|
![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
|||||||
|
|||||||
![]() |
Avrupa Otomotiv Yan Sanayicileri Derneği (CLEPA)’nın bugün başlayacak Genel Kurulu için Türkiye’ye gelen yabancı yan sanayicilere Türkiye’nin yatırım iklimini Mercedes, Bosch ve Ford Otosan yöneticileri anlattılar ve Türk otomotiv sektörün ihracatını 3 yıl içinde 8.5 milyar dolara çıkaracaklarını belirterek meslektaşlarını Türkiye’ye yatırıma davet ettiler. Bir zamanlar MAN Ankara Fabrikası’nda Genel Müdür Yardımcısı olan CLEPA Başkanı Jurgen Harnisch “Bu ülkede nüfus çok büyük, pazarların tam ortasında. Ülke yatırım çekecek tüm özelliklere de sahip. İş gücü maliyeti ise çok çekici. Ancak ekonominin bazı sorunları var. Bu da yatırımcıları ürkütüyor” dedi. BU ÜLKE İÇİN ÇALIŞIYORUM Mercedes Benz Türk A.Ş. Direktörler Kurulu Başkanı Till Becker, yabancı misafirlere Türkiye’nin bilinmeyen özelliklerini şöyle anlattı: “Ben bu ülkede sadece yatırımcı değilim. Aynı zamanda YASED, TÜSİAD gibi kuruluşların üyesiyim. Aktif görevlerim gereği bu ülkeye yatırım çekmek için de çalışıyorum. Çünkü Türkiye bunu hak ediyor. Hep birlikte yeni yatırımcıları çekelim. Ben bu anlamda çöpçatanlık da yapıyorum. Yeni yatırımcıları getiriyorum. Sadece buradaki fabrikalarımız için değil Almanya’daki fabrikalarımız için de Türkiye’den tedarik istiyoruz. Çünkü Türkiye artık çok önemli bir üretim üssü. Mercedes olarak Burada ürettiğimiz otobüsleri Avrupa’da ürettiğimiz otobüslerden daha kolay bütün dünyaya satıyoruz. Bu durum da tabii olarak geleceğe dönük yatırım kararlarımızı etkileyecek. Genellikle gelişen ülkelerde üretilen ürünler çok kaliteli olamaz ve ihraç edilemez. Oysa Türkiye öyle değil. Mesela bizim ihracatımız çok iyi gidiyor.” Kemal Derviş’in eknominin başında olduğunu ve çok doğru işler yaptığını belirten Becker, şöyle devam etti: “ Şimdi hep birlikte AB’ye giriş çabasını artırmalıyız. Kopenhag Kriterleri için hep birlikte çalışmaya devam etmeliyiz. Ben elimden geleni yapıyorum. Doğrudan yabancı yatırımlar bu ülkenin IMF’ye bağımlılığını hızla azaltır.” İHRACAT HEDEFİ 8.5 MİLYAR DOLAR Ford Otosan Genel Müdürü Turgay Durak ise otomotiv yan sanayinde şu anda kapasitenin ancak yüzde 40’ının kullanılabildiğine dikkati çekerek, bunun gelişebilmesi için ekonominin bütünüyle düzlüğe çıkması gerektiğini söyledi. Durak, “2005 yılında Türkiye’de otomotiv sektöründe 8-8.5 milyar dolarlık ihracat bekliyoruz” dedi. Hazine Müsteşarlığı Yabancı Yatırımlar Genel Müdürü Melek Us da Türkiye’de yatırım yapmak isteyen bir kişinin zamanının yüzde 20’sini sadece bürokratik engelleri aşmak için harcadığına işaret ederek, “Bu, yılda 1.8 milyar dolara denk geliyor. Yani bürokratik engeller yüzünden yaklaşık 2 milyar dolarlık yatırım kaçıyor” dedi. TAYSAD’ın da üyesi olduğu CLEPA, otomotiv parçaları, sistemleri ve modülleri üreten yaklaşık 80 çok uluslu otomotiv yan sanayi firmasının temsilciliğini yapıyor. 18 ülkenin ulusal dernekleri ve birlikleri ile Avrupa sektörel birliklerine bağlı 2 bin 500’den fazla şirketi ve buralardaki 2 milyondan fazla çalışanı temsil eden derneğin merkezi Brüksel’de bulunuyor. | ||||
![]() |
|||
![]() |
|||
![]() |
|||
![]() |
|
![]() |
|||||||||||||||
![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler | Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları |
|||||||||||||||||
![]() |