Home page
Haber Menüsü


Migros’ta hedef; % 40 pazar payı
Migros Genel Müdürü Ömer Bozer, önümüzdeki 5 yıl içinde, toplam pazar payını yüzde 23’ten, yüzde 35 - 40’lara çıkarmayı hedeflediklerini söyledi.
İstanbul
AA
18 Nisan— Migros Genel Müdürü Ömer Bozer, Migros’un 2001 yılı sonuçlarının son derece başarılı olduğunu vurgularken, geçen yıl yurtiçinde 814 trilyon lira satış gerçekleştirdiklerini bildirdi. Migros’un yeni Genel Müdürü Ömer Bozer, basın mensuplarıyla tanışma ve gündem konularını paylaşmak üzere düzenlediği toplantıda, şirketin 2001 yılı sonuçlarını açıklarken, yeni hedefleri hakkında bilgiler verdi.

   
 
       
   
MSNBC News Migros, Ramstore Bakü'yü yeniledi
MSNBC News Migros'tan B2B platformu
 
NTVMSNBC Reklam  
 

  Bozer, 2001 yılında 25 trilyon lira vergi öncesi kar elde ederek, toplam 7.2 trilyon lira Kurumlar Vergisi ile ekonomiye katkı sağladıklarını ifade etti. Migros’un geçen yıl devlete ödediği toplam vergi miktarının 28.5 trilyon lira olduğunu belirten Bozer, sosyal mükellefiyetler olarak da 11.7 trilyon lira ödendiğini kaydetti.
       Yurtdışı iştiraklerde 218 milyon dolar satış ve 16.5 milyon dolar net kar sağlandığını belirten Bozer, yurtiçi ve yurtdışında yaklaşık 86 milyon dolar yatırım gerçekleştirerek, toplam satış alanının 341 bin metrekareye çıkartıldığını, toplam kapalı alanın ise 623 bin metrekareye ulaştığını anlattı.
       
2002 YILI HEDEFLERİ
       Migros’un 2002 yılı hedeflerini de açıklayan Bozer, yurtiçinde 1.3-1.4 katrilyon lira, yurtdışında 280 milyon dolarlık satış hedeflediklerini söyledi.
       Bozer, yurtiçinde 16-17 bin metrekare ilave satış alanı sağlayacak 10 Migros ve 30 Şok Mağazası, yurtdışında Moskova’da 2 yeni alışveriş merkezi ve 5 yeni süpermarket ile toplam 10 Ramstore hedeflendiğini belirterek, “Bu hedefler doğrultusunda ilk 3 ayda yurtiçinde toplam 11 mağazamız, yurtdışında da toplam 4 mağaza hizmete sokulmuştur” dedi.
       Migros’un kurumsal kimliğini dinamizm ile bütünleştirerek daha rekabetçi olacaklarını ifade eden Bozer, şunları kaydetti:
       “Bu da merkeziyetçi yapıdan bölgesel uygulamalara geçmek suretiyle mümkün olacaktır. Türk insanının uluslararası standardlarda ürün ve hizmetlere layık olduğunun bilincinde bir kurum olarak Migros’u müşteriler nezdinde en tatmin edici alışveriş noktası durumuna getireceğiz. Gerek yaygınlığımız, gerek hizmetimiz, gerekse de fiyatlarımızla da bunu gerçekleştireceğiz. İlk 3 ayda Migros’taki fiyat artışları, DİE enflasyon rakamlarının yarısı kadardır. Bu sonuç, rekabetçi olacağımızın göstergesidir. Tüketici ile daha sıcak bir iletişim içine gireceğiz. Bunların neticesinde mevcut satış alanlarındaki büyümenin yanı sıra yeni açacağımız mağazalarla da ilave satış kazanacağız.”
       Ömer Bozer, önümüzdeki 5 yıl içinde de toplam pazar paylarını yüzde 23’ten yüzde 35-40’lara çıkartmayı hedeflediklerini, yurtdışında ise yakın bölgelerde yeni yatırımlar ile (Ukrayna, İran ve Yugoslavya gibi ülkelerde) Moskova’da yaşadıkları başarıyı yakalamaya çalışacaklarını anlattı.
       Bozer, “2007 yılındaki resime bakıldığında yurtiçinde yaklaşık 1.5-2 milyar dolar ciro, yurtdışında 750 milyon-1 milyar dolar ciro ve müşterinin özgün ihtiyaçlarına cevap veren, teknolojide önder, eğlenceli bir Migros görmeyi hedefliyoruz” dedi.
       
El değiştirmeler olabilir
       Bozer, bu yıl sektörde rekabetin daha da yoğunlaşacağını, geçtiğimiz yıl gerçekleşen zararların devam etmesi halinde sektörde değişiklikler belki de el değiştirmelerin gündeme gelebileceğini söyledi. Bozer, krize adapte olabilmek amacıyla tüketim alışkanlıklarındaki değişiklikler neticesinde perakende sektörünün geçen yıl önemli ölçüde küçüldüğüne dikkat çekerek, şöyle dedi:
       “En önemlisi de tüketicinin güveni yok olmuş ve bu nedenle iç talep daralmıştır. Bunun yanı sıra sektörde rekabet kızışmış, gerek uluslararası rakipler, gerekse yerel zincirler kıyasıya fiyat rekabetine girmişlerdir. Başka bir deyişle azalan talep ile çoğalan satış alanı aynı yıla rastlamıştır. Netice itibariyle sektörde önemli zararlar oluşmuştur.”
       Bozer, 2002 yılına makro ekonomik açıdan bakıldığında yılın olumlu gözüktüğünü ifade ederek, “İstikrarlı bir şekilde uygulanan program neticesinde beklenmedik şeyler olmaz ise önümüzde sağlıklı büyüme temelleri atabileceğimiz krizsiz bir süre var. Bu yılın temel problemi ise iç talep ve ihracat yoluyla büyüme sağlayabilmektir” diye konuştu.
       
YILIN 2. YARISINDAN İTİBAREN CANLANMA
       En önemli faktörün enflasyon olduğunu vurgulayan Bozer, enflasyonun program hedefleri doğrultusunda gerçekleşmesi halinde, yılın ikinci yarısından itibaren iç talebin canlanmaya başlayacağı görüşünü dile getirdi.
        Bozer, “İnancımız odur ki enflasyon hedefleri tutacaktır. Bu durumda Migros, genel ekonomik büyümenin de fevkinde bir büyüme gösterecektir” dedi.
       Bozer, bu yıl sektörde rekabetin daha da yoğunlaşacağını ancak geçtiğimiz yıl gerçekleşen zararların da devam etmesi halinde sektörde değişiklikler, belki de el değiştirmelerin gündeme gelebileceğine dikkat çekerek, kritik başarı faktörünün en iyi ürün ve hizmeti en uygun fiyatla müşteriye sunarak tatminini sağlamak olduğunu kaydetti.
       
MİGROS’UN MÜŞTERİ VERİ TABANI
       Bozer, organize perakende sektörünün yüzde 23’ünü temsil eden Migros’un bugün her türlü tüketici ihtiyacına cevap verebilen değişik formatlarda Türkiye’de 36 ilde ve yurtdışında 4 ülkede 471 mağaza, 7 alışveriş merkezi ile yaygın bur kuruluş olduğunu ve toplam 341 bin metrekare net satış alanı bulunduğunu anlattı.
       Toplam 3,5 milyon üyesi ile geniş bir aile olan Migros Club’lı müşterilerin cironun yüzde 71’ini gerçekleştirdiğini ifade eden Bozer, kurumdan kuruma elektronik ortamda ticaret yapmayı sağlayan B2B sistemiyle de Migros toplam satın almasının yüzde 30’unun gerçekleştiğini ve bunu yüzde 50’ye çıkarmayı hedeflediklerini bildirdi.
       E-Alışveriş Merkezi Kangurum’un 60 mağazada 28 değişken kategoride 7 bin 500 ürünle hizmet verdiğini ve 170 bin kayıtlı üyesinin bulunduğunu anlatan Bozer, Migros’un toplumsal sorumluluklarına da değindi.
       Ömer Bozer, gelecek Migros fotoğrafında müşterilerin kendilerine daha da yakın bir Migros bulacaklarına işaret ederek, 2003 yılından başlayarak hızlı bir büyüme içerisine girmeyi planladıklarını söyledi.
       Bozer, planın ana hedefinin büyüme olacağına işaret ederek, büyümenin MM ve MMM yeni mağazalar açılması, yeni formatların geliştirilmesi, mevcut formatların rehabilite edilmesi ve fizibl olduğu müddetçe satın almalardan gerçekleşeceğini bildirdi.
        Migros Genel Müdürü Bozer, 2001 yılında yaşanan krizin Türkiye’de herşeyi değiştirdiğini vurgularken de, vatandaşın popülist vaadlere kulak asmayacağı, iş aleminin fiktif kazançlar peşinde koşarak geçici çözümler ve karlar peşinde olmayacağı, herkesin yaptığı işten para kazanması halinde ayakta duracağı ve iyi bir kurumsal vatandaş olmak için gayret sarfedileceği, siyasi kadronun programa tam destek vereceği beklentisini dile getirdi.
       
“İYİYE GİDİŞ VAR”
       Ömer Bozer, basın mensuplarının soruları yanıtlarken de, ilk 3 ayda satışlarda yüzde 10.5 artış olduğunu belirterek, “İyiye gidiş var” dedi.
       Migros’un 2001 yılı satışlarında yüzde 12-15 reel düşüş olduğunu kaydeden Bozer, geçen yıl gerçekleşen zararların da devam etmesi halinde sektörde değişiklikler, belki de el değiştirmelerin görüleceğine ilişkin görüşüne, “Büyük zararlarla 2 yıl üstü üste gidilemeyecektir” sözleriyle açıklık getirdi.
       Bozer, kriz döneminde özgün markaların satışlarını artırdığını belirtti. Uygulanan dalgalı kura dayalı programın, öncekinden daha az riskli olduğunu dile getiren Bozer, geleceğe olumlu baktıklarını, eskiden yaşanan tecrübenin yaşanmayacağı düşüncesinde olduğunu söyledi.
        Şirketin faaliyet karı ile faaliyet dışı karının başa baş düzeyinde olduğunu belirten Ömer Bozer, faaliyet dışı kardan elde edilen karın tüketicilere fiyatları indirme olarak olumlu yansıdığına dikkat çekti.
       Bu yıl yüzde 6-7 reel büyüme öngördüklerini açıklayan Bozer, 2003 yılından itibaren büyüme bakımından tekerleği daha hızlı çevirmeye başlayacaklarını bildirdi.
        Internet üzerinden alışverişin henüz başlangıç aşamasında bulunduğuna işaret eden Bozer, Kangurum’un e-ticaretin yüzde 30-40’ından daha fazlasını gerçekleştirdiğini vurguladı.
       Migros Genel Müdürü Bozer, hipermarketlerle ilgili hazırlanan yasaya ilişkin görüşlerini açıklarken de, bir tarafı kollayıcı, bir tarafı cezalandırıcı olarak nitelediği yasa tasarısının bu haliyle çıkacağını zannetmediğini söyledi.
       
    TOP5 Bankaların kara tahtaları siliniyor  
     
 
  NTVMSNBC KULLANICILARININ TOP 10'u  
 

Bu haberi diğer okuyucularımıza tavsiye eder misiniz?
hayır   1  -   2  -   3  -   4  -   5  -  6  -  7  kesinlikle

 
   
 
 
NTVMSNBC   NTVMSNBC 'ye iyi erisim için
Microsoft Internet Explorer
Windows Media Player   kullanın
 
   
  Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler |
Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları