|
Yamaha'nın patronu Kavakami öldü |
|||
Yamaha Avrupa Başkanı Takashi Tsuchiya, Yamahanın bir üretim merkezi haline gelen Beldeyamanın, moped yedek parçası için de tek tedarikçi olacağını açıkladı. Beldeyamada, Yamaha tarihinde ilk kez Yamaha markasını taşıyan moped üretildiğini vurgulayan Tsuchiya, üretilecek mopedlerin sadece Türkiyede değil, öncelikle Afrika ve Fransada satılacağını, çok yakında yeni pazarlara da açılacağını bildirdi. Tsuchiya, Beldeyama, kısa sürede moped yedek parçası için tek tedarikçi olacak. Beldeyama böylece moped işinin tek merkezi olmaktadır diye konuştu. Beldeyama Yönetim Kurulu Başkanı Selçuk Gezdur da Türkiyedeki iki tekerlekli araç pazarının emekleme safhasında bulunduğunu belirterek, özellikle yoğunluğu artan trafikte motosikletlerin önemli bir alternatif olduğunu kaydetti. Motosikletlerin gelişen fast food sektörünün yanı sıra kırsal kesim için de güzel bir alternatif oluşturduğunu dile getiren Gezdur, Pazar büyüyecek, buna inancımız çok fazla dedi. 20 MİLYON DOLARIN ÜZERİNDE İHRACAT Beldeyama Genel Müdürü Hayri Erce de üretimine başlanan yeni Yamaha modelleriyle ihracatlarını artıracaklarını vurgulayarak, 2003 senesi için hedefimiz, ihracatımızı 20 milyon doların üzerine taşımaktır diye konuştu. Beldeyamanın kurulduğu 1997den bu yana iç ve dış pazarlar için birçok başarılı projeye imza attığını ve sürekli büyüdüğünü dile getiren Erce, ihracata scooter ve moped parçaları ile başlayan şirketin, Fransaya moped motoru ve ardından da Afrika ülkelerine moped ihracatına giriştiğini bildirdi. Avrupaya bisiklet ihracatına da başlandığını kaydeden Erce, iç pazardaki paylarının da yüzde 35lerden, yüzde 50lere çıkarıldığını söyledi. Erce, son gelinen aşamanın hem Beldeyama hem de Türkiye iki tekerlekli pazarı için bir ilk olduğunu belirterek, yatırım aşamasına gelindiğinde karşılarına çıkan en önemli engelin ekonomik kriz olduğunu vurguladı. Erce, Bu dönem içerisinde pek çok rakibimiz küçülmüş ve hatta bazıları el değiştirmiştir. Fakat bütün bu olumsuz etkilere rağmen gerekli olan tüm yeni yatırımlar gerçekleştirilmiş ve bu pazarda bir ilk olan Yamaha Galaxy ve Solaris hayata geçirilmiştir dedi. Yeni iki modelin ihracatının kısa süre içinde 50 binli seviyelere çıkartılmasının hedeflendiğini bildiren Erce, bu üretim için yaklaşık 3 milyon dolarlık yatırım yapıldığını ve modellerdeki yerlilik oranının ise yüzde 80in üzerinde olduğunu söyledi. Törende daha sonra Takashi Tsuchiya, Selçuk Gezdur ve Hayri Erce, moped üretim hattının kurdelesini keserek, yeni modelleri tanıttılar. İLK TÜRK MOTOSİKLETİ Galaxy ve Solaris modeli mopedler tamamen Türkiyede Türk mühendislerince geliştirilerek üretimine başlanan ilk Türk motosikleti olarak gösteriliyor. 1999 yılından beri bu proje üzerine çalışan Beldeyama, pazar araştırmaları sonucunda müşteri beklentilerini ortaya çıkartarak, mopedlerin dizaynını ve teknik özelliklerini belirledi. Yamaha markasını taşıyan bu ilk mopedlerin üretimine de geçtiğimiz ayın sonunda başladı. Şirket, 1966-1997 arasında Beldesan, 1997 yılından bu yana da Beldeyama adıyla iç ve dış pazarlar için Yamaha motosiklet, scooter, moped ve bisiklet üretiyor. Ayrıca firma Yamaha jeneratör, su pompası, deniz motorları, ATV ve golf arabalarının satışını da gerçekleştiriyor. | ||||
Bankaların kara tahtaları siliniyor | |||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler | Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları |
|||||||||||||||||