| | | İhracat stratejisiyle dünyanın nereye gittiği ve hangi sektörlerde yoğunlaştığının tespiti ve Türkiyenin bu ortama bir şekilde adapte edilmesinin sağlanması amaçlanıyor.
ÖNE ÇIKACAK SEKTÖRLER
Stratejide, Türkiyenin ihracatında öne çıkacak sektörler ise tekstil ve konfeksiyonun yanı sıra elektrik-elektronik, otomotiv, makine, çimento ve toprak ürünleri, ev tekstili, hazır giyim ve yazılım olarak belirleniyor.
Ürün çeşitlemesine gidilmesi ve katma değeri yüksek moda markalı ürünlerle ihracat yapılması gerektiğine dikkat çekilen stratejide çalışmaları sürdürülen Turqualty ile Türkiyenin kendi modasını yaratmasının amaçlandığı kaydediliyor. Turqualty kapsamında öncelikle Paris, New York ve Londrada Turqualty mağazaları açılacak.
Yetkililer, bu çalışma çerçevesinde bir komite oluşturulduğunu ve komitenin bu konudaki çalışmalarını sürdürdüğünü kaydederlerken, bu mağazalarda kaliteli, KDVsi yüksek mal üretme ve satma politikasının amaçlandığını kaydettiler.
Turqualtyde önceliğin tekstil konfeksiyona verildiğini ifade eden yetkililer, daha sonra bu uygulamanın diğer sektörlere yayılacağını söylediler. Stratejide, araştırma-geliştirme (ar-ge) çalışmalarına hız verilmesi de amaçlanıyor. | |