|
Hiçbirimiz sanal değiliz 26 bin 280 saatlik bir kısa yolculuk 'Respected' |
|||
Alman pilot Avrupa Yol Güvenliği Bildirgesi imza atmak için değil, destek vermek için, Fiat ya da Ferrari adına değil, FIA adına Dublinde gövde gösterisi yaptı. Schumacher Bence toplumsal bir simge haline gelen F1 pilotlarına yapılması gereken bazı görevler de düşüyor diye konuştu; Bugün benim Dublinde yaptığım da bunlardan biri. Yol güvenliği çok önemli bir konu. SCHUMACHER: YOL EMNİYETİ ÖNEMLİDİR Michael Schumacherin FİAnın yol emniyeti ile ilgili etkinliklerine katılmamak gibi bir seçimi olmamış hiçbir zaman. Eğer ünlü olabilecek kadar şanslıysanız, ününüzü ve ününüzün sağladığı gücü önemli konularda kullanarak dikkat çekebilirsiniz. Ve yol güvenliği herkesi ilgilendiren hayati önem taşıyan bir konu diyor; profesyonel bir yarış pilotu olarak otomobilinde ve pistte en üst seviyedeki güvenlik standartlarını talep ettiğini söylüyor ve ekliyor: Yollarda ve otomobillerimizde da aynı ilgiyi beklemeliyiz. HER YIL TRAFİKTE 1.2 MİLYON KİŞİ ÖLÜYOR Konuyla ilgili daha geniş bilgi, F1 Racing Dergisinin Haziran sayısından edinilebilir. Dublindeki toplantının ayrıntıları, FIA Başkanı Max Mosleynin konuşmasında verdiği rakamlar (tüm dünyada trafik kazalarında her yıl 1.2 milyon kişi ölüyor; 50 milyon kişi sakatlanıyor; yollarda meydana gelen sakatlıkların maliyeti her yıl 518 milyar doları buluyor; 15 ve 44 yaş arasında erken ölüm ve sağlıksızlığa sebep olanlar sıralamasında, trafikte sakatlananlar, HİV/Aidsin ardından ikinci sırada yer alıyor) ve FIAnın hedefi, derginin Haziran sayısında bir kez daha vurgulanmış; hedef, trafik kazalarındaki ölüm oranını 2010da yüzde 50 azaltmak... Mosley Eğer gerekli önlemler alınmazsa trafikte meydana gelecek sakatlıkların yüzde 65 artacağı tahmin ediliyor diye bitirmiş konuşmasını. Mosleynin verdiği rakamları dikkate alarak ilginç/korkutucu 3 noktaya parmak basmak mümkün: 1) Trafik kazalarında her gün tüm dünyada 3200 kişi hayatını kaybediyor; 2) Bu kazaların önemli bir bölümü önlenebilir kazalar; 3) Trafik kazaları, bunların sonucunda yaşanan ölüm ve yaralanmalar (mal kayıplarını saymıyorum bile) sadece Türkiyede değil, tüm dünyada evrensel bir sorun olarak varlığını koruyor. EĞİTİM KAZALARI ÖNLEYEBİLİR Mİ? Almanya, 1970li yıllardan itibaren verilen trafik eğitiminde özellikle çocukları ve yaşlıları hedef alarak bu sorunu çözmeye çalışmış. Bunun nedeni 18-21 yaş arası araç sürücülerinin, daha tecrübesiz ve riske girmeyi seviyor olmaları Almanyada gençlerin tecrübe kazanmaları amacıyla 16 yaşından itibaren trafik eğitimine başlaması ama 18 yaşlarını doldurduktan sonra ehliyetlerini almaları, düşünülen uygulamalar arasında bulunuyor. Trafik kazalarını orta ve uzun vadede tümüyle önlemek mümkün değil, bu nedenle hedef daha az kaza ve daha az kayıp olarak belirlenmiş durumda. İstatistikler, Türkiyenin diğer ülkelere göre araç başına düzen kaza sayıları bakımından daha kötü; araç başına düşen ölüm sayıları bakımından orta; kaza başına düşen ölüm sayıları bakımından daha iyi durumda olduğunu gösteriyor. Yani öncelikle kaza sayısının azaltılması gerekiyor. KAZA SAYISI AZALTILABİLİR Mİ? Kaza sayısının azaltılması ne anlama geliyor? Yine istatistiklerden yardım alalım: 1996 yılında yapılan bir araştırma, Türkiyede her 100 aracın 6.48inin kaza yaptığını; her 1000 araç başına ölümün ise 1.02 olduğunu gösteriyor. Fransada 100 araç başına kaza sayısı 1.97 olurken (Türkiyedeki rakam Fransadakinden 3,5 kat fazla); İtalyada 100 araç başına kaza oranı 0.51de kalmış (Türkiyedeki rakam İtalyadakinden 12 kat fazla). 1000 araç başına ölüm sayısı ise Fransada 0.33 (Türkiyedeki rakam 3 kat fazla) ve İtalyada ise sadece 0.19 (Türkiyedeki rakam 5,5 kat fazla). İSTATİSTİKLER BİZİM YANIMIZDA DEĞİL Peki Türkiyedeki istatistikler ne diyor? Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Hizmetleri Başkanlığından alınan bilgiye göre, 2002 yılında 407 bin 247 trafik kazası meydana gelmiş; bu kazalarda 2.885 kişi hayatını yitirirken, 93.713 kişi yaralanmış. Verilere göre trafik kazaları 2001 yılına göre 0.5 azalmış; ölüm olaylarında yüzde 2.3, yaralanmalarda ise yüzde 0.8 düşüş olmuş. Geçen yıl meydana gelen trafik kazalarının büyük bölümü şehir içi yerleşim bölgelerinde olurken, ölüm olayları daha çok şehirlerarası yollarda meydana gelmiş. Şehir içinde meydana gelen kazalarda 1035 kişi yaşamını yitirirken, şehirlerarası yollarda 1850 kişi ölmüş. Bir kez daha tekrarlayalım; trafik kazaları sadece Türkiyenin değil tüm dünyanın ortak sorunu, ama Türkiye, trafik kazalarında diğer Avrupa ülkelerine göre daha fazla ölüm ve yaralanma yaşıyor. Ve unutmayın, bu kazaların önemli bir bölümü önlenebilir kazalar. | ||||
e. murat yığcı'nın tüm yazıları - 4 e. murat yığcı'nın tüm yazıları - 3 e. murat yığcı'nın tüm yazıları - 2 e. murat yığcı'nın tüm yazıları |
|||
|
|||||||
Spor Kapak | Futbol | EURO2000 | World2000 | Basketbol | NBA | Formula1 | Motor Sporları Tenis | Olimpiyat | Diğer | Foto Galeri | Yardım | Araçlar | Arama |Bize Yazın Reklam | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları |
|||||||