|
İlkbahar: Otomotiv krizi ihracatla aştı İhracatta Tofaş-Renault rekabeti Türk otomobilleri Çin yollarında Ford binek araçlarında, garanti 2 yıl Cip satışlarında talebe yetişilemiyor Renault, Avrupa pazarında lider Otomotivin gözde pazarı; AB Türk Traktör'den ihracat atağı |
|||
Otomotiv Distribütörleri Derneğinin verilerinden derlenen bilgilere göre, 2002 yılında, önceki yıla oranla satışını en fazla BMW artırdı. En düşük modeli 25 bin Euro olan, 195 bin Euroya kadar modelleri satışa sunulan BMW, 2001 yılında bin 276 olan Türkiyedeki satış rakamını geçen yıl katlayarak 2 bin 641e yükseltti. Türkiyede zenginliğin sembollerinden olan Mercedes ise 25-200 bin Euro aralığında fiyatlarla satışan sunulan otomobillerin satışını yüzde 70 artırdı. 2001 yılında bin 119 olan Mercedes satışı, 2002 yılında bin 914e yükseldi. Satış fiyatını Türk Lirası olarak belirleyen nadir lüks otomobillerden biri olan Audi de, satış rakamını yüzde 48 artırmayı başardı. 38 milyar liradan başlayan 242 milyar liraya yükselen değerdeki otomobillerden 2001 yılında 741 adet satılırken, 2002deki satış rakamı bin 97 olarak gerçekleşti. Lüks otomobil tutkunlarının son yıllarda ilgi gösterdiği bir başka marka olan Chrysler, 2002 yılında satışını önceki yıla göre 2 katın üzerinde artırma başarısını gösterdi. 40-68 bin Euro arasında fiyatlara sahip Chrysler marka otomobillerden 2001 yılında 413 adet satılırken, bu rakam 2002 yılında 885e yükseldi. 28-68 bin Euro aralığında satılan Volvo, satış rakamını 490dan 696ya, 24-49 bin Eruro arasında satılan Alfa Romeo ise 137den 284e yükseltti. 48-145 bin Euro arasındaki fiyatlarla satılan Jaguarın 2001de 125 olan satış rakamı 2002de 150 oldu. 127 bin-137 bin dolar arasında satılan Maserati 2 olan 2001deki satışını 6ya yükseltirken, Porsche ve Ferrari, Türkiyede satışı düşen 2 marka oldu. 75-190 bin Euro arasında satılan Porsche, satış rakamını 27den 17ye, 205-318 bin dolar arasında satılan Ferrari ise 9dan 6ya düşürdü. KRİZ, UCUZ OTOMOBİLİ VURDU Lüks otomobil satışları, kriz döneminde bile adeta ikiye katlanırken, yerli ve ucuz ithal otomobil satışları büyük oranda düştü. 2001 yılında 58 bin 211 olan yerli otomobil satışı, 2002 yılında yüzde 40 gerileyerek 35 bin 643 adete düştü. Türkiyede satılan en ucuz otomobil olan Lada da, krizden nasibini aldı. Otomobillerinin fiyatı 10.8 ile 14 milyar lira arasında olan, cipi bile 18.6 milyar liraya satılan Ladanın 2002 yılındaki satışı, önceki yıla göre yüzde 82.6 oranında azaldı. 2001de bin 411 adet olan Ladanın Türkiyedeki satış rakamı, 2002de sadece 245 adet oldu. | ||||
Bankaların kara tahtaları siliniyor | |||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler | Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları |
|||||||||||||||||