|
![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
|||||||
|
|||||||
![]() |
Kaya Ergenç, TAIde uçak kazasıyla ilgili yaptığı basın toplantısında, kazada 3 İspanyol uçuş mühendisi ile 1 TAI personeli uçuş mühendisinin hayatını kaybettiğini belirterek, uçağın saat 12.15 civarında Akıncı Ana Üssü ana pistinden kalkarken pistin ortalarında 100 feet (30-35 metre) kadar havalandıktan sonra sola yıkılarak, hemen pistin kenarına, önce kanadı, sonra da bütün gövdesiyle yere vurduğunu söyledi. Uçağın 50-60 metre açığında çok ağır hasara maruz kaldığını ifade eden Ergenç, ana gövdenin hemen hemen hasarsız görünmesine rağmen pilot mahalli ve uçuş mühendislerinin bulunduğu bölümün çok ağır hasara uğradığını ve tamamen harap olduğunu kaydetti. UZMAN EKİP GELİYOR Uçak kazalarında hemen bir sonuca ulaşmanın yanlış ve spekülatif olacağını belirten Ergenç, Bu yönüyle kazayı tetkik etmeden, nedenini açıklamak tamamen yanlıştır. İspanyadan CASA firmasından bütün dünyada bu tür kazalara müdahale eden, tetkik eden bir kaza kırım eksper ekibi yola çıktı, bu gece burada olacaklar dedi. CASA firması Genel Müdürü Alberto Fernandezin de bu ekibe dahil olduğunu kaydeden Ergenç, şunları söyledi: Tabii ki, burada CASAnın teknik ekibi var bizimle beraber. Yarın, Hava Kuvvetlerinden de arzettik; bunların uzman kaza kırım ekipleri de bizimle beraber. Yani, CASAnın, TAInin ve Hava Kuvvetlerimizin ekipleri. Sorumluluk bizdedir, Hava Kuvvetlerinin herhangi bir sorumluluğu yoktur bu aşamada. Kazayı tetkik edecekler, olay gözler önünde cereyan etmiştir. Kara kutu bulunmuştur, bütün bunların tetkikinden ve buradaki gayet tabii uzman gözüyle bakan tanıkların ifadeleri istikametinde nedeni bulunacaktır. ÇOK GÜVENİLİR BİR UÇAK CASA uçaklarının bütün dünyadaki diğer uçaklar gibi uluslararası normların, kalite standartlarının, kontrollerinin tamamından, en mükemmelinden geçtiğini anlatan Ergenç, şunları kaydetti: Zaten, hiçbir uçağın, CASA bunlardan ayrı değildir, yahut onların dışında bir unsur değildir; hiçbir uçuş emniyeti, hiçbir güvencesizlik, milyarda, trilyonda bir olsa müsaade edilmez. Hiçbir açık söz konusu değildir. Ama, gayet tabii insanın arıza, hata yaptığı gibi uçak da zaman zaman arıza yapabilir. CASA uçağının, diğer askeri uçaklara nazaran bir üstünlüğü daha vardır; CASAnın sivil havayollarında, sivil yolcu taşıyan versiyonları da var. Sivil uçak sertifikasyonu, yani güvence belgesi FAA denilen uluslararası bir kuruluşun fevkalade sıkı, hassas ve titiz denetimi, standartlarını karşılamasıyla mümkündür. Askeri uçaklarda bu gerekmez. CASAnın askeri tipinin aynısı olan sivil tipi, bu sertifikasyona da sahip olması bakımından diğer askeri uçaklardan çok daha üstün düzeyde uçuş güvenilirliği ve emniyeti yönünden belgelenmiştir. Bunu özellikle belirtmek istiyorum. Herhalde, kısa zamanda, hemen 1-2 saatte olmayacaktır tabii. Yarınki tetkikler sonucunda bu uçağımıza ne olduğunu öğrendiğimiz zaman, sizlere gereği şekilde açıklayacağız. KAZANIN ADI BOEİNG DE OLABİLİRDİ Bir gazetecinin İki gün üst üste CASA tipi uçakların düşüşü tesadüf mü sorusuna Ergenç, buna benzer olayların birçok kez olduğunu hatırlatarak, Dün dediğim gibi, CASA ile uçulduğu için bu olay oldu. Boeing ile uçulsaydı, kazanın adı Boeing olurdu. Böyle üst üste gelmesi normal değil. Ancak, kara bir senaryo yazılması, bu da normal değil dedi. CASAların 1990dan itibaren üretilmeye başlandığını, bu uçakların yüzde 95e tekabül eden 17 bin parçasının TAIde üretildiğini anımsatan Ergenç, diğer parçaların ithal edildiğini kaydetti. Malatyada düşen uçağın, 1995 yılının Kasım ayında Türk Silahlı Kuvvetlerine teslim edildiğini söyleyen Ergenç, bir başka soru üzerine, uçakların teslim edilmesinden sonra sorumluluğun ilgili kurumlarda olduğunu, ancak gözden geçirilmesi istenen durumlarda da kendilerinin devreye girdiğini bildirdi. Malatya yakınlarında meydana gelen kazanın nedeni ile ilgili bir soru üzerine Ergenç, kendisinin söyleyeceklerinin spekülasyon olacağını, bu yüzden açıklama yapmasının doğru olmadığını belirtti. Ergenç, bir gazetecinin, TAIde düşen uçağın yakınlarında lojmanların bulunduğunu hatırlatarak, Faciadan mı döndük demesi üzerine şu karşılığı verdi: Faciadan dönüldü denilemez. Uçuş kurallarına göre uçağın kalktığı noktalarda nelerin bulunup, nelerin bulunmayacağı bellidir. Bizim burada da uçuş güvenliğini etkileyecek bina ya da ağaç bulunması söz konusu değildir. Uçak, pistten çıktıktan sonra olay gerçekleşmiştir. İlmi olarak tespit edilen sahada kalmıştır. Kaza bölgesinden görüntü alınması ile ilgili sorumluluğun Hava Kuvvetleri Komutanlığında olduğunu ifade eden Ergenç, uçağın düştüğü sırada patlama olmadığını, pilot bölümünün bulunduğu ön tarafın yere çarpması sonucu tamamen bu bölümün harap olduğunu söyledi. ATLAMA İMKANI YOKTU Ölümlerin de bu sıkışmadan kaynaklandığını anlatan Ergenç, uçakta yakıt bulunmasına rağmen yangın çıkmadığını ifade etti. Uçakta 2si pilot, 2si uçuş mühendisi olmak üzere 4 kişinin bulunduğunu kaydeden Ergenç, bu kişilerin kaza sırasında atlama imkanının olmadığını belirtti. Olayda pilot hatasının bulunup bulunmadığının sorulması üzerine de Ergenç, bu konuda yapılacak yorumların spekülasyon olacağını tekrarladı. Ergenç, Uçmak, bir sanat ve ilimdir dedi. Kara kutu incelemesinin İspanyadan gelecek ekiple birlikte yapılacağını kaydeden Ergenç, kara kutunun, kaza anından geriye 10 dakikalık motorun durumu ve pilotun konuşmalarını içerdiğini de teknik bilgi olarak aktardı. Ekibi ile basın toplantısı yapan Ergenç, gazetecilerden, spekülasyona neden olmadan, kamuoyunu doğru bir şekilde bilgilendirmeleri ricasında da bulundu. | ||||
![]() |
|
![]() |
|||||||||||||||
![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler | Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları |
|||||||||||||||||
![]() |