Home page
Haber Menüsü


Vatandaş hayatından memnun değil
Tüketici ödülü kazanan araştırmaya göre, ailelerin yüzde 72.8‘i gelirini az buluyor, yüzde 66.7‘lik grup sade bir yaşamın insanı yoksul ve mutsuz kıldığını ifade ediyor.
Ankara
AA
18 Mart— Sanayi ve Ticaret Bakanlığı’nın tüketicinin korunmasına dönük bilimsel çalışma dalında bu yıl tüketici ödülüne layık gördüğü Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi öğretim üyelerinden Dr. Yasemin Mert Babekoğlu’nun “Tüketicilerin Demografik Özellikleri ve Bireysel Tutumlarının Sorumlu Tüketim Davranışları Üzerindeki Etkisi” konulu araştırması, ilginç sonuçlar ortaya koydu.

   
 
       
    MSNBC News Kişi başına milli gelir 2.500 $ oldu
MSNBC News Lüks oto satışları kriz takmadı
MSNBC News Memurların yarısı yoksulluk sınırının altında
 
NTVMSNBC Reklam  
 

  Ankara’da gerçekleştirilen araştırmaya göre, ailelerin yüzde 72.8’lik bölümünü gelirini yeterli bulmuyor. 1991 yılında yine Ankara’da yapılan başka bir araştırmada, yüzde 53.7’lik bir grup yeterli gelire sahip olduğunu ifade etmiş, yüzde 13.3’lük grup ise “Çok yeterli” demişti. Söz konusu araştırmada gelirini yetersiz bulanların oranı yüzde 28.3, çok yetersiz bulanların ise yüzde 3.7 olmuştu.
       Araştırmaya katılanlar, genel olarak modayla çok ilgilenmediklerini, giyim ve aksesuara mümkün olduğunca az para harcamaya çalıştıklarını belirtirken, eğlence yerlerine gidemediklerini de beyan ettiler.
       
YOKSUL VE MUTSUZ OLDUKLARINI DÜŞÜNÜYORLAR
       Babekoğlu’nun araştırmasında örnekleme yoluyla seçilen aile bireylerine yöneltilen görüş ile bu konuda tespit edilen eğilimler şöyle:
* Sade bir yaşamın sefil (yoksul, mutsuz) olduğunu düşünüyorum: Kesinlikle katılan yüzde 31.6, katılan 35.1, kararsız 5.8, katılmayan 12.2, kesinlikle katılmayan 15.3.
* Giyim ve aksesuara mümkün olduğunca az para harcamak bir kuraldır: Kesinlikle katılan yüzde 13.6, katılan 45.2, kararsız 5.5, katılmayan 29.6, kesinlikle katılmayan 6.1.
* Modayla çok ilgilenmiyorum: Kesinlikle katılan yüzde 20.3, katılan 40, kararsız 3.2, katılmayan 29.3, kesinlikle katılmayan 7.2. Bu tabloya göre, tüketicilerin yüzde 60.3’lük bölümü modayla çok ilgili değil. İlgilenen yüzde 36.5 düzeyinde. Öğrenim düzeyi yükseldikçe, modayla ilgilenme artıyor.
* Cömertçe para harcamaktansa tasarruf etmeyi tercih ederim: Kesinlikle katılanlar yüzde 21.1, katılanlar 48.1, kararsız 9.6, katılmayanlar 17.7, kesinlikle katılmayanlar 3.5. Öğrenim düzeyi yükseldikçe bu görüşe katılma oranı düşüyor. Cömertçe para harcamaktansa tasarruf etmeyi tercih edenler, geliri yetersiz olanlarda daha yüksek görülüyor.
* Genel olarak dışarı çıkmaktansa evde oturmayı tercih ederim: Kesinlikle katılan yüzde 8.1, katılan 35.7, kararsız 10.7, katılmayan 34.5, kesinlikle katılmayan 11.0.
* Refah ve bolluk içinde bir yaşamı sürdürmek yanlıştır: Kesinlikle katılan 1.7, katılan yüzde 10.2, kararsız 11.3, katılmayan 63.2, kesinlikle katılmayan 13.6.
* Seyahatler için daha çok para ayırmayı tercih ediyorum: Kesinlikle katılan yüzde 11.9, katılan 29.3, kararsız 4.3, katılmayan 41.2, kesinlikle katılmayan 13.3.
       
SORUMLU TÜKETİM DAVRANIŞLARI
* Enerji verimliliği olan ev araçlarını satın almaya çalışırım: Her zaman yüzde 26.1, genellikle 29.3, bazen 11.3, çok seyrek 4.3, hiçbir zaman 29.
* Ambalajlı ürünleri satın almam: Her zaman yüzde 23.2, genellikle 25.5, bazen 17.1, çok seyrek 5.8, hiçbir zaman 28.4.
* Bir seçim yapma olanağı olduğunda her zaman çevreye en az zarar verecek ürünleri tercih ederim: Her zaman yüzde 64.1, genellikle 23.2, bazen 8.4, çok seyret 2, hiçbir zaman 2.3.
* Bir ürün satın alırken kimyasal madde içcerenleri tercih etmem: Her zaman yüzde 34.2, genellikle 23.5, bazen 16.8, çok seyrek 8.1, hiçbir zaman 17.4.
* Daha pahalı olsa da enerji tasarrufu sağlayan lambaları satın alırım: Her zaman yüzde 23.5, genellikle 17.4, bazen 10.4, çok seyrek 7.2, hiçbir zaman 41.5.
* Ani satın alma davranışlarında bulunmam: Her zaman yüzde 37.7, genellikle 16.8, bazen 19.1, çok seyrek 5.5, hiçbir zaman 20.9.
* Hava kirliliğini azaltmaya katkıda bulunmak amacıyla işe bisiklet ya da otobüsle gitmeye gönüllüyüm: Her zaman yüzde 18.8, genellikle 23.2, bazen 19.4, çok seyrek 10.2, hiçbir zaman 28.4.
       
TÜKETİM BİÇİMLERİ
* Gazete satın alma: Her zaman yüzde 63.2, genellikle 21.1, bazen 8.4, çok seyrek 3.8, hiçbir zaman 3.5.
* Kitap satın alma: Her zaman yüzde 17.4, genellikle 33.6, bazen 23.2, çok seyrek 13.9, hiçbir zaman 11.9.
* Sinema izleme: Her zaman yüzde 4, genellikle 16.2, bazen 32.5, çok seyrek 29.3, hiçbir zaman 18.
* Eğlence yerlerine gitme: Her zaman yüzde 2.9, genellikle 5.8, bazen 28.7, çok seyrek 25.8, hiçbir zaman 36.8.
* Aile olarak dışarıda yemek yeme: Her zaman yüzde 7.5, genellikle 20.6, bazen 47.8, çok seyrek 17.1, hiçbir zaman 7.
* Hazır yiyecek satın alma: Her zaman yüzde 2, genellikle 5.5, bazen 26.7, çok seyrek 21.2, hiçbir zaman 44.6.
       
    TOP5 Bankaların kara tahtaları siliniyor  
     
 
  NTVMSNBC KULLANICILARININ TOP 10'u  
 

Bu haberi diğer okuyucularımıza tavsiye eder misiniz?
hayır   1  -   2  -   3  -   4  -   5  -  6  -  7  kesinlikle

 
   
 
 
NTVMSNBC   NTVMSNBC 'ye iyi erisim için
Microsoft Internet Explorer
Windows Media Player   kullanın
 
   
  Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler |
Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları