|
Lüks otomobil satışları kesilmiyor Türk otomobilleri Çin yollarında Otomotiv krizi ihracatla aştı Ford Otosan'da hedef 800 milyon Euro ihracat Otomotivin gözde pazarı; AB Otomotiv ihracatı rekor kırdı Otomotiv 2003 beklentisine girdi Otomotivciler vergi teşviki istiyor Otomotiv vergi indirimi istiyor Otomotivde satış kıpırdadı, kâr yok |
|||
Özerman, 2002 yılını yüzde 24.1lik artışla 4 milyar 800 milyon dolar ihracat ile kapatan taşıt araçları ve yan sanayinin önemli bir başarıya imza attığını kaydederek, 2003 yılında da bu trendin süreceğini söyledi. ABDnin olası Irak operasyonunun, piyasalarda bazı olumsuzluklar yaratabileceğini, ancak otomotiv sektörünün uzun vadeli projelerle çalıştığını ve müşterisinin aylar öncesinden belli olduğunu anlatan Özerman, Olası Irak operasyonu, lokal kalması halinde otomotiv ihracatını etkilemez dedi. Özerman, Ford ve Toyotanın 2002 yılının ikinci yarısından itibaren devreye giren projelerinin, ihracata büyük katkısı olduğunu belirterek, Ford Otosanın geçen yıl 30 bin araç ihraç ettiğini, 2003te ise bu rakamı 90 bine çıkarmayı hedeflediğini kaydetti. Bu yıl otomotiv ihracatında yine yüzde 20ler civarında bir büyüme beklediklerini ifade eden Özerman, Umutluyuz; ama umudumuz, yurtiçinden değil, yurtdışından. Tabii mevcut koşullar değişmediği takdirde ifadelerini kullandı. ORTADOĞUYA İHRACAT DÜŞÜK Özerman, ihracatın ezici bir bölümünün gelişmiş batı ülkelerine yapıldığına dikkati çekerek, Ortadoğu ülkelerindeki pazarın son derece sınırlı olduğunu belirtti. Ortadoğuda en fazla ihracatın 108 milyon dolar ile İsrail ve 66 milyon dolar ile Mısıra yapıldığını kaydeden Özerman, bu iki ülkenin diğer Ortadoğu ülkelerinin tümünden daha fazla Türkiyeden otomotiv ithal ettiğini belirtti. Özerman, İsrail ve Mısır pazarının ise olası müdahaleden etkilenmeyeceğini, ancak müdahalenin boyutlarının önemli olduğunu vurguladı. İÇ PAZAR SORUNU Özerman, nihai mamul üzerindeki verginin, artık sektöre darbe vurmaya başladığını ve Türk otomotiv sanayiinin rekabet gücünü ortadan kaldırdığını vurgulayarak, şunları söyledi: Asıl sorun, dışarıda değil, içeride. Vergilerde yapılacak bir indirim, otomotiv sektörü üzerinde itici güç olacaktır. Düşünün, 1.6 motor gücüne sahip bir aracın vergisi yüzde 48. Otomobil üzerindeki yüzde 50 vergi, talebi 2 yıldır erteliyor. Bu yarıya indirilirse iç pazarda 2000 yılı satış rakamlarını yakalarız. Bu, 360 bin araç satışı demektir. İç pazar kesinlikle açılır. Satılan otomobil sayısı arttığından, devletin vergi kaybı olmayacak, aksine artacaktır. Artan benzin tüketimi de dolaylı vergileri artıracak. Özetle, kaybedenler yerine kazananlar olacak. Bu konuda, Otomotiv Sanayi Derneği (OSD), Taşıt Araçları Parça Sanayicileri Derneği (TAYSAD), TAYSİB ve sektörle ilgili diğer kuruluşların ortak çalışma içinde olduğunu bildiren Özerman, Özellikle, vergi konusu üzerinde duruyoruz. Otomotiv Sektör Kurulunun üzerinde çalıştığı öneri paketi, Şubat ayının ortalarında somutlaştırılarak, hükümete sunulacak diye konuştu. | ||||
Bankaların kara tahtaları siliniyor | |||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler | Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları |
|||||||||||||||||