|
Ford 60 bin Transit ihracı hedefliyor Ford'dan "mavi anahtar" kampanyası Ford Türkiye'de büyüyecek İnönü Fabrikası 18 Ford'u solladı Ford'dan yeni model Transit Connect |
|||
Ford Otosanın yıllık 320 bin saatlik kalıp üretim kapasitesi ile Türkiyenin en büyük kapasitesini elinde bulundurduğunu kaydeden Kania, 1998 yılında gerçekleştirilen 30 milyon dolarlık ek yatırımla geliştirilen takım kalıp biriminin, yepyeni bir modelin gövde panel kalıplarını Ford standartlarında çalışır durumda teslim edecek tecrübeye ulaştığını vurguladı. YENİ FIESTANIN KALIPLARI HAZIRLANIYOR Takım Kalıp Atölyesinin günümüzde Fordun yurtdışındaki diğer fabrikalarına da kalıp üretmeye başladığını ve ayrı bir gelir kaynağı oluşturduğunu dile getiren Kania, şunları söyledi: Düşük maliyeti ve üstün kaliteli üretimiyle Fordun dünya çapındaki kalıp fabrikaları arasında yerini alan Ford Otosan, yurtdışı için Ford bünyesindeki Land Rover firmasının üreteceği bir aracın kalıp siparişini almış ve imalatına başlamıştır. Ford Hindistanın yeni inşa ettiği fabrikasında üreteceği yeni Fiesta 4 kapı aracın kalıplarının büyük bir kısmının yapımı için start vermiştir. Ford Almanyadan çeşitli kalıp siparişi alınmış ve başlanmıştır. Ford Otosanın kalıp imalat yeteneğinin Fordun yan sanayii tarafından da tanınması sayesinde ThyssenKrupp, COMAU gibi firmalara da fiyat teklifleri verilmiş ve halen görüşmeleri devam etmektedir. Hem tasarım, hem de üretimde en son teknoloji kullanılan Ford Otosan Takım Kalıp Biriminde her kalıbın yalnız 1 adet olarak ve 1 kez üretildiğine işaret eden Kania, bu yüzden üretimin bir kerede doğru yapılmasının ve yıllarca aynı kalitede kalmasının beklendiğini ifade etti. Jerry Kania, Ford Otosanın bu üretimi, son 10 yıldır bilgisayar destekli sistemlerle gerçekleştirdiğini belirterek, kullanılan makinaların yüksek maliyeti ve çalışan personelin uzman olmaları zorunluluğu büyük yatırımlar gerektirmektedir. Bununla birlikte, kalıp atölyesi yatırımı olmayan otomotiv firmaları, model yenilediklerinde kalıpları satın almak zorunda kalırlar ve daha geç kar etmeye başlarlar dedi. Ford Otosanın kalıp ihracatından, bu yıl için 8 milyon dolarlık ihracaat hedeflediğini vurgulayan Kania, gelecek yıllarda da 320 bin saatlik toplam kapasitenin dolması için gerektikçe ihracaat yapılmasının planlandığını bildirdi. KAMYON PROTOTİPLERİ HAZIRLANIYOR Jerry Kania, tesisin, Ford Otosan İnönü fabrikası ile ortaklaşa 2004 model ağır kamyonun tamamlanan tasarımının doğruluğunu kanıtlayacak 44 adet prototip araç üretmekte olduğunu da kaydederek, temmuz ayından itibaren üretilecek son partiyle birlikte bu proje için de personel yetiştirilecek ve ürün sorunsuz olarak seri imalattan sorumlu bölümlere aktarılacaktır dedi. Kendi tasarladığı aracı sıfır hata ile müşterisine teslim etmek isteyen üretici firmaların, her özelliğin doğruluğunu tasarım aşamasında kanıtlamak zorunda bulunduklarını vurgulayan Jerry Kania, şunları kaydetti: İşte Ford Otosan, Türkiyede tasarladığı araçlarının prototiplerini yine Türkiyede kurduğu tesislerde üreterek bu durumu ortadan kaldırmıştır. Ford Otosan Araç ve Motor geliştirme bölümleri, Ford dünyası ile ortak ürünler geliştirmektedir. Seri imalata başlamadan prototiplerini yapıp testlerini tamamlamaktadır. Bazı modellere ait yedek parçalar, Ford Avrupaya Türkiyedeki fabrikalardan gitmektedir. | ||||
Bankaların kara tahtaları siliniyor | |||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler | Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları |
|||||||||||||||||