|
Koçbank sermayesini 200 trilyona çıkarıyor Koç'ta Promena ile elektronik satın alma dönemi Koç: AB'den başka alternatif yok Koç: Kurtuluş AB'ye tam üyelikte BTK için Telekom-Koç teklif verdi Koç, Unicredito'yla ortak oldu Koç: Krizden çıkıyor gibiyiz Koç: Dünya otomobili hedefliyoruz |
|||
Aydın İ. Çubukçu, 1 milyar 389 milyon dolarlık ihracatın, 686 milyon dolarının Tofaştan, 251 milyon dolarının Arçelikten, 198 milyon dolarının Bekodan, 8.5 milyon dolarının da Aygazdan elde edildiğini bildirdi. ARÇELİK VE TOFAŞ İKİ AMİRAL GEMİSİ Koç Grubunun gelirlerinin önemli bir kısmının artık ihracat geliri haline geldiğine işaret eden Çubukçu, Bu sebeple Koç Grubu olarak Türkiyedeki krizlerden az etkilenen bir grup olduğumuzu görmeye başladık dedi. Çubukçu, Tofaşın İSO araştırmasında birinci olmasının, kendilerini sevindirdiğini ve gururlandırdığını ifade etti. Yıllar içinde Arçelik ve Tofaşın değişerek birinci olduklarına dikkat çeken Çubukçu, Koç Grubu genelde birinciliği kendi dışında başka şirketlere kaptırmamıştır. İki tane amiral gemimiz olduğunu düşünüyoruz ve Tofaş amiral gemimiz de bu sene en tepe noktalarda diye konuştu. OTOMOTİV DİKKATLE ELE ALINMALI Çubukçu, krizle birlikte otomotiv ürünlerine olan talebin azaldığını, ithal araçların payının arttığını belirterek, 150-200 bin kişiye ekmek sağlayan bir sektörün biraz daha dikkatle ele alınması gerektiğini düşünüyorum dedi. Çubukçu, Tofaşın başarısı için 2000 yılının Kasım ayında başlatılan değişim çalışmalarını anlatan Çubukçu, Doblonun üretiminin yanı sıra satış ve üretim şirketlerinin birleşmesiyle devam eden sürecin Tofaşa ihracat ve üretim şampiyonluklarını getirdiğini bildirdi. Verimlilikte de üst noktalara çıkıldığını bildiren Çubukçu, verimliliğin Doblonun üretiminin Türkiyeye verilmesinin sebeplerinden biri olduğunu söyledi. Geçtiğimiz aylarda tamamen Türk mühendisinin dizayn ettiği Albea modelinin üretimine başlandığını hatırlatan Çubukçu, bu modelin de Doblonun yanı sıra Tofaş için önemli bir ihracat kalemi olduğunu, 2 bin 200 adedinin İtalyaya ihraç edildiğini söyledi. Doblonun çeşitli versiyonlarının çıkmaya devam edeceğini, Mareanın yeni versiyonunun da lanse edildiğini anlatan Çubukçu, Bunların hepsi mühendislik gücü ve AR-GE ile elde edilen başarılar. Bunların tabii ki devam edeceğini biliyoruz. Belirli süreler içinde yeni arabalarımız muhakkak ki Türkiyeye sunulacaktır dedi. Çubukçu, otomotiv sektöründe 2000 yılından bu yana devam eden bir kriz bulunduğunu ve otomobil üretiminin çeşitli nedenlerden dolayı gittikçe zorlaştığını kaydederek, krizle birlikte bütün ürünler gibi otomotiv ürünlerine olan talebin de azaldığını ve ithal araçların payının arttığını söyledi. Bu yılın ilk 6 aylık bölümünde satılan tüm otomobillerin yüzde 58inin ithal, yüzde 42sinin ise yerli olduğuna dikkat çeken Çubukçu, şunları söyledi: Buna üzülüyoruz. Otomotiv Türkiyede çok önemli bir iş koludur bir sanayi dalıdır. Neresinden baksanız otomotiv sektöründe önemli bir duraklama var. Belki rakam vermek gerekirse ilk 6 ay sonunda Türkiyede 16 bin 566 ithal otomobil satılmış, 11 bin 919 yerli araba satılmış, toplam üretim geçen yıla göre yüzde 2.5 azalmış, bütün üreticilerin de payları aşağı yukarı aynı oranda geri gitmiş. Burada herhalde devletimize düşen birtakım alınması gereken mesajlar var. Yaklaşık 25 bin kişinin çalıştığı bir otomotiv sektörü, bunun yan sanayiini ilave ederseniz 35-40 bin kişiye istihdam sağlayan bir sektör. Aileleriyle birlikte 150-200 bin kişiye ekmek sağlayan bir sektörün biraz daha dikkatle ele alınması gerektiğini düşünüyorum. Ne de olsa bu sektör lokomotif bir sektör. Arkasından çekip getirdiği birçok başka sektörler var. | ||||
İMKB'DEN ŞİRKET HABERLERİ İMKB şirketlerinin 2001 bilançoları İBS-NTVMSNBC'den İMKB verileri ve şirket profilleri Bankaların kara tahtaları siliniyor |
|||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler | Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları |
|||||||||||||||||