| | | Meclis Başkanı Yıldırım Akbulut ve İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ali Müfit Gürtunanın hazır bulunduğu açılışa, kardeş şehir belediye başkan ve valilerinden bazıları da katıldı. Resmi açılış sonrasında Taksim Meydanında MFÖ, Pınar Dilşeker, Cem Karaca, İbrahim Sadri, Mustafa Sandal ve İbrahim Erkal konser verdi. | |
|
Taksim-Levent hattının istasyon duvarlarında tarihi İstanbul figürlerine yer verilmiş. | |
|
Mustafa Sandal, açılış için özel olarak hazırladığı Metro adlı şarkıyı da seslendirdi.ecek. İstanbul Büyükşehir Belediyesine bağlı Şehir Tiyatroları oyuncuları ise her istasyonda, çeşitli müzikal oyunlara ait şarkıları seslendirdi. İstanbul Büyükşehir Belediyesi Kent Orkestrası, Levent İstasyonunda konser verdi. Savaş Ay, Cem Karaca ve İbrahim Sadri de İstanbul şiirleri okuyacaklar.
2 BAŞKAN ESKİTTİ
Metronun açılışı yapmak son 10 yıl boyunca görev yapan tüm büyükşehir belediye başkanlarının hayaliydi. Metroya ilk kazma 1992 yılında dönemin İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Nurettin Sözen tarafından vuruldu.
|
|
|
| Metronun açılış törenine Ulaştırma Bakanı Enis Öksüz, TBMM Başkanı Yıldırım Akbulut, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ali Müfit Gürtuna ile eşi ve FP lideri Recai Kutan'da katıldı.
| |
27 Mart 1994 seçimleriyle Sözenin bıraktığı koltuğa oturan RPli Belediye Başkanı Recep Tayyip Erdoğanın gündeminde de metro ilk sıralardaydı. Çalışmalara hız verildiyse de planlar tutmadı ve proje 3 yıl gecikti, her defasında önümüzdeki sene inşallah sözleriyle ertelendi. 1997 yılında kaba inşaatın bitmesinin ardından elektro mekanik işleri için ihale açıldı. Ancak ihalenin iptal edilmesi ve ihaleye katılan firma ve büyükşehir belediyesi arasındaki anlaşmazlık yüzünden çalışmalar uzun süre kesintiye uğradı.
|
|
|
|
Büyükşehir belediye Başkanı Gürtuna, metronun açılışından önce her gün ziyaretçi gezdirdi Taksim-Levent arasında.
| |
1998 yılından sonra metro çalışmaları Erdoğanın zorunlu olarak boşalttığı koltuğu dolduran Ali Müfit Gürtuna tarafından sürdürüldü. Deneme seferlerinin ardından 1999 yılında insan taşınmaya başlanacağı açıklandı. Ancak yine pürüz çıktı. Bu kez sorun hazinenin dış krediye onay vermemesiydi. Hazine garantisinin alındığı 2000 yılına kadar yapım durduruldu. İnsanlı ilk deneme seferleri ise 1999 yılının Mart ayında yapıldı. Tarih Erdoğana göre belirlendi çünkü Erdoğan cezaevine girmeden bir gün önce yani 25 Martta emek verdiği metroya binmek istemişti.
2000 yılının başlarında hazine garantisi çıkınca çalışmalar yine başladı ve İstanbullular bugün, dünyanın ilk metrolarından biri olan Karaköy-Beyoğlu Tünelinden 135 yıl sonra, yeniden metroya kavuştu. | |
|