Home page
Haber Menüsü


Güncelleme: 12:23 TS 3 Eki., 2000
Acı Gönül
Başrol oyuncusu Berhan Şimşek, "Acı Gönül"ün, Güneydoğu meselesini anlatan namuslu bir film olduğunu söyledi
Altın Portakal’ın galası sönük geçti
Festivalin açılışını yapan “Acı Gönül” rağbet görmedi
Antalya
AA
    3 Ekim —  37. Antalya Altın Portakal Film Festivali’ndeki aday filmlerden biri olan “Acı Gönül”ün galası, beklenen ilgiyi görmedi. Yaklaşık 100 kişinin izlediği “Acı Gönül” filminin galasından sonra basın toplantısı düzenleyen başrol oyuncusu Berhan Şimşek, filmi ve festivalden beklentilerini değerlendirdi.  

   
 
       
    MSNBC News Festivale alkışlı açılış
MSNBC News Türk Film Oscarı başladı
MSNBC News Altın Portakal 'Vefa' Ödülleri
 
NTVMSNBC Reklam  
 

 
Ben Güneydoğu meselesinin altını daha net çizerdim. Ama yönetmen Ersin Petan kendi açısından olayı böyle değerlendirmeyi tercih etmiş. Kendi baktığı noktadan da başarılı olmuş
BERHAN ŞIMŞEK
Acı Gönül
       Sanatçı Berhan Şimşek, “Film, Türkiye’de Güneydoğu meselesinin nasıl başladığını, altını tam olarak çizmeden anlatan namuslu bir film” dedi. Filmin yönetmen ve oyuncu kadrosuyla birlikte tüm unsurlarının mükemmel olduğunu savunan Şimşek, senaryonun iyi düşünülmüş, ancak biraz korkakça yazılmış olduğunu öne sürdü.
       Şimşek şöyle devam etti:
       
       “Ben şahsen Güneydoğu meselesinin altını daha net çizerdim. Ama yönetmen Ersin Petan kendi açısından olayı böyle değerlendirmeyi tercih etmiş. Kendi baktığı noktadan da başarılı olmuş. Ama isteseydi daha iyi de işleyebilirdi. Ben oynadığım filmlerde senaryoya müdahale etmem, sadece öneri getiririm. Bu filmde oynayan bir sanatçı olarak da eleştiri yapma hakkını kendimde görüyorum”
       
       Berhan Şimşek, Altın Portakal Film Festivali’nin bir yarışma gibi görmediğini, ödülün önemli olmadığını söyledi. Şimşek, “Önemli olan izleyicinin beğenisidir” diye konuştu. Türkiye’de sinemanın baskı altında tutulduğunu ve sinemadan korkulduğu görüşünü savunan Şimşek, Antalya’nın “Altın Portakal Festivali” ile önemli bir görevi başarıyla yürüttüğünü, ancak Melih Gökçek’in göreve gelmesiyle birlikte Ankara Film Festivali’nin yok olma noktasına geldiğini iddia etti.
       
“ACI GÖNÜL”
       
       Yönetmenliğini Ersin Petan’ın yaptığı, Berhan Şimşek, Selçuk Yöntem, Elyse Mirto ve Erdinç Akbaş’ın oynadığı filmin konusu şöyle:
       Amerikalı Rayna bir üniversitenin sağladığı burs ile Türkiye’ye araştırma yapmaya gelir. Türk kadınının sosyal ve iş yaşamını araştıran Rayna, gittiği Anadolu kasabasında ilginç olaylara tanık olur. Kendisine tercümanlık yapan kasabadaki doktorun kocası İlhan, Rayna’ya aşık olur. Rayna ise bir namus cinayetinden aranan Rıza adlı kanun kaçağına aşık olur ve filmin sonunda Rıza polis tarafından vurularak öldürülünce, ülkesine döner.
       
AKPINAR’IN İKİ FİLMİ AYNI GÜNDE
       
Metin Akpınar, festivalin önümüzdeki yıllarda da geliştirilerek devam ettirilmesini istedi

       37. Antalya Altın Portakal Film Festivali’nin 2. günüde akşam seansında yarışma filmlerinden Zeki Ökten’in yönettiği Metin Akpınar, Zeki Alasya, Yıldız Kenter, Şükran Güngör ve Eşref Kolçak’ın rol aldığı Türk-Fransız ortak yapımı “Güle Güle” filmi ile Tunç Başaran’ın yönettiği “Abuzer Kadayıf” sinemaseverlerle buluştu. Aynı günde başrol oynadığı iki filmle izleyici karşısına çıkan sanatçı Metin Akpınar, filmlerin ardından düzenlenen sohbet toplantılarında, uzun soluklu Altın Portakal Film Festivali’nde zaman zaman, siyasi ve hatır ilişkileri nedeniyle amaçlı ödüllendirilmelerle karşılaştıklarını ancak, sebep ne olursa olsun bir sanatçı için ödül almanın çok motive edici olduğunu söyledi. Akpınar, festivalin önümüzdeki yıllarda da geliştirilerek devam ettirilmesini istedi.
       
KADAYIF, ANTALYA’DA İLGİ GÖRDÜ
       
       Altın Portakal Film Festivali’nin 2. gün etkinlileri son günlerde çeşitli tartışmalara neden olan “Abuzer Kadayıf” filmi ile sona erdi. Film, AKM Aspendos Salonu’nu dolduran yaklaşık yaklaşık 900 kişi tarafından ilgiyle izlendi. Toplumsal ve kültürel yozlaşma birlikte, sokak çocukları sorunu ve medya eleştirisi yapılan Kandemir Konduk’un senaryosunu yazdığı Tunç Başaran’ın yönettiği film sonrası Metin Akpınar, Sibel Turnagöl, Özlem Savaş ve Kandemir Konduk düzenlenen sohbet toplantısına katıldı.
Akpınar, “Abuzer Kadayıf” filmi ile geç de olsa kamuoyunda yozlaşmaya karşı çıkmak anlamında bir şüphe yaratmak istediklerini anlattı

       Filmin başrol oyuncusu Metin Akpınar, filmdeki performansıyla izleyiciden tam not alırken, bir soru üzerine toplumsal yaşamda insanların doğru bilgiyi ucuz yoldan alamadıkları takdirde, ülkede din istismarı, etnik istismar ve sosyolojik istismarın ortaya çıkabildiğini ifade etti. Akpınar, “Abuzer Kadayıf” filmi ile geç de olsa kamuoyunda yozlaşmaya karşı çıkmak anlamında bir şüphe yaratmak istediklerini anlattı. Akpınar, filmedeki “Ersin Balkan” tiplemesinde olduğu gibi sokak çocukların barındırılması konusunda gerçek hayatta da çaba harcayıp harcamadığını sorulması üzerine, çabaları bulunduğunu ancak bunu açıklamak istemediğini söyledi. Filmin senaristi Kandemir Konduk da “Abuzer Kadayıf” tiplemesinin İbrahim Tatlıses’den esinlenerek ortaya çıkarıldığı yolundaki eleştirilerin hatırlatıması üzerine, Abuzer Kadayıf’ın ve filmdeki diğer tiplemelerin yazımı sırasında birilerine benzetme kaygısı düşünmeden yola çıktığını kaydetti.
       
 
       
    TOP5 38. Rotterdam Film Festivali başladı  
     
 
  NTVMSNBC KULLANICILARININ TOP 10'u  
 

Bu haberi diğer okuyucularımıza tavsiye eder misiniz?
hayır   1  -   2  -   3  -   4  -   5  -  6  -  7  kesinlikle

 
   
 
 
NTVMSNBC   NTVMSNBC 'ye iyi erisim için
Microsoft Internet Explorer
Windows Media Player   kullanın
 
   
  Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler |
Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları