları bulması beklenen kredinin geri kalan kısmı ise hattın yapımında kullanılacak.
       
YARIŞAN GRUPLAR
       Ulaştırma Bakanlığına bağlı Demiryolları Limanlar ve Hava Meydanları İnşaatı Genel Müdürlüğünce yapılan değerlendirme sonrası onay için Japon’ya gönderilen mühendislik ve müşavirlik grupları şöyle:
       1-Japon Pacific Consultancy Int- Nıppon Koei-Mc.Donald (İngiltere) - Su yapı - yapı teknik (Türkiye)
       2-Nıppon Koei (Japonya) - Mc.Donald (İngiltere) - Louise Berger (ABD) Su Yapı Mühendislik - Nıppon Civc (Japonya) - Sverdrop (ABD)
       3-Prokon Mühendislik (Türkiye) - Chiyoda (Japonya) - Akün (Türkiye) - De Consult (Almanya) - Bung (Almanya) - Tec (Hollanda) - Setec (Fransa)
       
PROJENİN İÇERİĞİ
       Tüp geçitle bağlantılı olacak 76.3 kilometre uzunluğundaki Marmaray Yeşilyurt’tan Kartal’a kadar uzanacak sistem tek yönde saatte 10 bin yolcu taşıma kapasitesine sahip olacak.
       Demiryolu boğaz tüneli ve yüzeysel metronun 67.3 kilometrelik bölümü yüzeysel metro sistemi olarak inşa edilecek. Denizaltında inşa edilmesi planlanan tünel uzunluğu 1.8 kilometre ve “batırma tüp” şeklinde olacak.
       Sistem kapsamında, 4’ü yeraltında olmak üzere toplam 41 istasyon yeralacak. Yapımına 2001 yılında başlanılacak sistemin 2005 yılı içinde hizmete alınması planlanıyor.
 
  NTVMSNBC KULLANICILARININ TOP 10'u  
 

Bu haberi diğer okuyucularımıza tavsiye eder misiniz?
hayır   1  -   2  -   3  -   4  -   5  -  6  -  7  kesinlikle

 
   
 
 
NTVMSNBC   NTVMSNBC 'ye iyi erisim için
Microsoft Internet Explorer
Windows Media Player   kullanın
 
   
  Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler |
Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları