Home page

Haber Menüsü


Yazara mail atmak için resmin üzerine tıklayın.
 
Yol Güvenliği Bildirgesi ve Türkiye
 
Michael Schumacher, Avrupa Yol Güvenliği Bildirgesi imza atmak için değil, destek vermek için, Fiat ya da Ferrari adına değil, FIA adına Dublin’de gövde gösterisi yaptı.
 
NTV-MSNBC
 
11 Haziran 2004—  Dünya Sağlık Örgütü, 6 Nisan 2004’te Dublin’de Global Yol Güvenliği Günü’nü kutladı. Aynı günün akşamı Avrupa Yol Güvenliği Bildirgesi’nin resmi imza töreni vardı. 15 AB üyesi ülkenin ulaştırma bakanları ve dünya çapındaki 40 farklı örgüt temsilcileri, Avrupa Yol Güvenliği Bildirgesi’ne destek vermek amacıyla Dublin’de bir araya gelmişti. Otomobil üreticisi firmalardan sadece Honda’nın imza attığı bildirgenin imza gününde çok tanıdık bir isim, Michael Schumacher de bulunuyordu.

   
 
       
    MSNBC News Hiçbirimiz sanal değiliz
MSNBC News 26 bin 280 saatlik bir kısa yolculuk
MSNBC News 'Respected'
 
NTVMSNBC Reklam  
 

  Alman pilot Avrupa Yol Güvenliği Bildirgesi imza atmak için değil, destek vermek için, Fiat ya da Ferrari adına değil, FIA adına Dublin’de gövde gösterisi yaptı. Schumacher “Bence toplumsal bir simge haline gelen F1 pilotlarına yapılması gereken bazı görevler de düşüyor” diye konuştu; “Bugün benim Dublin’de yaptığım da bunlardan biri. Yol güvenliği çok önemli bir konu.”
       
SCHUMACHER: YOL EMNİYETİ ÖNEMLİDİR
       Michael Schumacher’in FİA’nın yol emniyeti ile ilgili etkinliklerine katılmamak gibi bir seçimi olmamış hiçbir zaman. “Eğer ünlü olabilecek kadar şanslıysanız, ününüzü ve ününüzün sağladığı gücü önemli konularda kullanarak dikkat çekebilirsiniz. Ve yol güvenliği herkesi ilgilendiren hayati önem taşıyan bir konu” diyor; profesyonel bir yarış pilotu olarak otomobilinde ve pistte en üst seviyedeki güvenlik standartlarını talep ettiğini söylüyor ve ekliyor: “Yollarda ve otomobillerimizde da aynı ilgiyi beklemeliyiz.”
       
HER YIL TRAFİKTE 1.2 MİLYON KİŞİ ÖLÜYOR
       Konuyla ilgili daha geniş bilgi, F1 Racing Dergisi’nin Haziran sayısından edinilebilir. Dublin’deki toplantının ayrıntıları, FIA Başkanı Max Mosley’nin konuşmasında verdiği rakamlar (tüm dünyada trafik kazalarında her yıl 1.2 milyon kişi ölüyor; 50 milyon kişi sakatlanıyor; yollarda meydana gelen sakatlıkların maliyeti her yıl 518 milyar doları buluyor; 15 ve 44 yaş arasında erken ölüm ve sağlıksızlığa sebep olanlar sıralamasında, trafikte sakatlananlar, HİV/Aids’in ardından ikinci sırada yer alıyor) ve FIA’nın hedefi, derginin Haziran sayısında bir kez daha vurgulanmış; hedef, trafik kazalarındaki ölüm oranını 2010’da yüzde 50 azaltmak...
       Mosley “Eğer gerekli önlemler alınmazsa trafikte meydana gelecek sakatlıkların yüzde 65 artacağı tahmin ediliyor” diye bitirmiş konuşmasını.
       Mosley’nin verdiği rakamları dikkate alarak ilginç/korkutucu 3 noktaya parmak basmak mümkün: 1) Trafik kazalarında her gün tüm dünyada 3200 kişi hayatını kaybediyor; 2) Bu kazaların önemli bir bölümü önlenebilir kazalar; 3) Trafik kazaları, bunların sonucunda yaşanan ölüm ve yaralanmalar (mal kayıplarını saymıyorum bile) sadece Türkiye’de değil, tüm dünyada evrensel bir sorun olarak varlığını koruyor.
       
EĞİTİM KAZALARI ÖNLEYEBİLİR Mİ?
       
Almanya, 1970’li yıllardan itibaren verilen trafik eğitiminde özellikle çocukları ve yaşlıları hedef alarak bu sorunu çözmeye çalışmış. Bunun nedeni 18-21 yaş arası araç sürücülerinin, daha tecrübesiz ve riske girmeyi seviyor olmaları… Almanya’da gençlerin tecrübe kazanmaları amacıyla 16 yaşından itibaren trafik eğitimine başlaması ama 18 yaşlarını doldurduktan sonra ehliyetlerini almaları, düşünülen uygulamalar arasında bulunuyor.
       Trafik kazalarını orta ve uzun vadede tümüyle önlemek mümkün değil, bu nedenle hedef “daha az kaza ve daha az kayıp” olarak belirlenmiş durumda. İstatistikler, Türkiye’nin diğer ülkelere göre araç başına düzen kaza sayıları bakımından daha kötü; araç başına düşen ölüm sayıları bakımından orta; kaza başına düşen ölüm sayıları bakımından daha iyi durumda olduğunu gösteriyor. Yani öncelikle kaza sayısının azaltılması gerekiyor.
       
KAZA SAYISI AZALTILABİLİR Mİ?
       Kaza sayısının azaltılması ne anlama geliyor? Yine istatistiklerden yardım alalım: 1996 yılında yapılan bir araştırma, Türkiye’de her 100 aracın 6.48’inin kaza yaptığını; her 1000 araç başına ölümün ise 1.02 olduğunu gösteriyor. Fransa’da 100 araç başına kaza sayısı 1.97 olurken (Türkiye’deki rakam Fransa’dakinden 3,5 kat fazla); İtalya’da 100 araç başına kaza oranı 0.51’de kalmış (Türkiye’deki rakam İtalya’dakinden 12 kat fazla).
       1000 araç başına ölüm sayısı ise Fransa’da 0.33 (Türkiye’deki rakam 3 kat fazla) ve İtalya’da ise sadece 0.19 (Türkiye’deki rakam 5,5 kat fazla).
       
İSTATİSTİKLER BİZİM YANIMIZDA DEĞİL
       
Peki Türkiye’deki istatistikler ne diyor? Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Hizmetleri Başkanlığı’ndan alınan bilgiye göre, 2002 yılında 407 bin 247 trafik kazası meydana gelmiş; bu kazalarda 2.885 kişi hayatını yitirirken, 93.713 kişi yaralanmış. Verilere göre trafik kazaları 2001 yılına göre 0.5 azalmış; ölüm olaylarında yüzde 2.3, yaralanmalarda ise yüzde 0.8 düşüş olmuş.
       Geçen yıl meydana gelen trafik kazalarının büyük bölümü şehir içi yerleşim bölgelerinde olurken, ölüm olayları daha çok şehirlerarası yollarda meydana gelmiş. Şehir içinde meydana gelen kazalarda 1035 kişi yaşamını yitirirken, şehirlerarası yollarda 1850 kişi ölmüş.
       Bir kez daha tekrarlayalım; trafik kazaları sadece Türkiye’nin değil tüm dünyanın ortak sorunu, ama Türkiye, trafik kazalarında diğer Avrupa ülkelerine göre daha fazla ölüm ve yaralanma yaşıyor. Ve unutmayın, bu kazaların önemli bir bölümü önlenebilir kazalar.
       
 
       
    MSNBC News e. murat yığcı'nın tüm yazıları - 4
MSNBC News e. murat yığcı'nın tüm yazıları - 3
MSNBC News e. murat yığcı'nın tüm yazıları - 2
MSNBC News e. murat yığcı'nın tüm yazıları
 
     
 
   
 
 
NTVMSNBC   NTVMSNBC 'ye iyi erisim için
Microsoft Internet Explorer
Windows Media Player   kullanın
 
   
  Spor Kapak | Futbol | EURO2000 | World2000 | Basketbol | NBA | Formula1 | Motor Sporları
Tenis | Olimpiyat | Diğer | Foto Galeri | Yardım | Araçlar | Arama |Bize Yazın
Reklam | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları