|
Soru: Yeni metro hattının hizmet güzergahı nedir? Cevap: Taksim-4. Levent hattı, ilk etapta Taksim-Osmanbey-Şişli-Gayrettepe ve Levent istasyonları arasında hizmet verecek. 4. Levent istasyonu ise önümüzdeki ay içinde hazır hale getirilecek. Soru: Seferler ne kadar sıklıkla yapılacak? Cevap: Seferler; sabah ve akşam trafiğin yoğun olduğu saatlerde 8li dizi halinde, diğer zamanlarda ise 4lü dizi halinde ve 2 dakika ara ile yapılacak. Soru: İstanbul Metrosu Taksim-Levent arasını kaç dakikada katediyor? Cevap: Metro, Taksimden Levente yaklaşık 12 dakikada gidiyor. Birbirini izleyen istasyonlar arası ise ortalama 3 dakika sürüyor. Soru: İstanbul Metrosunun yolcu kapasitesi ne kadar? Cevap: İstanbul Metrosu saatte maximum 70 bin yolcu taşıyabilecek. Trafik yoğunluğunun olmadığı saatlerde hizmet verecek olan 4lü tren yolcu kapasitesi 1172. Trafiğin yoğun saatlerinde hizmet verecek olan 8li tren ise toplam 2344 yolcu taşıma kapasitesine sahip. Soru: Yolcu ücretleri ne kadar olacak? Cevap: Taksim-Levent hattı için diğer metro hatlarındaki ücret geçerli olacak. Metro duraklarından içeri turnike uygulamasıyla girilecek ve bir kişilik ücret 400 bin TL. olacak. Akıllı bilet Akbilin de geçerli olacağı metro hattında öğrenciler ve indirimli hakkı olan vatandaşlar yine yarı fiyat ödeyecekler. Soru: Metro arızalandığı takdirde ne olacak? Cevap: Taksimdeki kumanda merkezinden tamamen otomatik kumanda ile çalışan metro sisteminde, hat üzerinde herhangi bir noktada vagonlardan birinin arıza yapması halinde; sistem bütün vagonları en uygun ve en emniyetli bir noktaya taşıyıp, orada park ettirmekte ve arızalı vagonun bakım alanına çekilmesinden sonra otomatik modda tekrar trenlerin çalışmasına imkan vermektedir. Soru: İstanbul Metrosu nasıl çalışıyor? Cevap: Metro sistemi tamamen otomatik kumanda ile çalışmaktadır. Taksimdeki kumanda merkezinden donatılar vasıtası ile tüm sistem yönetilmekte ve izlenmektedir. Trenlerin hat üzerindeki yerleri, hareketleri, arıza durumları merkezden takip edilmektedir. Soru: İstasyonlarda güvenlik nasıl sağlanıyor? Cevap: İstanbul metrosu; sinyalizasyon, haberleşme, yangın ihbar sistemleri bakımından modern donatılarla teçhiz edilmiş durumda. İstasyonlardaki monitörlerden ve kumanda merkezinden platformdaki ve diğer mekanlardaki her türlü yolcu harketleri izleniyor. Soru: Metro hattı yapılırken olası bir depreme karşı önlem alındı mı? Cevap: İstanbul Metrosu deprem de dahil bütün felaket senaryoları ve bunlara karşı alınacak önlemler düşünülerek inşaa edilmiş. İstanbul Büyükşehir Belediyesi, metro hattının 9 şiddetindeki depreme kadar dayanıklı olduğunu ifade ediyor. Soru: İstanbul Metrosunun toplam maliyeti ne kadar? Cevap: Metronun toplam maliyeti 631 milyon dolar. Bunun inşaat, mühendislik ve araç maliyeti için kullanılan 400 milyon dolarlık kısmının tamamı özkaynak. Elektro-mekanik maliyetler için kullanılan 231 milyon ise kredi. |
||||
İstanbul Metrosu'nun istasyon duvarları tarihi İstanbul figürleriyle süslü. | ||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler | Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları |
|||||||||||||||||