|
Tofaş, kendini rekora hazırlıyor Tofaş, yeni modelde Fiat'ı bekliyor Aybar, otomotive temkinli bakıyor Otomotivde rekorlar moral yükseltti |
|||
DÜŞÜK FAİZ SEKTÖRÜ CANLANDIRDI Faizlerdeki düşüşle birlikte taşıt kredilerinin cazip hale gelmesi kriz nedeniyle son iki yıldır ertelenen talebin harekete geçmesini sağladı. Bu çerçevede, şirket, 2004 yılı iç satış hedefini 90,000den 130,000 adete, toplam ciro hedefini de 2.5 milyar eurodan 3 milyar Euroya yükseltti. Otomotiv sektörünün tüm ana segmentlerinde yer alan ve Transit Connect, Transit ve Cargo Kamyon üretimi yapan Ford Otosanın Genel Müdürü Turgay Durak yaptığı açıklamada, İç pazardaki canlılığın artarak devam edeceğini tahmin ediyoruz. Buna göre ocak ayında aktardığım iç pazar satış hedefini 90,000 adetten yaklaşık 130,000 adede yükselttik dedi ve bu rakamın 60,000 adedini otomobil satışlarının oluşturmasını beklediklerini söyledi. Koç Holding ve Fiat ortaklığı olan Tofaş Fabrikanın CEOsu Diego Avesani hafta başında düzenlediği basın toplantısında, 2004 yılında toplam ticari araç ve otomobil satışlarının 700,000e yaklaşmasını ve Tofaşın da 20,000i ithal olmak üzere iç pazara toplam 100,000 adet araç satmayı hedeflediklerini söylemişti. Durak, Ford Otosanın ihracat hedefi olan 135,000 adetle birlikte 2004 yılında toplam 265,000 adet araç satarak yaklaşık 3 milyar euro ciro elde etmeyi planladıklarını açıkladı. Geçtiğimiz yılın ilk yarısından itibaren ekonomideki iyileşmeye paralel olarak artan güven ortamının 2004 yılının ilk çeyreğine talepte canlılık olarak yansımaya devam ettiğini söyleyen Durak, Toplam otomotiv pazarı ilk çeyrekte geçen senenin ilk çeyreğine göre yüzde 278 büyüyerek 149,261 adet olarak gerçekleşti. Ford Otosan olarak aynı dönemde iç pazarda 22,521 adet toplam perakende araç satışı gerçekleştirdik ve 2003ün ilk çeyreğine göre satışlarımızı yüzde 267 artırdık dedi. PAZAR PAYI YÜKSELİYOR Durakın verdiği bilgiye göre, Ford Otosanın otomobilde 2003 sonunda yüzde 8 olan pazar payı ilk 3 ay sonunda yüzde 9.9a yükseldi. Transit Connectin bulunduğu hafif ticari araç segmentinde yüzde 22.4 olan pazar payı ise 23.4e yükseldi. Transit ve Rangerin bulunduğu hafif ticari araç segmentinde ise yüzde 27.8 ile pazar payı liderliğini devam ediyor. Geçen yıl Eylül ayında pazara sunulan Cargo ağır kamyon pazarında 2003 sonunda 16.4 olan pazar payı yüzde 22ye yükseldi. Satışlarındaki hızlı artışla 2003 yılında Arçeliki de aşarak Koç grubunun en büyük şirketi haline gelen ve Koç Holding ile Ford Motor Company eşit ortaklığı Ford Otosanın yıllık üretim kapasitesi, ana şirketin Belçikadaki Genk fabrikasının Transit üretimini de üstlenince, 140,000 adetten 200,000 adete çıkarıldı. Durak, hem iç pazarda hem de ihracattaki canlanmaya bağlı olarak 2006 yılı olarak planladıkları kapasite artırım yatırımlarını 2005 yılına çekebileceklerini ve kapasitenin 250,000 adede yükselmesinin mümkün olduğunu söyledi. Durak, Otosanın üretiminin ilk çeyrek sonunda geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 74 artışla 36,886 adet olarak gerçekleştiğini belirterek, Bu üretimin 22,786 adedini ihraç ettik. Bu rakam geçen senenin ilk çeyreğine göre yüzde 40 artışı ifade etmektedir. Bu satışlar neticesinde 229 milyon eurosu ihracat olmak üzere toplam 634 milyon euro ciro elde ettik. Ciro rakamlarımızı 2003 yılının ilk çeyreğiyle karşılaştırdığımızda ihracat ciromuzun yüzde 33 toplam ciromuzun ise yüzde 128 arttığını görüyoruz dedi. Durak, Mart ayında devreye giren Transitin üretim transferi projesi ile aylık ihracatın ilk defa 10,000 adedin üzerine çıkarak 10,849 adet olarak gerçekleştiğini belirtti. TRANSİT JUMBO PİYASAYA GİRECEK Transitin yeni versiyonu olan Transit Jumboyu pazara sunmaya hazırlandıklarını ve yakında bu aracı tanıtacaklarını da açıklayan Durak, şöyle dedi: Ford Transit, orta ticari araç pazarında Türkiyenin en çok satılan markası ve yıllardır liderliğini devam ettiren bir ürün. Her geçen gün artan rekabet karşısında bu pazardaki liderliğimizi sağlamlaştırmak için ürün geliştirme çalışmalarımıza ara vermeden devam ediyoruz. Transit Jumbo da bu çalışmaların bir ürünü. Jumbo bugünkü Transitten daha uzun bir araç. Böylece van modelinde hem daha fazla yük, minibüs modelinde ise daha fazla yolcu taşıma kapasitesine sahip bir araç olacak. | ||||
Bankaların kara tahtaları siliniyor | |||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler | Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları |
|||||||||||||||||