Home page
Haber Menüsü


Gürtuna: 2003’te ulaşıma 2 katrilyon yatırım
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ali Müfit Gürtuna, bu yıl sonuna kadar ulaştırma sektörüne 2 katrilyon liraya yakın yatırım yapmayı planladıklarını söyledi.
Açıl Sezen
CNBC-E
    29 Ocak—  İstanbul Büyükşehir Belediyesi Başkanı Ali Müfit Gürtuna, 2003 yılında ulaşım hizmetlerine 2 katrilyon liraya yakın yatırım yapacaklarını ifade etti. CNBC-e’nin sorularını yanıtlayan Gürtuna, yenilenen İhale Yasası’nın da bu şekliyle kamunun tamamen önünü tıkadığını belirtti.  

   
 
       
   
MSNBC News İstanbul pahalılıkta 22 sıra yükseldi
MSNBC News İstanbul, Havaray'la tanışacak
MSNBC News Erdoğan ve Gürtuna'ya dava açıldı
MSNBC News Erdoğan ve Gürtuna için yolsuzluk soruşturması istendi
MSNBC News Gürtuna: İndirim yeterli değil
MSNBC News Gürtuna: İstanbul'u çökertiyorlar
MSNBC News İstanbul Belediyesi: Formula 1'e desteğe hazırız
MSNBC News İstanbul deprem raporu açıklandı
MSNBC News Dünya kenti İstanbul bugün metrosuna kavuşuyor
MSNBC News 10 soruda İstanbul Metrosu...
 
NTVMSNBC Reklam  
 

  İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ali Müfit Gürtuna, bu yıl sonuna kadar ulaştırma sektörüne 2 katrilyon liraya yakın yatırım yapmayı planladıklarını söyledi. İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin 2003 bütçesinin 1.9 katrilyon lira olarak belirlendiğini vurgulayan Gürtuna, “Bu bütçenin yüzde 60’a yakını yatırıma dönüktür. Bu bağlamda belediyenin ana bütçesinden yaklaşık 550 trilyon lirayı ulaşım yatırımlarına kanalize edeceğiz” dedi.


       Bunun yanında İsfalt gibi yan kuruluşların yaptığı harcamalar da dikkate alındığında, rakamın yaklaşık 1 katrilyona ulaştığını vurgulayan Gürtuna, şöyle devam etti:
       “Bütün bunlara bir de kredi yoluyla yapılan harcamaları eklediğimizde, İstanbul’un ulaşım sorununu ortadan kaldırmayı hedefleyen 2 katrilyon liralık bir yatırım profili oluşuyor.”
       
HEDEF TOPLU TAŞIMA
       Türkiye’nin yıllarca ulaşım sorununu çözmek için araçlara yer açmaya çalıştığını hatırlatan Gürtuna, “Bunun ne imkanı ne de sonu var” dedi. Bu konuda doğru adımın toplu taşıma imkanlarını artırmak olduğunu vurgulayan Gürtuna, metro ve raylı sistem projesinin bu nedenle önem taşıdığını söyledi.
       İstanbul’da toplam taşıma içinde kara trafiğinin yüzde 92’yi bulduğunu hatırlatan Gürtuna, “Bu nedenle deniz ve demiryolu taşımacılığını artırmamız gerekiyor. Amacımız, denizyolu trafiğini yüzde 10, demiryolu trafiğini ise yüzde 30’a çıkarmak” diye konuştu.
       Gürtuna, bir kişinin ortalama yol süresini 1 saat seviyesinden 33 dakikaya indirdiklerini belirtirken, amaçlarının bu süreyi 30 dakikanın altına çekmek olduğunu kaydetti.
       
‘MİNİBÜSLER KALKABİLİR’
       Havaalanına kadar uzanan metronun inşaatının bittiğini hatırlatan Gürtuna, İSTOÇ ve Başakşehir’e kadar giden yeni bir hat üzerinde çalıştıklarını söyledi. Taksim-Yenikapı ve Aksaray-Yenikapı hatlarının tamamlanması ile, iki büyük hattı birbirine bağlama imkanı bulacaklarını söyleyen Gürtuna, şöyle devam etti:
       “Eminönü’nden Zeytinburnu’na giden bir hat vardı, bu hattı Eminönü-Kabataş arasına da taşıyacağız. Aynı zamanda Taksim-Kabataş hattıyla metroyu denize indireceğiz. Daha sonra bu hat Beşiktaş’a dek uzayacak. Mevcut Taksim-4. Levent hattını ise önce Maslak’a kadar uzatacağız. Bunun projesini bu yılsonuna kadar bitirip, 2-2.5 yıl içinde de inşaatını tamamlamayı hedefliyoruz. Daha sonra ise projenin verimli bulunması halinde İstinye’ye getireceğiz. İstinye’den ise denizyolu ile bağlayarak Beykoz-Kanlıca hattını açacağız. Böylelikle karayolundaki yoğunluğu da aşmış olacağız.”
       Ali Müfit Gürtuna, Beşiktaş-Sarıyer arasında çalışan ve trafik yoğunluğuna neden olan minibüslerin de metro hattının inşası sonrasında kaldırılıp başka hatlara verilebileceğini söyledi. “Minibüsler, şehrin merkezi ve turistik bölgelerinde hoş görüntü vermiyor” diyen Gürtuna, “Alternatif sağlandıktan sonra bu minibüsleri mağdur etmeden farklı hatlar gösterebiliriz” diye konuştu.
       
KADIKÖY-TUZLA HATTI
       Kadıköy ile Tuzla arasında raylı sistem için çalışmaların sürdüğünü ifade eden Gürtuna, Üsküdar-Ümraniye-Dudullu arasındaki hattın hazırlıklarının da son aşamaya geldiğini söyledi.
       Gürtuna, Kadıköy-Bahariye arasında nostaljik tramvay için de çalıştıklarını belirterek, “Uygun olması halinde Bostancı-Kadıköy hattı da gündeme gelebilir” diye konuştu.
       
İHALE YASASI HATALI
       Tartışmalara neden olan Kamu İhale Yasası’na da değinen Ali Müfit Gürtuna, bu yasanın dış baskı nedeniyle aceleyle çıkarıldığını söyledi. Yasanın bu haliyle kamunun önünü tıkadığını söyleyen Gürtuna, “Yasanın özellikle şeffaflık açısından bazı getirileri var, ama birçok maddenin revize edilmesi gerekiyor” diye konuştu. Gürtuna şöyle devam etti:
       “Biz yıllarca bürokrasinin ağırlığından şikayet ettik, ancak bu yeni yasa bürokrasiyi daha da ağırlaştırıyor. Örneğin, ihale öncesinde belirli bir süre geçmesi gerekiyor. ihtilaf halinde Kamu İhale Kurumu’na gidiliyor, geliniyor, zaman geçiyor. Mevsimlik bazı işler var, bunları ertelemek mümkün değil. Mesela, karla mücadele için bir ihaleye çıkılacak olsa, o ihale sonuçlanana kadar kış bitiyor. Bu ihaleler daha önceden yapılsın denebilir, ama zaten dönemlik bir işin ihalesini bir-iki seneden önce yapmaya kanun da izin vermiyor.”
       
ENFLASYONU DİKKATE ALMIYOR
       Yasanın enflasyon faktörünü de dikkate almadığını belirten Gürtuna, “Türkiye’de bir enflasyon gerçeği var. Bu kadar önceden çıkılacak bir ihaleye teklif veren kişi resmen kumar oynar. Ya çok zengin olur ya da tamamen batar” diye konuştu.
       Yapılacak iş için değer biçilemediğini hatırlatan Gürtuna, “Bu da anlamlı değil. Üstüne üstlük, ihaleye giren firmaların birbirlerini bilmeleri sağlanıyor. Bu şeffaflık açısından doğru, ama tanınan 40 günlük hazırlık süresinde bu firmalar giderek kendi aralarında anlaşıyor. Böylece hepsi birden yüksek fiyat istiyor. Sonuç itibarıyla kamunun parası gidiyor. Değer belirleyemediğiniz için sizin de itiraz şansınız olmuyor” dedi.
 
       
    TOP5 Bankaların kara tahtaları siliniyor  
     
 
  NTVMSNBC KULLANICILARININ TOP 10'u  
 

Bu haberi diğer okuyucularımıza tavsiye eder misiniz?
hayır   1  -   2  -   3  -   4  -   5  -  6  -  7  kesinlikle

 
   
 
 
NTVMSNBC   NTVMSNBC 'ye iyi erisim için
Microsoft Internet Explorer
Windows Media Player   kullanın
 
   
  Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler |
Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları