Home page
Haber Menüsü


Otomotivde rekorlar moral yükseltti
Otomotiv piyasasında satış ve ihracat performansındaki hızlı yükseliş, şirketlerin beklentilerini yükseltti. Hyundai Assan Genel Müdürü Tarakçıoğlu, pazar tahminlerini revize ettiklerini söyledi.
Bursa
AA
7 Nisan 2004— Hafif ticari araç ve binek otomobil olarak yıl başında 450 bin civarında öngörülen pazardaki hızlı büyüme, otomotiv firmaları için adeta doping yaptı. Birçok firma, pazardaki artışa paralel olarak yeni yatırımlara yönelmeye başlayıp, pazar tahminlerini revize etme gereği hissederken, ortak görüş, otomotiv sektörünün yıldızının giderek parladığı yönünde. Hyundai Assan Genel Müdürü Kurthan Tarakçıoğlu, yaptığı açıklamada, çok kötü günler ve kriz dönemlerinin ardından, 2004 yılının hızlı başladığını söyledi.

   
 
       
   
MSNBC News Düşük faiz oto kredisine doping oldu
MSNBC News Çin, otomotiv sektöründe de iddialı
MSNBC News Otomotiv ihracatı rekora koştu
MSNBC News Otomotiv 1.2 milyar $ açık verdi
MSNBC News Otomotiv üretiminde Türkiye'nin izi yok
 
NTVMSNBC Reklam  
 

  Piyasadaki iyileşmeyi değerlendiren Tarakçıoğlu, 2003 yılının iyileşme sinyallerini verdiğini hatırlatarak, şöyle konuştu:
       “Tüm otomotivciler olarak, üst üste pazar tahminlerini revize ediyoruz. Hiçbirimizin beklemediği sürpriz bir sene olacak. Yaklaşık 750 bin civarında hafif ticari araç ve binek otomobil satışı olacağını öngörüyoruz. Hyundai olarak da, bundan 75-80 bin adetlik pay almayı öngörüyoruz. Hedefimiz bu. Buna göre hazırlık yapıyoruz.”
       Hyundai’nin, yıllarca uygun fiyatlı araç stratejisini izlemiş bir marka olduğunu ve bu stratejiyi gelecek 1-2 yıl boyunca bırakmayı düşünmediklerini ifade eden Tarakçıoğlu, ancak, bu arada yenilikçi araçlara bir geçiş süreci olacağını kaydetti.
       Tarakçıoğlu, “Ayağımı yerden kessin” tarzlı araçların, artık Hyundai’nin portföyünden yavaş yavaş uzaklaştığına değinerek, 2005 yılından sonra, bu yenilikçi imaja doğru biraz daha kayma göstereceklerini bildirdi.
       
YENİ SEDAN ÜRETİLECEK
        Türkiye’deki mevcut üretimlerini, 2005 yılında yeni bir sedan ile güçlendireceklerini anlatan Tarakçıoğlu, bu modelin, sadece Türkiye değil Avrupa pazarına uygun olacağını vurguladı.
        Kurthan Tarakçıoğlu, yeni modelin kendilerine ihracat imkanı da sağlayacağını belirterek, geçen yıl 40 binlerin altında gerçekleşen üretimlerini, bu yıl 80 bin gelecek yıl biraz daha artırarak 100 binler mertebesine çekmeyi hedeflediklerini söyledi.
       Orta sınıfta yer alacak yeni modelin, şu anda dünyada mevcut olmadığını ifade eden Tarakçıoğlu, “Yeni modelin çalışması tamamlanmak üzere. Frankfurt’taki araştırma geliştirme merkezinde bunun dizayn çalışmaları finalize edilmek üzere. Türkiye ve Avrupa pazarına uygun bir sedan olacak” dedi.
TOFAŞ Ticari Grup Direktörü Müfit Ataseven

       
TOFAŞ: İSTİKRAR ETKİLİ OLUYOR
       TOFAŞ Ticari Grup Direktörü Müfit Ataseven de, yaptığı değerlendirmede, “Otomobil talebinin önemli gelişme göstermesinin iki temel nedeni, siyasal ve ekonomik istikrar. İstikrarın sürekliliği halinde bu pazarın devamlılığı hepimize mutlu yarınlar getirecektir” dedi.
       Ataseven, “Bursa Motorshow 2004 Fuarı”nda yer alan Fiat standında düzenlediği basın toplantısında, Türkiye’nin içinde bulunduğu koşullarda, otomobil pazarının büyük bir hızla geliştiğinin görüldüğünü söyledi.
       Ataseven “Yeni Stilo”nun Türkiye tanıtımını Bursa’daki fuarda gerçekleştirdiklerini belirterek, geçen Eylül ayında piyasaya sürülen Punto’ya ilginin yüksek olduğunu belirtti. Gelecek aylarda Avrupa’da başarı kazanan “Idea” modelini Türkiye’ye getireceklerine değinen Ataseven, bu çerçevede, yaptıkları hamleler ve dinamizmlerinin hiçbir şekilde durmayacağını kaydetti.
       
‘JAPONYA’NIN 30 YIL ÖNCEKİ HALİ’
        Honda Türkiye A.Ş. Genel Müdürü Katsumi Sawai de, Türkiye’de şu anda 500 bin adetlik pazardan bahsedildiğini, ancak tahmininin, bu rakamın kısa sürede daha da artacağı ve sürekli 800 bin adet seviyelerinde seyredeceği yönünde olduğunu kaydetti.
        Honda olarak, yatırım planlarını satış rakamlarına göre yapmadıklarını ve konuyu daha temelden ele aldıklarını anlatan Sawai, “Türkiye’deki potansiyel, nüfusun 70 milyona yakın olması, daha ilerde büyük bir pazar içinde yer alacak olması gibi etkenleri düşünerek yatırım planlarımızı oluşturuyoruz” diye konuştu.
        “Türkiye’nin durumu, Japonya’nın bundan 30 yıl önceki durumuna benziyor” diyen Sawai, şunları söyledi:
        “Diğer markalar, ihracata dayalı yatırım yapıyor. Fakat, Honda’da buna daha farklı bir açıyla bakılıyor. Yani biz, yurtiçi pazara bakıyoruz. Yurtiçi pazara ağırlık vererek, ona göre yatırım programımızı oluşturuyoruz. Zaman içinde göreceksiniz, Honda da büyük yatırım yapıp, kapasitesini artıracaktır.”
       
    TOP5 Bankaların kara tahtaları siliniyor  
     
 
  NTVMSNBC KULLANICILARININ TOP 10'u  
 

Bu haberi diğer okuyucularımıza tavsiye eder misiniz?
hayır   1  -   2  -   3  -   4  -   5  -  6  -  7  kesinlikle

 
   
 
 
NTVMSNBC   NTVMSNBC 'ye iyi erisim için
Microsoft Internet Explorer
Windows Media Player   kullanın
 
   
  Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler |
Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları