| | | Avrupanın yolunda farımız da açık yolumuz da diyen Sabancı, AB sürecinin kolay bir yol olmayacağını vurguladı. Sabancı, Türkiye için önemli bir yolculuğun ilk adımlarını atacağız. Hep beraber bunu başarıyla tamamlayacağımıza inanıyorum dedi.
Güler Sabancı, Avrupanın bir parçası olmanın Türkiye için yeni bir başlangıç olmadığına, Atatürkten beri Türkiyenin yüzünün zaten Batıya dönük olduğuna işaret etti.
Sabancı, AB liderlerinin olumsuz bir tutumuna karşı, Türkiyenin tavrına ilişkin Başbakan Erdoğan ve Dışişleri Bakanı Gülün açıklamalarının hatırlatılması üzerine, Bugün bunları konuşmayalım. Önce bir yola çıkalım, niyet önemlidir. Karşı tarafın niyetini göreceğiz, kendi niyetimizi biliyoruz zaten dedi.
2004 BAŞARILARLA DOLU
Güler Sabancı, ekonomideki gelişmeleri değerlendirirken de 2004 yılının ekonomik istikrarın sağlandığı, enflasyonun, faizlerin nispeten düştüğü, iyi bir büyümenin yakalandığı bir yıl olduğunu söyledi. IMF ile yapılan anlaşmayı da çok önemsediğini belirten Sabancı, şunları kaydetti:
İş dünyası, ekonomi çevremiz bunu bekliyorduk. IMF ile anlaşmanın gerçekleşmiş olmasından ayrıca memnunum. Çünkü, yakalanan istikrarın sürdürülmesi, sürekli hale getirilmesi çok önemlidir. Dolayısıyla, bu üç yıllık anlaşmayı bu anlamda çok önemli buluyorum. Bütün bunlar makroekonomik dengeleri tutmak içindir. Mikroda yapılacak işlerimiz daha vardır.
|
|
|
Sabancı Holding LTMOG Başkanı Turgut Uzer, Brisa Genel Müdürü Ahmet Piker ve Sabancı Holding Başkanı Güler Sabancı (sağdan üçüncü), kampanyanın maskotu Fındık'la poz verdi.
| | 
Türkiyenin önünde mutlaka yapılması gereken yapısal reformlar bulunduğunu, bunların gözden kaçırılmamasını isteyen Sabancı, önem ve öncelikleri azımsanmayacak yapısal reformlara bir an önce başlanması gerektiğini vurguladı, başlanacağı inancını dile getirdi. Sabancı, şunları söyledi:
2004 makroekonomik dengeleri sağladığımız bir yıl oldu. Ama artık mikro konuşmamız lazım. Artık şirketlerin performansı, verimlilik, kalite bunları konuşmamız lazım. Biz bugüne kadar makroekonomik istikrar sağlayamadığımız için diğer mikroda yaptığımız işler hep ikinci planda kaldı. Hep enflasyon, faizle uğraştık. Şimdi onları sürekli şekilde istikrara kavuşturduktan sonra, hepimize düşen mikro konularda daha iyi çalışmaktır. Hükümetimiz de gerekli düzenlemeleri yapacaktır. 2004 yılı üst üste başarılı bir yıl olmuştur.
BRİSAYA MAA GLOBES ÖDÜLÜ
Brisanın Türkiyede Bridgestone markasıyla yürüttüğü Farım da hep açık, yolum da başlıklı kampanyası, Pazarlama Ajansları Derneği (Marketing Agencies Association) adlı uluslararası kuruluş tarafından yapılan değerlendirmede, dünyanın en iyi sosyal amaçlı pazarlama kampanyası dalında birinciliğe layık görüldü. Sabancı, Brisanın Maa Globes ödülünün açıklandığı basın toplantısında, Brisanın Avrupa Birliği (AB) ile Gümrük Birliğine girildiği 1996 yılında da Avrupa Kalite Büyük ödülünü alan ilk kuruluş olduğunu hatırlattı.
Bugün de, uluslararası bir kuruluşun objektif kriterlere dayanılarak, kurumun sosyal sorumluluk bilinciyle yürüttüğü kampanyayı ödüllendirmesinin sevindirici olduğunu vurgulayan Güler Sabancı, İşte dünyalı olmak, işte medeniyet, işte Avrupalı olmak böyle bir şey. Artık bunları konuşacağız dedi.
Brisa Genel Müdürü Ahmet Piker de, Sabancı Holding şirketlerinin sosyal sorumluluk alanlarındaki görevlerinin hep bilincinde olduğunu ve bu görevleri her zaman en iyi şekilde yerine getirmeye çalıştıklarını kaydetti. | |