Home page
Haber Menüsü


Lüks otomobil satışları kesilmiyor
BMW’nin 2001’de 1.276 olan satışı 2002’de 2.641’e yükseldi. Mercedes ise, 2001’de 1.119 olan satışını 1.914’e çıkardı.
Bursa
AA
20 Ocak— Ekonomik krizin etkilerinin sürdüğü 2002 yılında, fiyatları ithal olanlara göre daha ucuz olan yerli otomobil satışları büyük oranda düşürken, lüks otomobillerin satış rakamları ikiye katlandı.

   
 
       
   
MSNBC News İlkbahar: Otomotiv krizi ihracatla aştı
MSNBC News İhracatta Tofaş-Renault rekabeti
MSNBC News Türk otomobilleri Çin yollarında
MSNBC News Ford binek araçlarında, garanti 2 yıl
MSNBC News Cip satışlarında talebe yetişilemiyor
MSNBC News Renault, Avrupa pazarında lider
MSNBC News Otomotivin gözde pazarı; AB
MSNBC News Türk Traktör'den ihracat atağı
 
NTVMSNBC Reklam  
 

  Otomotiv Distribütörleri Derneği’nin verilerinden derlenen bilgilere göre, 2002 yılında, önceki yıla oranla satışını en fazla BMW artırdı. En düşük modeli 25 bin Euro olan, 195 bin Euro’ya kadar modelleri satışa sunulan BMW, 2001 yılında bin 276 olan Türkiye’deki satış rakamını geçen yıl katlayarak 2 bin 641’e yükseltti.
       Türkiye’de zenginliğin sembollerinden olan Mercedes ise 25-200 bin Euro aralığında fiyatlarla satışan sunulan otomobillerin satışını yüzde 70 artırdı. 2001 yılında bin 119 olan Mercedes satışı, 2002 yılında bin 914’e yükseldi.
       Satış fiyatını Türk Lirası olarak belirleyen nadir lüks otomobillerden biri olan Audi de, satış rakamını yüzde 48 artırmayı başardı. 38 milyar liradan başlayan 242 milyar liraya yükselen değerdeki otomobillerden 2001 yılında 741 adet satılırken, 2002’deki satış rakamı bin 97 olarak gerçekleşti.
       Lüks otomobil tutkunlarının son yıllarda ilgi gösterdiği bir başka marka olan Chrysler, 2002 yılında satışını önceki yıla göre 2 katın üzerinde artırma başarısını gösterdi. 40-68 bin Euro arasında fiyatlara sahip Chrysler marka otomobillerden 2001 yılında 413 adet satılırken, bu rakam 2002 yılında 885’e yükseldi.
       28-68 bin Euro aralığında satılan Volvo, satış rakamını 490’dan 696’ya, 24-49 bin Eruro arasında satılan Alfa Romeo ise 137’den 284’e yükseltti. 48-145 bin Euro arasındaki fiyatlarla satılan Jaguar’ın 2001’de 125 olan satış rakamı 2002’de 150 oldu.
       127 bin-137 bin dolar arasında satılan Maserati 2 olan 2001’deki satışını 6’ya yükseltirken, Porsche ve Ferrari, Türkiye’de satışı düşen 2 marka oldu. 75-190 bin Euro arasında satılan Porsche, satış rakamını 27’den 17’ye, 205-318 bin dolar arasında satılan Ferrari ise 9’dan 6’ya düşürdü.
       
KRİZ, UCUZ OTOMOBİLİ VURDU
       Lüks otomobil satışları, kriz döneminde bile adeta ikiye katlanırken, yerli ve ucuz ithal otomobil satışları büyük oranda düştü. 2001 yılında 58 bin 211 olan yerli otomobil satışı, 2002 yılında yüzde 40 gerileyerek 35 bin 643 adete düştü.
       Türkiye’de satılan en ucuz otomobil olan Lada da, krizden nasibini aldı. Otomobillerinin fiyatı 10.8 ile 14 milyar lira arasında olan, cipi bile 18.6 milyar liraya satılan Lada’nın 2002 yılındaki satışı, önceki yıla göre yüzde 82.6 oranında azaldı. 2001’de bin 411 adet olan Lada’nın Türkiye’deki satış rakamı, 2002’de sadece 245 adet oldu.
       
    TOP5 Bankaların kara tahtaları siliniyor  
     
 
  NTVMSNBC KULLANICILARININ TOP 10'u  
 

Bu haberi diğer okuyucularımıza tavsiye eder misiniz?
hayır   1  -   2  -   3  -   4  -   5  -  6  -  7  kesinlikle

 
   
 
 
NTVMSNBC   NTVMSNBC 'ye iyi erisim için
Microsoft Internet Explorer
Windows Media Player   kullanın
 
   
  Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler |
Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları