|
Müteahhitlerin teminat sorununa çözüm arayışı Akcan: İnşaat sektörü daha da küçülecek Çimento şirketleri Danıştay'a gidiyor Rekabet Kurulu'ndan çimento şirketlerine 4.8 trilyon ceza Çimentoda örnek özelleştirme |
|||
Kriz dönemlerinden ilk ve en çok etkilenen sektörün inşaat olduğunu anlatan Ünal, Krize girerken önce biz duruyoruz, krizden çıkışın olumlu etkilerini de son biz etkileniyoruz. Eylül- Ekim aylarında sektörde bir canlanma bekliyoruz dedi. İnşaat sektörü döneminin başlamasına rağmen bir hareketliliğin yaşanmamasını ekonomik ve siyasi krize bağlayan Ünal, konut yapımının istikrar ve güven ortamlarında canlandığını ileri sürdü. Turizm sezonu açılmazdan önce turistik yerlerde yenileme ve tamirat çalışmaları nedeniyle çimento sektörüne ufak miktarlarda taleplerin olduğunu belirten Tufan Ünal, Siyasette ve ekonomide istikrar sağlanmasıyla faiz oranları düşecektir. Buna paralel inşaat sektöründe de canlanma yaşanacağı umudundayız. Ancak bunun Eylül ve Ekim aylarında görüleceğini tahmin ediyoruz diye konuştu. İÇ PİYASADA 25 MİLYON TON ÇİMENTO Ünal, geçen yıl iç piyasada 25 milyon ton çimento kullanıldığını hatırlatarak, bu yılın da aynı seviyelerde kalacağını tahmin ettiklerini açıkladı. Ünal, sektörün satışlarda 10 yıl öncesine döndüğüne işaret ederek, bu yüksek oranlı gerilemenin sonrasında sağlanacak istikrar ortamıyla inşaat sektöründe ciddi canlanmalar yaşanacağını öne sürdü. İç piyasa talebindeki düşüşü sektörün ihracatla aşmaya çalıştığını anlatan Ünal, şöyle konuştu: Sektör iç satışlarda 10 yıl geriye gitti. Bu yıl da en iyimser tahminlerimizle iç satışın geçen yılla aynı olacağı yönünde. Bir yılı daha kaybettik. Sektör açığı geçen yıl olduğu gibi bu yıl da ihracata ağırlık vererek, aşmaya çalıştı. Geçen yıl sektörün ihracatı 8.2 milyon tonu buldu ve bu yılın da 8 milyon ton ile kapanacağını tahmin ediyoruz. İhracatta en önemli pazarlarımız İtalya, İspanya, Portekiz ve Yunanistan. Portekizde yeni kalkınma atağı var, İtalyada yapılanmada bir hareket var. Yunanistan olimpiyat hazırlığında. Bu da ihracattaki umutlarımızı artırıyor. ASFALT YERİNE BETON YOL Çimento Mustahsilleri Birliğinin iç piyasa tüketimini artırmaya yönelik projeler ürettiğini hatırlatan Ünal, bunlar içinde en önemlisinin asfalt yerine beton yol kullanımının olduğunu kaydetti. Ünal, Bayındırlık ve İskan Bakanlığı ile birlik arasında yapılan görüşmeler sonrasında, İstanbulda 3.5 kilometre ve Afyonda 2 kilometre örnek beton yol yapacaklarını bildirdi. Ünal, sözlerini şöyle sürdürdü: Sektör iç piyasa tüketimini artırmak ve ülke ekonomisine uzun vadede katkıda bulunmak için beton yol önerdi. Bakanlıkla bu konuda iletişim halindeyiz. Çimento Müstahsiller Birliği olarak İstanbul ve Afyonda toplam 5.5 kilometre yol yapımını üstlendik. Bunlar örnek yol olacak. Beton yol yatırım maliyeti asfalt yol ile aynı olmasına karşın beton yol 15 yıl hiç tamir ve bakım görmeden hizmet verebiliyor. Asfalt yol ise her 5 yılda bir neredeyse tamamı yenileniyor. Bu da yüksek maliyetler içeriyor. Asfalt malzemesi ithal edilirken, beton yol yapımının tamamı yerli olacaktır. | ||||
Bankaların kara tahtaları siliniyor | |||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler | Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları |
|||||||||||||||||