|
![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
|||||||
|
|||||||
![]() |
Dünya Bankası, koalisyon ortaklıklarında, mali disiplini sağlayacak ve sürdürecek irade eksikliğinin belirebileceğine işaret ederek, hükümet ortaklarının bağlayıcı bir anlaşma yapmasının şart olduğunu vurguladı. Dünya Bankasının hazırladığı Kamu Harcamaları ve Kurumsal Yapının Değerlendirilmesi raporunun ayrıntıları belli oldu. 10 Aralık Pazartesi günü düzenlenecek uluslararası konferansta açıklanacak raporda, ekonomik krizin köklerinin, devletin karar mekanizmalarındaki zaafiyette yattığı belirtildi. Aynı zaafiyetin kamu harcamalarının yönetilmesi ve kaynakların kullanımı konusunda da mevcut olduğu tespiti raporda yer aldı. MALİ YÖNETİM ZAYIF Türkiyede mali yönetimin zayıf olduğu vurgulanan raporda, son on yılın bütçe açıkları ve enflasyon oranlarının bu iddiaya en bariz kanıt olarak gösterildi. Raporda, bu konudaki temel sorun, Mali harcamaların tamamının hükümet tarafından etkin bir şekilde yönetilememesi ile ilintili gösterildi. Raporda, yer alan sorunlar, ana başlıklarıyla, stratejik karar almanın ihmal edildiği, politika ve planların bütçe ile bağlantısının kurulamadığı, bütçe uygulaması üzerinde aşırı kontrol olduğu ve bu kontrolün israf ve verimsizliği önlemede yetersiz kaldığı şeklinde sıralandı. Rapordaki önemli bir tespite göre, aşırı kontroller, kuruluşları bütçe dışı finansman imkanı aramaya zorluyor. MUHASEBE KANUNU DEĞİŞMELİ Raporda eleştirilen diğer konular Devlet Muhasebe Kanunu ve satın alma sistemi oldu. Dünya Bankası, 1927 yılında yürürlüğe giren Devlet Muhasebe Kanununun yenilenmesi gerektiğini vurguladı. Raporda, mevcut satın alma usullerinin ise israfa yol açtığı ve kamu sektörü sözleşmeleri yoluyla usulsüzlüklere fırsat tanıdığı kaydedildi. FAİZ ÖDEMESİNE TEDBİR ÇAĞRISI Raporda, Türkiyenin OECD ülkelerine göre faiz harcamaları ve ücret ödemelerinin Gayrısafi Milli Hasılaya oranı bakımından oldukça yüksek oranlı ödemeler yaptığı da belirlendi. Açık finansmanın tehlikeli boyutlara ulaştığı tespiti yapılarak, bunun sorumlusu olarak kamu harcamaları ve koşullu yükümlülükler gösterildi. Ciddi tedbirler alınmadığı takdirde, sorunların giderek ağırlaşacağı ve hükümetin enflasyonu kontrol altına alma ve reel faiz oranlarını düşürme konusundaki seçeneklerinin azalacağına dikkat çekildi. POLİTİK İRADENİN EKSİKLİĞİ RİSK Raporda, Mali Yönetimin Güçlendirilmesi başlığı altında, mali disiplinin zayıflamasına yol açan teknik ve politik sorunlardan bahsedildi. Koalisyon hükümetinin varlığının, mali disiplini sağlayacak ve sürdürecek politik iradenin eksik olma riskini doğurduğu vurgulanırken, bu riski artıracak bölünmelerden kaçınmak için ortaklar arasında bir vizyon oluşturulması ve bağlayıcı bir anlaşma yapılmasının şart olduğu belirtildi. ÖNLEM ÖNERİLERİ Bütçenin kapsamının, genel gider ve gelirlerin tümü kapsayacak şekilde genişletilmesi gerektiği belirtilirken, alınması gereken önlemlerden bazıları şöyle sıralandı: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sayıştayın yetkisinin tüm devleti kapsaması gerektiği de belirtilen raporda, 2002 ve 2003 yıllarını kapsayan eylem takvimine de yer verildi. | ||||
![]() |
|||
![]() |
|||
![]() |
|||
![]() |
|
![]() |
|||||||||||||||
![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler | Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları |
|||||||||||||||||
![]() |