Home page
Haber Menüsü


Otosan, Ford’un kalıp merkezi oldu
Ford Otosan, Land Rover ve Ford’un Almanya ve Hindistan’daki fabrikaları için araç kalıpları üretecek. Şirketin kalıp ihracatında yıl sonu hedefi 8 milyon dolar.
İstanbul
AA
10 Haziran— Ford Otosan, düşük maliyeti ve kalitesi ile Ford’un dünya çapındaki kalıp üretim merkezlerinden biri haline geldi. Land Rover ile Ford’un Almanya ve Hindistan’daki fabrikalarında üretilecek çeşitli modeller için kalıp üretimine başlayan Ford Otosan, bu yıl için 8 milyon dolarlık ihracat hedefliyor. Ford Otosan Genel Müdür Başyardımcısı Jerry Kania, yaptığı açıklamada, otomotiv sektöründe yeni ürünün yeni üretim kalıpları ve yeni takım yatırımı anlamına geldiğinin bilinciyle hareket eden Ford Otosan’ın, 1967 yılında Kalıp Atölyesi’nin ilk temellerini attığını hatırlattı.

   
 
       
   
MSNBC News Ford 60 bin Transit ihracı hedefliyor
MSNBC News Ford'dan "mavi anahtar" kampanyası
MSNBC News Ford Türkiye'de büyüyecek
MSNBC News İnönü Fabrikası 18 Ford'u solladı
MSNBC News Ford'dan yeni model Transit Connect
 
NTVMSNBC Reklam  
 

  Ford Otosan’ın yıllık 320 bin saatlik kalıp üretim kapasitesi ile Türkiye’nin en büyük kapasitesini elinde bulundurduğunu kaydeden Kania, 1998 yılında gerçekleştirilen 30 milyon dolarlık ek yatırımla geliştirilen takım kalıp biriminin, yepyeni bir modelin gövde panel kalıplarını Ford standartlarında çalışır durumda teslim edecek tecrübeye ulaştığını vurguladı.
       
YENİ FIESTA’NIN KALIPLARI HAZIRLANIYOR
       Takım Kalıp Atölyesi’nin günümüzde Ford’un yurtdışındaki diğer fabrikalarına da kalıp üretmeye başladığını ve ayrı bir gelir kaynağı oluşturduğunu dile getiren Kania, şunları söyledi:
       “Düşük maliyeti ve üstün kaliteli üretimiyle Ford’un dünya çapındaki kalıp fabrikaları arasında yerini alan Ford Otosan, yurtdışı için Ford bünyesindeki Land Rover firmasının üreteceği bir aracın kalıp siparişini almış ve imalatına başlamıştır. Ford Hindistan’ın yeni inşa ettiği fabrikasında üreteceği yeni Fiesta 4 kapı aracın kalıplarının büyük bir kısmının yapımı için start vermiştir. Ford Almanya’dan çeşitli kalıp siparişi alınmış ve başlanmıştır. Ford Otosan’ın kalıp imalat yeteneğinin Ford’un yan sanayii tarafından da tanınması sayesinde ThyssenKrupp, COMAU gibi firmalara da fiyat teklifleri verilmiş ve halen görüşmeleri devam etmektedir.”
       Hem tasarım, hem de üretimde en son teknoloji kullanılan Ford Otosan Takım Kalıp Birimi’nde her kalıbın yalnız 1 adet olarak ve 1 kez üretildiğine işaret eden Kania, bu yüzden üretimin bir kerede doğru yapılmasının ve yıllarca aynı kalitede kalmasının beklendiğini ifade etti.
       Jerry Kania, Ford Otosan’ın bu üretimi, son 10 yıldır bilgisayar destekli sistemlerle gerçekleştirdiğini belirterek, “kullanılan makinaların yüksek maliyeti ve çalışan personelin uzman olmaları zorunluluğu büyük yatırımlar gerektirmektedir. Bununla birlikte, kalıp atölyesi yatırımı olmayan otomotiv firmaları, model yenilediklerinde kalıpları satın almak zorunda kalırlar ve daha geç kar etmeye başlarlar” dedi.
       Ford Otosan’ın kalıp ihracatından, bu yıl için 8 milyon dolarlık ihracaat hedeflediğini vurgulayan Kania, gelecek yıllarda da 320 bin saatlik toplam kapasitenin dolması için gerektikçe ihracaat yapılmasının planlandığını bildirdi.
       
KAMYON PROTOTİPLERİ HAZIRLANIYOR
       Jerry Kania, tesisin, Ford Otosan İnönü fabrikası ile ortaklaşa 2004 model ağır kamyonun tamamlanan tasarımının doğruluğunu kanıtlayacak 44 adet prototip araç üretmekte olduğunu da kaydederek, “temmuz ayından itibaren üretilecek son partiyle birlikte bu proje için de personel yetiştirilecek ve ürün sorunsuz olarak seri imalattan sorumlu bölümlere aktarılacaktır” dedi.
       Kendi tasarladığı aracı sıfır hata ile müşterisine teslim etmek isteyen üretici firmaların, her özelliğin doğruluğunu tasarım aşamasında kanıtlamak zorunda bulunduklarını vurgulayan Jerry Kania, şunları kaydetti:
       “İşte Ford Otosan, Türkiye’de tasarladığı araçlarının prototiplerini yine Türkiye’de kurduğu tesislerde üreterek bu durumu ortadan kaldırmıştır. Ford Otosan Araç ve Motor geliştirme bölümleri, Ford dünyası ile ortak ürünler geliştirmektedir. Seri imalata başlamadan prototiplerini yapıp testlerini tamamlamaktadır. Bazı modellere ait yedek parçalar, Ford Avrupa’ya Türkiye’deki fabrikalardan gitmektedir.”
       
    TOP5 Bankaların kara tahtaları siliniyor  
     
 
  NTVMSNBC KULLANICILARININ TOP 10'u  
 

Bu haberi diğer okuyucularımıza tavsiye eder misiniz?
hayır   1  -   2  -   3  -   4  -   5  -  6  -  7  kesinlikle

 
   
 
 
NTVMSNBC   NTVMSNBC 'ye iyi erisim için
Microsoft Internet Explorer
Windows Media Player   kullanın
 
   
  Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler |
Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları