| | | 37. Antalya Altın Portakal Film Festivali’ndeki film galalarında tam bir sinema şöleni yaşanıyor. Festivalin 2. günüde akşam seansında yarışma filmlerinden Zeki Ökten’in yönettiği Metin Akpınar, Zeki Alasya, Yıldız Kenter, Şükran Güngör ve Eşref Kolçak’ın rol aldığı Türk-Fransız ortak yapımı “Güle Güle” filmi ile Tunç Başaran’ın yönettiği “Abuzer Kadayıf” sinemaseverlerle buluştu.
Aynı günde başrol oynadığı iki filmle izleyici karşısına çıkan sanatçı Metin Akpınar, filmlerin ardından düzenlenen sohbet toplantılarında, uzun soluklu Altın Portakal Film Festivali’nde zaman zaman, siyasi ve hatır ilişkileri nedeniyle amaçlı ödüllendirilmelerle karşılaştıklarını ancak, sebep ne olursa olsun bir sanatçı için ödül almanın çok motive edici olduğunu söyledi. Akpınar, festivalin önümüzdeki yıllarda da geliştirilerek devam ettirilmesini istedi. Altın Portakal Film Festivali’nin 2. gün etkinlileri son günlerde çeşitli tartışmalara neden olan “Abuzer Kadayıf” filmi ile sona erdi. Film, AKM Aspendos Salonu’nu dolduran yaklaşık yaklaşık 900 kişi tarafından ilgiyle izlendi.
Toplumsal ve kültürel yozlaşma birlikte, sokak çocukları sorunu ve medya eleştirisi yapılan Kandemir Konduk’un senaryosunu yazdığı Tunç Başaran’ın yönettiği film sonrası Metin Akpınar, Sibel Turnagöl, Özlem Savaş ve Kandemir Konduk düzenlenen sohbet toplantısına katıldı.
Filmin başrol oyuncusu Metin Akpınar, filmdeki performansıyla izleyiciden tam not alırken, bir soru üzerine toplumsal yaşamda insanların doğru bilgiyi ucuz yoldan alamadıkları takdirde, ülkede din istismarı, etnik istismar ve sosyolojik istismarın ortaya çıkabildiğini ifade etti. Akpınar, “Abuzer Kadayıf” filmi ile geç de olsa kamuoyunda yozlaşmaya karşı çıkmak anlamında bir şüphe yaratmak istediklerini anlattı. Akpınar, filmedeki “Ersin Balkan” tiplemesinde olduğu gibi sokak çocukların barındırılması konusunda gerçek hayatta da çaba harcayıp harcamadığını sorulması üzerine, çabaları bulunduğunu ancak bunu açıklamak istemediğini söyledi.
Filmin senaristi Kandemir Konduk da “Abuzer Kadayıf” tiplemesinin İbrahim Tatlıses’den esinlenerek ortaya çıkarıldığı yolundaki eleştirilerin hatırlatıması üzerine , Abuzer Kadayıf’ın ve filmdeki diğer tiplemelerin yazımı sırasında birilerine benzetme kaygısı düşünmeden yola çıktığını kaydetti. Bu arada, sanatçıları sahnenin önünde görüntülemeye çalışan basın mensupları bazı izleyiciler tarafından eleştirildi.
| |